Egy reális választás
Szöveges ítélet
Tulajdonképpen rosszat nem lehet mondani az autóról. Abszolút átgondolt a karosszéria, a belső, a motor, a futómű. Csak sajnos a szufla a csomagtartónál elfogyott. És itt sorolnék fel néhány negatívumot: Nem mondom, hogy undorító a kialakítása, az anyaghasználat, de egy kicsit több odafigyeléssel kellemesebb lett volna az összhang. Kapaszkodó a lecsukáshoz nincs, de a zár kiálló része műanyaggal burkolt, bele lehet kapaszkodni és kis lendülettel lezárható. A csomagtartóba el tudtam volna képzelni több akasztót, ill. egy 12V-os csatlakozót, de ez igény kérdése (Skoda, ill. a VW a Polo esetében is ezeket meg tudta oldani...). Hiányzik még, hogy nem lehet csak belülről vagy kulcsal nyitni az ajtaját. Ez persze szokás kérdése, nekem rendben van így.
Ami még említést érdemel, a szemüvegtartó. Na azt minden másra lehet használni, csak arra nem. Szerencsére nem vagyok szemüveges, de vezetéshez használok napszemüveget. Az viszont nem pihen mindig az orromon, így szerettem volna belerakni. Na nem ment. Olyan kicsi a "mélysége", hogy max egy piaci olvasószemüveg férne el benne...
Ezeket leszámítva abszolút rendben van az autó. A beltér tágassága több, mint megfelelő, minden szinte kézre esik, amivel gondom van, az ablakemelő kapcsolói, ill. a kormányon elhelyezett hangerőgomb. Előbbi esetben teljesen be kell hajlítanom a csuklóm, hogy gombokat elérjem (pedig nem vagyok túlméretezett), utóbbi esetben meg hangerő helyett az alatta lévő léptető gombokat nyomogatom. A "kompjúter" kezelőszerveit nem említem, mindenki leírta már a véleményét, tulajdonképpen csak csatlakozni tudok hozzájuk, de megszokható. Örültem volna, ha időt és fogyasztást egyszerre tudna mutatni, de a többi pozitív élmény az autóval kapcsolatban, kárpótol ezért a malőrért (is).
A rekeszek mérete megfelelő, a könyöklő alatti rekesz mérete pazar, tetszik a 2 fedeles megoldás. Remek a 2 rekeszes kesztyűtartó is, viszont az ajtóban lévő rekesz lehetne méretesebb is, a 1,5 literes palack sajnos nem fér el benne.
Elől e térkínálat rendben van. Az ülés oldaltartása kellemes, érezni, hogy tart az ülés már a behuppanás pillanatában is, hamar megtalálni a kényelmes pozíciót. A magam 190 cm magasságával kényelmesen elférek magam mögött is (hozzá kell tennem, hogy nem szeretek nyújtózkodni a pedálokhoz), csak a beszállás igényel egy kis odafigyelést, hogy ne koszoljam össze az ajtót vagy küszöböt. Hátul viszont 190 cm magasság fölött kevés a fejtér. Már én sem merem kihúzni magam.
A motor ereje megfelelő, csak 2000 alá ne essen a fordulat, ha meg kell ugrani. Kigyorsításokhoz azonban pont elég, 1,4-es motorhoz képest eszméletlen, tulajdonképpen 140-ig megfelelő a nyomaték, utána már érezni a nyomaték hiányát. Fogyasztása is kellemes, közúti használattal, ha betartjuk a sebességkorlátozásokat, 2 személlyel 3,9-4,3 liter között mozog a pillanatnyi fogyasztás, 4 személlyel, közepesen megpakolt csomagtartóval 0,5 liter pluszt jelent. A klíma használata szinte jelentéktelenül hat a fogyasztásra.
A karosszéria merevsége teljesen rendben van. A családban szolgál még egy II-es Octávia. Annak a merevsége csapnivaló, kisebb szinteltérésekre is pattog, ropog az utascella (új korától fogva). A Corolla esetében viszont teljes a csend és a nyugalom. Semmi bizonytalanság nincs benne.
A futómű szintén hozza az elvárt szintet, nem pattog, de nem is túl lágy, a kanyarstabilitás is megfelelő, a dőlés nem zavaró, kevébé érezni a magas felépítés és a súly hátrányát! Hirtelen terhelésváltásokra sem jön zavarba.
A motor, futómű és szélzaj ellen jól sikerült a szigetelés, 130/140-es utazósebesség mellet is (ekkor a fogyasztás 5,5-5,8 körül alakul) kellemes hangerőn lehet hallgatni a rádiót.
Ha már a zenénél tartunk, erős közepesnek mondanám a gyári hifit. Alap igényeknek maximálisan megfelel.
