Csillagászati ár, kínai minőség
Szöveges ítélet
Hát kezdésnek annyit, hogy futottunk egy pár kört mire kikötöttünk a Toyota Corolla új lépcsőshátú változatánál. A Szolnoki Toyota Heringnél nagyon kedves volt az eladó de erről az új tipusról igen kevés infomációja volt, de amikor fölhívta a Toyota Hungáriát még akkor is csak másnap kapott választ. Tehát ha nem akar senki lyukra futni akkor várjon vagy három hónapot egy tipus megjelenésétöl.
Hát az indulás itt sem volt sima. Alkudozás az extrákra a kereskedővel és végül megegyezés: ők szerelnet egy pár dolgot a kocsiba ingyen én meg veszek rá könnyűfém felnit és az acélról ők átszerelik a gumit a könnyűfém felnire és a szintén általam vett téligumit pedig az acélfelnire. Ez után irány gumis ahol az ötödik már képben is volt erről az autóról és egy pár perc adategyeztetés és kutatás után közölte velem, hogy erre az autóra én nem fogom föltenni a 15"-os könnyűfémfelnit mert a féktárcsától amik 15"-osak nem megy be. Így újabb egyszekedés s megoldották a Toyotások, hogy nekem ne kerüljön többe az autó. Ez csak azért írtam le nehogy más is lyukra fusson az új corolla csak 16"-os könnyűfém felnivel megy.
Hát átvétel majd gyors szervízlátogatás, másnap a kilincs miatt, amit a színrefújás után elfelejtettek meghúzni. Ezt követően kezdett el a vigyor a képemre ülni ami most is rajta van ha a kocsiba ülök. Először féltem attól, hogy a moci csak 1,4-es és a kaszni pedig elég nagy 4540 mm és súlyos 1270 kg. de kellemesen csalódtam mert a fentiekhez képest egész dinamikus az autó ezzel a mocival is. Jó aki egyfolytában padlógázzal az autópályán megy az 1,6-ost vegyen. De én 40 évesen már nem vagyok egy száguldó idegbeteg és nekem elég. Ami jó az autóban: szép a formája, a kaszi igen merev sehol egy nyikkanás vagy zörrenés Toyota minőség. A futómű az egy klasszis műveltem vele extrém dolgokat de egyszerűen ahhoz, hogy hibát kövessen el már kellene egy kaszkadőr és egy kifutópálya még a nejem vezetését is megbocsátja. (ez pedig már nagy teljesítmény ) Az inkább a sportosság irányban hangolt futómű a "jó" magyar utakon egy kicst kemény de még éppen nem kellemetlen. De ez nem az autó hiánya hanem a jó magyar utaké. A kormánymű nagyon közvetlen és a szervó is lól eltalált és természetesen sebességfüggő Nagyon jó az, hogy nem lehet ráindítani csak ha kinyomja az ember a kuplungot és a váltást jelző lámpák is teszenek igaz én nem használom őket de aki nem érzi az autót annak nagyon hasznos. A kényelem a családban az mindenkinek jó. Igaz a magam 190 centijével és 102 kilóval elég nehezen találtam megfelelő ülés és kormány pozíciót, de ez nem lepett meg esetemben ez japán betegség. Ugyanis a hangsúlyos deréktámasz nekem elég távol esik lefelé az eredeti helyétől. Hát igen a japcsik terveznek én meg egyszerűen nagy vagyok. De végül is mint egy 300 km megtétele alatt sikerül úgy szinkronba hozni a kormányt és az ülést, hogy kényelmes. A másik dolog ami nem tetszik az, az elektromos gázpedál hát ezt annak dugnám a hátsó felébe aki kitalálta, de jó méllyen!!!! Finoman rálépek a gázra de nem történik semmi madj egy pillanattal később felmordul a motor minta valami firss jogosítványos emberke fejtené ki a tapasztalat hiányát. És ezt még időnkét most is megcsinálja velem, vagy éppen ha óvatoskodok akkor lefullad, hát ez bosszantó. Sok autót vezettem már de ez csúnyán szi....t engem. Az édes öcsém modta vala: "ha megynyomod az ablakemelő gombját és azzal áramot adsz a motornak ami letekeri az ablakot az jó. Ha megnyomod a gombot az jelet ad a számítógépnek, az áramot ad egy relének amit áramot ad a motornak az nem jó, az sz...r!!!" A harmadik rossz amit talátam az, hogy ha az ember 43-as lábbal a láfejpárnát ráhelyezve nyomjaki a kuplungot mint az szokás akkor visszafelé biztosan akad egy kicsit a cipő orra a kárpitba de ez is megszokható. összegezve az autó nagyon jó de néhány dolog megszkás igényel benne.
