Érzelemmentes "tökéletesség"
Szöveges ítélet
Szóval én azért írtam csak, mert szeretnék némi "támpontot" adni annak, aki ilyen autót akar vásárolni...Leszögezném, hogy én teszteltem csupán az autót, nem vásároltam meg (nem is fogom, mert renault-fan vagyok, annak az új 6 gangos 1.5 dci-je (240 nm) motorikusan sokkal jobb, ha már kategóriatársat keresünk, kényelemben-biztonságban sem rosszabb, a renault limousine helykínálata jobb, felszereltebb ugyanannyiért, megbízhatóságban vszínűleg statisztikailag alulmarad ugyan, de összességében NÁLAM tehát jobb az ÁR-ÉRTÉK aránya a Ronyónak...)
Viszatérve a Toyotához: szép autó, minőségi érzést kelt a kidolgozása kívül-belül, a Lexus-rokonságot le sem tagadhatja...de több "bajom" is volt vele: ez a 90 lovas (190 nm) motor nem valami "bajnok", nem haldoklik nagyokat, egyenletesen lehet vele gyorsítani, 130-nál viszont már hiányolni fogjuk a hatodikat, mert nincs...(ebben legalábbis) Szóval arra jó, hogy szépen, kiegyensúlyozottan eljussunk innen oda... Az autót olyan semlegesre csinálták (futóművileg és kormányzásilag), hogy már-már zavaróan unalmas, hasonlóan a belsőhöz, amiben semmi extra nincs, sőt például a nyitáskor a belső fém-arany színű betétek kifejezetten rossz ötletnek tűnnek, mert sérülékenyek, karcolódnak. Az oldal-betétekben is jó sok a kopogós műanyag. A hátsó fejtér sem parádés, mint ahogy a hátsó lábtér sem, főleg ha magas a "pilóta", pedig a padlólemezben nincs "búb"...A "pedálrenddel" sem stimmel valami, tessenek menet közben a gázról hirtelen a fékre lépni....(?) A pozitívumok folytatása: a csomagtér elég (450 liter), bár belső fogantyú itt sincs, akárcsak a Ronyóban...A műszerfal ötletes, nekem bejön, bár itt is néha úgy érzem, túl nagy a rend (...olyan németes...hmmm.) Tetszett a váltó, remekül végzi a dolgát, ugyanígy a fékek. Folyamatosan adagolható, a fékpont könnyen megvan és megfelelő a visszajelzése is. Csendességben is előkelő helyen áll, bár ez manapság már kezd alapkövetelmény lenni a dízeleknél is...
Ha mindent egybeveszek, ez az autó Lexus-os külsőt és Avensis-es lelket kapott...pont ezért nem adnék ki ennyit érte...Nagyon valószínű, sőt szinte biztos, hogy jó minőségű, megbízható...csakhát a lelke: hűvös, unalmas, távolságtartó, olyan angol úriemberes...aki izgalmasabb "életre" vágyik, ennyiért ne ezt vegye...Akit meg nem zavar a "hűvössége", már-már unalmassága, és olcsón szeretne eljutni A-ból B-be és minőségi érzetet belélegezni közben, annak nagyon ajánlom...és persze, ha van eléd anyagi kondíciója...Amit ugyanis érdemes megvenni (2.0-es dízel és a felszereltsége is valami legyen pl. digitklíma, alukerék, automata kártya..) az 6 millió körül mocorog....bizony...De akkor inkább már egy Mazda6....szerintem...
Hibalista
- no-no...nyilván, ideje sem volt rá sok...
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 2007 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 0 |
Szerviztapasztalat | (6) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Megane Limousine 1.6 16 V | Következő autója? | Renault Megane Limo 1.5 dci, 6 gang |
Ennyire szerette | (7) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.9/10) |
