Az örökkévalóságnak.
Szöveges ítélet
Mielőtt beleültem, a kollégák használták szervizes autóként de nagyon szépen meg van kímélve a belseje.
Össze van rakva rendesen az már szent, ennyi km, és lassan 8 évesen csak 1-2 apróbb zizzenést lehet hallani, főleg nagyobb bukkanóknál.
A Toyotáról mindenki elmondja, szürke unalmas, DE az egyik legmegbízhatóbb, a külső, és belső design valóban súrolja a semmitmondó kategóriát, ráadásul belül elég komor, fekete, szürke, 1-2 króm beütéssel, viszont a végletekig funkcionális, és felhasználó barát.
Nagyon jó az üléspozíció, nem rövid az ülőlap, pont jó az ülések keménysége,magassága (állítható) tartása, és a minden irányba állítható kormány segít belőni a tökéletes helyzetet.A kilátás, és a tükrök jók, nem gond a parkolás sem, mindig lehet "érezni" hol van az autó eleje hátulja.
186cm vagyok, de mögöttem még van pont elviselhető tér egy átlag ember számára.
Nagyon jó a futómű hangolás, bár egy picit lehetne keményebb, ezt főleg a kanyarokban hiányolom, de kátyuknál meg előjön az előnye. A váltó már picit kotyog, de még mindig szépen becsusszan a helyére, talán egy picit hosszú úton jár, de ez szubjektív, nem egy Mazda MX5-ről beszélünk, de soha rosszabb váltót.
A motor 1.4 D4D (90LE), de egy 20millás BMW hidegen hangosabban kelepel, mint ez. Melegen meg szinte benzines a hangja kívül belül, láncos a motor és megfelelő karbantartással, és használattal 3-400E is simán elmegy.
Ami kicsit zavaró, nehezen épül fel a turbó nyomás 1800 alatt "halott", 2000-3000 között viszont nagyon kellemesen autózható, ha valakinek nincsenek WRC-és beütései kedvelni fogja. 1-esbe is kell rendesen neki gáz, hogy meginduljon, és érdekes módon 70 alatt az 5-iket nagyon nem szereti, talán a kis motor miatti nyomaték hiányból adódóan, vagy a váltó kiosztás miatt.
130-nál forog 3000-et 5-ikben, és ez az amit igazán kedvel, de 170-ig elmegy minden zokszó nélkül, igaz akkor már hangos a motor, és kicsit libeg.
Városban odafigyelve 5.1-5.2L 90-100 környékén 4.1-4.2L pályán 4.9-5.1L
Kombi lévén nagyon jól pakolható, és igaz csak 435L a csomagtér (ma már 500L alatt kiröhögnek ekkora kategóriában), okosan pakolva a fél lakás belefér.
Céges autóként használom néha havi 3-4000km is megyek, de a hátfájás ismeretlen fogalom.
Összefoglalva nincs BMW vezetési élmény, nincs Alfás design,nincs franciás vidám belső de van a világból is kimegyek megbízhatóság, és egy nagyon józan kompromisszum a helyváltoztatásra olcsón, biztonságban.
Hibalista
- 190.000-nél kuplung csere, néha 1-2 izzó, amúgy semmi.
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2007 |
Kényelem | (4) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (4) | Km vásárláskor | 170000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 70000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | BMW 318i E36 | Következő autója? | 6 |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.6/10) |