A fentieket, módosítanám a gázpedál nem elektronikus ezt megvizsgáltam. A lefulladások állítólag a VVTI rendszer velejárója. Megszokást igényel az elinduláskori késő gázreakciója a motornak. A pedálnál a viszonylag szűk helyet megszoktam. Aki ezt a típust válassza annak melegen ajánlom, hogy rendelje bele a tolatóradar minimum hátra, érdemes! A Szolnoki Toyota szervízről annit, hogy az értékelésük pozitívan változott. Észrevettem, hogy az autóval probléma van a kormány remeg az egyenesfutás teljesen megszünt. Fékezéskor rendesen rá kell tartani a kormánnyal. Visszavittem a szervízbe ahol elmondtam, hogy mi a probléma azonnal megnézték és kiderült, hogy valamely családtagomnak ( feleségem, nagyfiam ) men tetszet az alukerék kereken és úgy lepadkázta az autót, hogy a gumi szálszakadásos a felni meg tojás lett. No ez "jó" úgy is akartam egy ötötdik kereket mert a lyukakkal tarkított magyar utak még nem érettek a vészpótkerék használatára. A szervízben rendesek voltak a bemutató álványon egy garnitúra pont olyan felni volt mint az enyém amikor ezt jelezten feléjük minden további nélkül ideadták az egyiket a készletből.
2007 12. 28. eddig 13900 km-et mentem a géppel és a müszerfal zörög (egyszer már volt vele szervízben), a bal első ajtóban a hangszoró szintén, mióta hideg van hátul a tetőkárpit is hallatja a sz...r összeszerelés hangjait az alsó kesztyűtartó teleszkópja kiesett. A motortér felől is, időnként zörgést hallani az ablakmosót csak 50 km/ó-ig lehet használni mert nincs nyomás a fúvókáknál. A motornak olyan hangja van 1500-2000 között mint ha a kipufogó valahol kifújna, hát ennyeit a szuper japán technológiáról. Úgy döntöttem, a szervíz után ha a legkisseb baja is lesz eladom. Ez nem autó ez fostalicska, pedig nincs is hajtva, rossz úton is csak egyszer voltam vele.A nyár végén egyszer csak elkezdett lebegeni az első szoknyája, kiderült, hogy a doblemez borításnál a rödzítők lazultak fel. Hát ennyi hibát egy Dacia-nál elfogadnék de egy közel 4,5 milliós Toyotánál szerintem ez nem nem megengedhető. Nagyot csalódtam benne. A 14 éves 1,9 d Fiat Temprámmal nem volt ennyi bajom.
2008. 04.02. 18.000 km. Sajnos a hangja továbbra is nagy és a fogyasztás is 7 literre állt be a 15.e szervízen direkt felirtam, hogy az ablakmosó nagyon gyenge és az egyik sugár nem is megy de a munkalapon való bejegyzés( a hiba lehárítva) kivül semmit nem csináltak vele, ahogy az ajtókárpittal sem. Egy szerelő barátom kompresszorral kitakarította az ablakmosó vezetéket egy műanyag sorjadarab volt benne azóta megy. időnkét nagyon megtréfál azzal, hogy erősen elhúz a kormány jobbra fékezésnél aztán meg egy ideig semmi baja. A szakiknak lövése nincs róla, hogy miért.
Ha a festés nem metál mint nekem akkor harmatgyenge és csak puha! szivacsal leget mosni mert a mosókeféből a puha is csikarja.
Hibalista
- A jobb hátsó kilincs fix része a kezemben maradt az átvételt követő napon ez szombat volt de a szerelőt behívták és megjavította. Egyébként ez a kerekskedés hibája volt mert ők fújták színre a kilincseket és nem jól rakták őssze. A többit a szöveges részben leírtam. A műszerfal zörgött szivacsolni kellett másodikra sikerült. A tetőkárpit hidegben zörög. Nagy lett a hangja a kezdetihez képest. A bal első hangfal már kis hangerőnél is zörög a kárpitban. Időnkét a kulcson 3-4 szer kell a gombot megnyomni hogy bezárjon.
Ide hordtam szervizbe
TOYOTA HERING Szolnok. Hát a kezdésük a kilincs miatt nem volt fényes a többi meg majd iderül, és majd megírom. sajnos a folytatás is sz...r így senkinek nem ajánlom.
Értékelése: 2
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2007 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (1) | Vezetett km | 18000 |
Szerviztapasztalat | (2) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Fiat tempra kombi 1.9 D | Következő autója? | egy biztos Toyota nem |
Ennyire szerette | (2) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (3.7/10) |