Extraként rendeltük hozzá a Connect csomagot. A kihangosító abszolút korrekt, senki nem panaszkodott hangtorzulásról, kezelése hamar megszokható. A tolatóradar viszont mindenképpen ajánlott. Nehezen behatárolható a hátulja, és ha már csak egyszer meghúzzuk a lökhárítót, visszahozta az árát. Érzékenysége megfelelő, jól elboldogul minden tereptárggyal.
Amit sajnáltam, hogy extraként nem rendelhető tempomat. Aztán az értékesítő mondta, hogy bár gyári nem kérhető (csak a magasabb felszereltség és nagyobb motor szériatartozéka), de a szerviz be tud szerelni univerzális tempomatot, amivel, mivel szakszerviz szereli, nem ugrik a garancia.
Összességében egy olyan autót kerestünk, ami elsősorban biztonságos (9 légzsák, kategóriában kiemelkedő törésteszt), nem hivalkodó, de mégis megállja helyét a forgalomban, nem kell egy kapkodó idegbeteg 200 LE-s agregát, megbízható legyen (egyelőre semmi rosszat nem hallottam, de majd az idő eldönti), kényelmes, viszonylag alacsonyan tartható a fenntartási költsége (1,4-es motor), és eddigi információk alapján a szervizelés sem sokkal költségesebb, mint a benzines. Ja, és persze japók rakják össze... :)
Eddig úgy érzem, mindent megkaptam, amit elvártam tőle. A többit az évek eldöntik... :) Azok az apróbb okosságok, mint mondjuk ami az Octáviában van (pl: ablaktörlő folyamatosról szakaszosra vált, ha megáll az autó, ablakmosás után kb. 10-15 mp után töröl egyet magától, csomagtartóban lehajtható kis akasztó, amire szatyrot lehet akasztani), tulajdonképpen nem is hiányzik annyira. Nem gondoltam volna, hogy egy új autó is lehet izgalmas, jó érzés vezetni. Van egy 72-es Bogár is a családba, eddig azt hittem jót autózni csak abban lehet és itt most nem a lámpától lámpáig gyorsulásra gondolok, azt hittem, az összes többi autó csak elvisz A-ból B-be. Az Almera nekem ilyen volt. Egy unalmas mai autó. De ez. Az első kilóméter alatt megszoktam. Minden megtett kilométer élvezet vele. Na azt hiszem itt be is fejezem... :)
Később majd folytatom...
Akkor a folytatás (2009.04.06):
Megvolt a 15 ezres szerviz (29 e Ft-ból megúsztam). Eddig minden hibamentes. Némi panaszom volt, de az jelentéktelen, garanciában javították, ill. cserélték is (bal első lámpa magassága, ill. első fékbetétek).
Volt egy hangszóró csere (hihetetlen, hogy a gyári fejegységbe azért tudtak némi minőséget is beleszuszakolni, meg bírja hajtani a kétutas komponens szettet és a hátsó oválokat is - első névleges teljesítménye 260 W, a hátsóké 280 W), így egész korrekt lett a minőség, bár a rádió oldalról hiányzik a basszus, de cd-ről kellemes, tud szívbemarkoló mélyeket adni... :) A magas viszont teljesen helyén van. Ami hangszórók kikerültek belőle, háát, tipikus alap, a mágnes része kb. 1/5-e annak, ami most benne van. Csak azt sajnálom, hogy nem lehet minőségi fejegységre cserélni, ami kezelné a kormány kapcsolóit is és szépen passzolna a műszerfalhoz...
Szóval továbbra is állítom, hogy megérte az árát, hozza egyelőre az elvárt minőséget és megbízhatóságot, ami egy kicsit zavar, hogy mostanában zömmel pályán használom, ott viszont nem szereti a megengedettnél magasabb sebességet, 150-160 környékén kb. 7,5 liter a fogyasztás. Ezt viszont egy kis ccm-es benzines is tudja produkálni... :/ Hiába, szerintem elfért volna a 6 sebességes váltó, kicsit jobban elosztott fokozatokkal. 130 km/h-nál 3000-es a fordulat. 110 után ugrik meg a fogyasztás, eddig 4,5 literből ki lehet jönni, ezután viszont majdnem 15 km/h-ként 0,5 literrel ugrik a fogyasztás. Viszont a jelenlegi gázolaj-benzin árkülönbözet miatt ez kevésbé érdekel, csak hát örök zsidó az ember... :)
Hibalista
- Még semmi nem volt... ;)
- A 15.000 km-es szervíz alkalmával cserélték az első fékbetéteket garanciában, mert néha zavaróan visított, valamint állítottak a bal első fényszóró magasságán, nagyon maga elé világított. Ja és cseréltek egy helyzetjelző izzót... :)
Ide hordtam szervizbe
Nippon Motors, Miskolc
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2008 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 12 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 17000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | Almera (N15) | Következő autója? | Toyota, de ami biztos, hogy japán. :) |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.6/10) |
