A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Toyota » Corolla (2007-2013)

Corolla 1.33 dual-vvti 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Aki viszkető seggel fekszik az büdös ujjal ébred - AVAGY: megszivattam magam

Szöveges ítélet

Remélem sokaknak segítek, hogy ne járják végig az én utamat, tudjátok, okos ember más hibájából
Az egész azzal kezdődött, hogy a Röni R19-esre és rám felváltva nézetgetett könnyes, nagy boci szemekkel a műszaki vizsgabiztos, hogy akkor ezt én most komolyam gondolom-e, aztán nem jártam nagy sikerrel. Valahogy nem volt elég neki, hogy van 4 kerék, meg kormány, (állítólag) küszöb is kell. Meg valami 300%-os kén- meg nitrogén oxidokról hablatyolt. Fájó szívvel vittem a bontóba a kocsit, ahol átvették, kérdezték, hogy:
-mi baja?!
-„hát a vas és az oxigén a periódus rendszer eme két kiváló reprezentánsa úgy érezte, hogy nászéjszakájuk alkalmával a kocsi minden egyes szegletét felavatja, semmi más”
„te Józsi, itt az új futkosós autónk”, hangzott a csatakiáltás. De ami ezután jött, arra még (rém)álmomban sem gondoltam.
Meggondolt, racionális ember vagyok, nem kapkodok. Tavasz volt, a robogóval eljárkálok, nem sietem el a kérdést, rászánom a pénzt, időt. Miután kiolvastam (tényleg!) a nepperűző rovatot és tudtam, hogy a t22-es avensis-ünk (2.0 d4d) soha sehol nem hagyott ott, jó és kényelmes meg éppen megy is, nem maradt más, mint japcsi autó a listán. Tovább szűkíteni azonban nem tudtam. 1 és 3 millió között mindent végignéztem a hahu-n, oda és vissza. Vártam a jó vételt, ami aztán be is futott. Egy 2011-es, faceliftes, Corolla, 1.33 vvt-i, ülésfűtés, tempomat, tolatóradar, meg minden szir-szar. Ááááá, ez lesz az én verdám, úgyis érett már a fiatalítás, hosszú útra is jó lehet az avensis helyett (amit a feleségem kibérelt magának). De még milyen jó vétel volt, a vételnél már csak az eladása volt jobb. De ne szaladjunk ennyire előre, igaz a történet rövid lesz, de annál tanulságosabb...
2016.07.01-én a down-sizing újabb áldozatát szedte, én voltam az. A próbaút városban, nagy forgalomban történt, egy kis országút volt benne, de ott még semmit sem sejtettem. Kaposvárról Pestre menet rájöttem, hogy nem ez lesz életem autója, de a következő 3 hónap azzal telt, hogy próbáltam magamat meggyőzni arról, hogy ez racionális, jó választás, 2 kisfiam van, minek siessek bárhová is. Ezzel mentünk mindenhova, hogy szokjuk, szegény t22-es csak bent porosodott a garázsban a hét közbeni futkosásokon kívül, pedig az 10 évvel öregebben is egy különb autó, úgy értem tényleg, KÜLÖNB.
Rengeteg apró idegesítő hibája volt az autónak. Ha lassítás közben 5km/h-nál kapcsoltam ki az övet, hogy kiszálljak kinyitni a kaput, akkor elkezdett sípolni és egészen addig abba sem hagyta, amíg le nem állítottam, hiába kapcsoltam vissza az övet, érdekes módon a gyorsításnál nem problémázott, csak simán szólt. Egyszerűen oldottam meg a kérdést, egy bontós autóból kivágott övcsattal, nesztek rizszabálók . A tolatóradar borzalmas volt. Mivel nekünk trabantra tervezett garázsunk van, amibe csak élére fért el a corolla, ezért gyk. az egész tolatást végigsípolta a radar, kikapcsolásra nem volt lehetőség, sebaj, régóta akartam már féltetőt, hát építettem neki egyet. A váltó, annyit tapogattam a 6 sebességes váltót, hogy kész csoda, hogy nem kopott le vasig, ha haladni akart az ember, akkor a dízel avensishez képest (MEGSZÁMOLTAM), egy Esztergom-BP úton, 3x annyit kellett váltani, normálisak a mérnökök? Vagy ez mind az EU-s normatívák miatt csinálták? Ez nem egy sportautó, kéremszépen én ebben nem akarok ennyit dolgozni, erre nem találtam megoldást…BORZASZTÓ, kész szerencse, hogy japán váltója volt, abból is egy nagyon jó . A tempomat amúgy sem a nyári forgalmú M7-esre való, de ebbe az autóba teljesen felesleges. Minek, de tényleg minek tették bele? Ha jön egy >>kisebb<< (nem, nem az érdi kaptató, vagy a völgyhíd utáni) emelkedő, akkor már nem tudja tartani, ha visszakapcsolok, akkor meg úgyis kiold, ezt is egyszerűen oldottam meg, nem használtam. Az üléspozíció borzasztó, 192cm-rel bőven elfértem magam mögött, de nem volt kényelmes pozíció, pedig a 3 hónap alatt minden