Céges zajkeltő
Szöveges ítélet
Céges autó, ez mindent elmond róla. Gyorsan sok kilométer, semmi kímélet.
Karosszéria: Egyszerűen szép (szubjektív), jégkék metál szerintem a legjobb szín hozzá! Nagy, megfelelő 4 személynek is, megfelelő hely, kellemes ülések. Jól pakolható csomagtartó. Béna, hogy csak belülről, vagy kintről kulccsal nyitható. 8 pont (max 10)
Base felszereltség: full fapad + légkondi. Nekem nem kell több, de van,a kinek ez taszító. Az kereshet (jó drágán jobbat). Én inkább az 1.6-os motorhoz ragaszkodtam.
Futómű: teljesen észrevétlen, azaz ok. Talán kissé oldalszél-érzékenyebb, mint kellene. (8 pont)
Motor: 1.6 VVTI, 125 ló. Kis fordulaton a kis mértéhez képest nyomatékos, de ha igazán kell az erő nyugodtan váltsunk vissza - kettőt. 4000 fölött rákapcsol, egészen jól kezd húzni, egészen 6500-ig. Előzni - fordulaton tartva - lehet vele, cirkálni akár a váltási visszajelzőre hivatkozva is. Végesebesség óra szerint olyan 210-215 között, gps szerint 202 km/óra. Jobb lenne egy mai turbo, de hát ez van... 9 pont
Váltó: precíz, Japán. Aki azonban a kiosztást kitalálta, bele kellene ültetni egy hosszabb autópálya-túrára...
Nagyon rövid... Ez a motor elviselne egy hatodikat (2010-esben van), vagy hosszabb ötödiket, vagy rendes szigetelést. 135-nél 4000 a fordulat, 160-nál 5000!!! És ez nem egy béna 1.4-es motor. Minek ezt így pörgetni???
120 felett megnő a zaj, Bp-Debrecen konstans 160-al (ennyivel szoktam menni) egy nagy fejfájást jelent, beszélgetni sem lehet benne. Szélzaj, futómű: fogalmam sincs, ez a motorzaj mindent elnyom! 2 pont
Fogyasztás: ismét a váltó a ludas - valamint a céges használat. Én kimondottan dinamikusan használom, nyomom neki rendesen. Autópálya (160): 9,5 liter, (135): 8 liter. Budapest: 9 liter. Eddig nem jó. De: országút, vidék (nem is lassan, 110-120-as tempó): 6-6,5 liter!!! Azaz minden ok, a motorral, csak hiányzik a 6. fokozat! Nálam az átlag: 7,6 liter. 6 pont
És még valami, ami idegesít: a műszerfal anyaga leginkább a kukába való! Karcolódik (pl GPS vezetéke 1000 km alatt kidörzsölte), tiszta karc az egész (pl. ahol egy kulcsot, vagy tollat rátettem) -ennél a Samarában is jobb volt!
Megbízhatóság: én hiszek a Toyotában. Ez már nem az első, a Toyotáimban volt eddig közel 400.000 km, ebből én tettem beléjük olyan 200.000-et, és SEMMI hiba! Ezért a céges választás = Toyota, azt hiszem.
Hibalista
- semmi
Ide hordtam szervizbe
Halásztelek, Toyota
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2008 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 60000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Corolla HB 1.6 vvti | Következő autója? | Avensis 2.2 D4D |
Ennyire szerette | (7) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.3/10) |
