Corolla, Octavia, vagy Jetta dízelben?
Szöveges ítélet
Több mint egy évet gondolkoztam, hogy melyiket válasszam: Skoda Octavia 1,9 dízel, vagy Volkswagen Jetta 1,9 dízel, és nemsokára megjelent a Toyota Corolla 1,4 dízel. Az előző egy Skoda Octavia 1,6-os volt, amit nagyon szerettem, mert a kötelező szervizeken kívül nem kellett rá költenem. A fő oka, hogy eladtam, az volt, hogy évente már 30000 km-t kellett használom, és így egy dízel Octaviára akartam lecserélni.
A márkakereskedőket látogatva nagyon lelombozódtam, mert a Skoda ára 5 millió felett volt (van) ám, a Jetta akciósan 4,8, de pár apróság még és 5 millió az is. Az Octaviám beszámítása pedig.... -finoman fogalmazva- vicces volt. Vagy akciós auto, de alacsony beszámítás, vagy magas beszámítási ár, de az új autó közel listaáron. (Mindenhol azt kértem, hogy a különbözetet mondják, nem a sok akciós szöveget.)
Elkezdtem a neten keresni, hasonló nagyságú, paraméterű autót és akkor bukkantam rá az új Toyota Corollára. Elmentem a közeli márkakereskedőhöz, kipróbáltam, tetszett és hosszú alkudozás után megállapodtunk ( 750e Ft-tal kevesebb volt a különbözet mint a jetta, vagy az Octavia esetében), 1 hónap múlva át is vettem.
Első benyomásaim: Kívűlről nagyon szép autó (metál világosszürke). Beülve a műszerfal szokatlan volt és most sem sikerült nagyon megszoknom, talán azért, mert nem "németes". Nem tetszik, hogy egyszerre nem mutatja az órát, hőmérsékletet és pl. a fogyasztást. A világítás fényerejét valóban macerás állítgatni, de közepesre beállítottam és ez nekem nappal és éjszaka is megfelelő. Az ülések nagyon kényelmesek (se nem kemény (mint az Octaviában) sem nem puha, és nagyon jól tart oldalirányba is). A tér is megfelelő, pedig az átlagosnál nagyobb "darab" vagyok és a pedálok is a helyén vannak még 46-os lábnál is. A váltó eleinte nehezen vette a hátramenetet, de néhány ezer km után már tökéletesen, pontosan váltható. (Alig szoktam meg, hogy nem kell lenyomni a váltókart hátramenetnél.)
A motor: Egy kicsit tartottam, hogy az 1,4-es motor gyenge lesz, de kellemesen csalódtam. Indúlásnál még emelkedőn sem kell gázt adni, és utána nagyon jól húz. (Az 1,6-os (75 Le) Octaviához viszonyítvan sokkal jobban megy, sőt!! lehet élvezni a 190 Nm-es nyomatékot, úgy 130-140 km/h-ig). Nemrég tartottam tőle, hogy dízel révén lefagy a hajnali mínusz 17 fokban (fűtetlen garázsban mínusz 8 körül), de elfordítva a kulcsot 2 másodperc izzítás és már ment is és menet közben sem fagyott el. Fűteni kb 5 km megtétele után kezd, de akkor már rendesen.
Csomagtér: Nem szeretem az ülés mellőli nyitását ahátsó csomatérajtónak. Még most sem szoktam meg. (bár azt mondják, hogy ez biztonságosabb, mintha kívűlről is lehetne kulcs nélkül nyitno, mert pl. a lámpánál megállva nem tudja senki kirámolni a kocsi csomagtartóját). A lehúzó fűl nekem nem hiányzik, de a karja a csomagtartóajtónak valóban nagyon belenyúlik a csomagtérbe, és vigyázni kell, hogy a csomagokat ne rongálja meg. A csomagtartó kidolgozása pocsék. Mintha összedobták volna az autó többi részéhez viszonyítva.
Nagyon idegesítő a biztonsági öv bekapcsolására figyelmeztető hang, de már megszoktam, hogy néhány száz méterre is bekötöm magam. Jó fegyelmező eszköz.
Fogyasztása: ha odafigyelek rá és "nagypapa" stílusban vezetek 4,2 - 4,4 l de ha sportosabban, akkor 5- 5,3 l körül mozog.
Menet közben alig hallható zaj, nagyon stabil a kocsi a kanyarokban és meglepően a jeges csúszós uton is! (persze 205/55r16 téligumikkal). Amúgy a kocsi kintről is meglepően halk dízelmotor létére.
Figyelmet igényel az ablakemelő, mert ha lezárom az autót nyitott ablakokat nem zárja fel. Sőt, ha a kocsit leállítom, 1 perc múlva már nem müködik az ablakemelő. Viszont tetszik, hogy ha a kocsit távirányítóval kinyítom, de nem nyitom ki az ajtót, akkor 30 másodperc és lezárja vissza a kocsit.
Most járok a 10 ezer km-nél. Tetszik még a sok praktikus tartól pl. a középső tükör feletti szemüvegtartó, kartámaszban a tároló és tálca, kozépkonzol oldalán a zsebek.
Megvolt az első szervíz. 30 ezer ft. Továbbra is minden rendben volt. Maximálisan meg vagyok elégedve vele.
Már a harmadik szerviznél járok. Még mindig 30 ezer ft. Minden rendben van.
Negyedik szerviz 60 eKm és 60 eft lett. Olajcserék, szűrők... A hátsó fékek visítanak, garanciában cserélték. Amúgy minden OK, nagyon jó kocsi!
Már a 105e szervizen is túl vagyok. EGR csere garanciában, szűrők, olajcsere...a szokásos áron. Minden ok.
135 000 szerviz, olajcsere és szűrők 22e Ft. Elölről halk kopogás, 2 szilent csere és beállítás. A többi minden rendben, jó autó.
Hibalista
- minden OK. Nem zörög, nem nyikorog semmi! -
Ide hordtam szervizbe
ROAD Service Kft Debrecen
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2007 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 5 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 136000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 4 l |
Előző autója? | Octavia | Következő autója? | Corolla |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.8/10) |