kattanás kombinációját végigpróbáltam, de semelyiket sem találtam hosszú távon jónak. (nem nagy csoda) Van benne isofix, de olyan mélyen húzták el a vaskampót, hogy kellett eszkábálnom egy kis műanyag vezetősínt, hogy bele tudjak találni, ha már tesznek nem lehetett volna 1-1 cm-re hosszabb a két szára? A csomagtér-ajtónyitó karnál nem lehet állítani a bowdent, a szervizben azt mondták, hogy 20.000 forintért cserélik, hát, annyiért én is megcsinálom, egy bringaboltban vettem egy bowden-feszítőt és rátettem, köszöntem, ez így 100 forint volt és 2 perc. A lámpák széle nem volt jól vízszigetelve, ennek két jele volt, a körben fél centi szélesen zöldre színeződött hátsó lámpák és, hogy egy automatás mosóban végzett tisztítás után BEÁZOTT a csomagtartó. Ezt pedig egy kis színtelen xilóval oldottam meg, mindenkinek ajánlom, mert ha a víz fix utat talál magának később már csak az elszíneződött lámpabúra és a rozsda fog szólni, hogy ezt elfelejtetted megcsinálni. A nívópálca a szokásos toyota szutyok, már avensisben is tapasztaltam, hogy gyk lehetetlen megállapítani belőle az akutális mennyiséget, mert olyan viszkózus fém, ami lepergeti magáról a jobb olajokat (eneos-t pl simán) így vágtam műanyagból egy sajátot és azzal mértem, de másik megoldás lehet, hogy mélykarcoljuk a pálca végét, de ezt csak az avensisben csináltam meg, ezt sajnáltam karistolni. Volt egy kis olajszivárgás is valahol, de az tényleg nem volt komoly, valószínűleg a blokk cseréjekor valami nem sikerült jól, mert hát az is volt neki 100e km-nél (nem nálam és garanciában), de azóta 90e-et ment és állítólag azóta már nem ette az olajat, én 6000-et mentem vele, de nálam se ette, így legalább azt normálisan megcsinálták. A fogyasztástól sem voltam elájulva, ha úgy mentem, mint öregapám a Zetor 3011-esével, akkor 6, ha haladni is akartam, akkor inkább 8, de mentem vele 5.5-öt is, meg 9.2-t is, elég hektikus, de átlagban azért 7-ből lehetett vele eljárni. Ez szerintem nem kevés, egy 2.4-es accord elmegy 8-cal, de abban van bugi, az avensisünk, meg ezzel a tempoval kb 5-öt eszik, csak, hogy legyen viszonyítási alap.
Nem akarok senkit lebeszélni róla, mert lehet, hogy valakinek bejön, de a minőség sem toyota, bár nem csörög, zörög, nyikorog, úttartása jó, kormány, váltó jó, bár a kuplung megszokást igényel, mert olyan halk és rezgésmentes a motor, hogy a fordulatszámmérőről tudod leolvasni, hogy jó helyen van a fordulat, amíg meg nem szokod…szóval ezekkel nem volt gond, de nincs lelke. Meg nem adott annyit, mint amennyit én foglalkoztam vele, hogy olyan legyen, mint amilyennek illene lennie, nem is beszélve arról, hogy sok hiba nem is javítható, mókolni meg ugye ki szeret otthon…Aki azt mondja, hogy neki ez AZ autó, az félrebeszél, mint a sérült katona.
Egyszerűen nem tudtam megszokni, és mivel jó áron vettem (nevezzük x-nek) feltettem a hahura x+4-ért, hátha valaki megköpködi, na jó, x+3-ért még eladom, de annál olcsóbban inkább együtt élek a hülyeségével, lomhaságával. Láss csodát jöttek is érte még azon a hétvégén és elvitték x+3-ért. 2016.10.22-én megszabadultam az átoktól, csak annyi vigasztalt, hogy kerestem rajta pár forintot. Soha, azóta sem hiányzott, egyszer sem, semmit részlete, de tényleg. Élménytől és érzelmektől mentes közlekedőedény. Nekem szerencsém volt, de ne csinálja utánam senki, tanuljatok az én hibámból, ne szivassátok magatokat, mert ha igen, akkor sokat fogjátok hallani a jól ismert közmondást, miszerint aki viszkető seggel fekszik az büdös ujjal ébred.

Hibalista

- csomagtér ajtónyitó bowden

Ide hordtam szervizbe

toyota mayer

Értékelése: 8

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2011
Kényelem (5) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (5) Km vásárláskor 181000
Megbízhatóság (8) Vezetett km 6000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? R19 1.4 benzin Következő autója? yaris 1.5 t-sport 2005 facelift, már meg is van
Ennyire szerette (5) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (5.8/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Toyota Corolla 2007 (2007)

További ítéletek (64 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)