A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Toyota » Corolla (2007-2013)

Corolla 1.6 Executive 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

A Szürke, aki nem a színéről kapta a nevét

Szöveges ítélet

Miután eladtad a Mustangot (ld. “Amerikai ikon” írás), és hazajöttél, azon agyalsz, hogy mit vehetnél helyette. Tetszettek az E92-esek és a Brerák is, de a fejfájás nem tartott sokáig. Az érzés, amikor a munkahelyeden örömmel újságolják el a tutit: céges autót kapsz. Egy felmondott kolléga nem éppen megkímélt Corolláját. Csak ha eddig nem tudtad volna, hogy mit jelent: ambivalencia. Szűk 5 évig használod, ezalatt rendszeresen agyalsz, hogy merre kellene mozdulni. Venni mellé valami nyitottat? Pár nap után kívülről fújod a teljes hazai Z4 kínálatot, de nem vagy eléggé férfi, hogy lépj. Vagy inkább egy régi sokhengereset játszósnak? Úgy sem bírnád ki, hogy ne költs rá sokat. Valahogy mindig megállod, hogy tönkretedd az anyagi terveidet, de azért annyira boldog sem vagy, hogy fegyelmezetten gyűjtesz a lakáscserére. Aztán valahogy mégis megoldódik autócsere formájában, és eljön a számvetés ideje.

Talán nem is olyan vészes a szitu. Szedán, bő 4.5 méter hosszú, az arányaival talán nincs is nagy baj, de nagy tűzijátékot nem vársz. Az utcaképbe tökéletesen olvad bele, mintha ott sem lenne, főleg ebben a szürke színben. Rendszeresen mész el mellette, vagy egy másik ugyanolyan példány irányába indulsz, mert valahogy mindig van a közelben egy másik. Néha harmadik is. Vannak autók, amiket képes vagy rondának tartani. A Multipla, a Juke, a C3. A telepi tuning alkotások. De ez valami más, még igazán csúnya sem tud lenni. Nincs formája, egy szürke plazma, ami képtelen ingereket kiváltani a környezetéből, egyszerűen csak úgy ott van. Vagy nincs. Soha sem tudhatod.

Beülsz. 190 centivel nagyjából magadra tudod állítani, habár az üléspozíció sportos soha sem lesz - mintha bakon ülnél, de azért marad elég fejtér. Az Optitron műszeregység furcsán bandzsít vissza rád, mintha neki is egy kicsit kellemetlen lenne a szitu. Beindítod, egészen csendes. Könnyű vezetni, a kormányzás ugyan döglött, de megszokod. 124 paci. Nem hangzik soknak, nem is sok, de úgy érzed, értelmetlen lenne többet fenntartani. Ez most nem az a sztori, itt teljesen más az előadásmód, a legvadabb boyracerből is nagypapát csinálna. Pályára biztosan jól jönne némi extra hengerűrtartalom, de az 5-ös váltó olyan értelmetlenül rövid, ami felülírja minden más vágyadat az autóval kapcsolatban. 130-as tempóhoz 4000-es fordulatszám tartozik, de nem úgy kell elképzelni, mint amikor egy előzéshez visszaváltasz és kigyorsítasz. Ez öcsém míg oda nem érsz, addig feszt csak bőg. Régebben szerettél száguldozni, de most átszoksz a 120-ra, és inkább a fogyasztással foglalkozol. Vajon egyszer eljön a kék pirula ideje is?

Mint bármelyik autóban, itt is előfordul néhány zavaró apróság. A beltérben mindig zörög valami, a tank felől hallani a benzin lötyögését, a hátsó övek nagyobb utasoknál rendszeresen racsnizni kezdenek, a kulcsnélküli bejutás néha csak másodjára sikeres, stb. Nem ezeken múlik a boldogságod, elengeded őket.

Telnek az évek. Benzint kap, meg a kötelezőket. Az olajat egy kicsit csipegeti, 6-8e km-enként rálöttyintesz pár decit, de ezen kívül semmi, műszakilag stabil. Nem vagy jó gazdája, a napi rutinban 3 km-es utakon használod, hideg hónapokban sokszor hetekig be sem melegszik rendesen, még a vízhőfok mérő sem áll be középre amikor megérkezel. A teremgarázs helyedet is sajnálod tőle, inkább kiadod bérbe, utcán alszik a téli fagyban és a nyári kánikula idején is, árnyékot csak a fa alatt kap, ahol a madarak tisztelik meg. Cserébe mindig pöccre indul, még új akksit sem kér a szűk 5 év alatt. Egész életében mindenki csak belerúgott, mégsem akar elromlani. Egy igásló, akire mindig számíthatsz, egy használati tárgy, aminek csak a hiányát vennéd észre. Soha sem szeretted, de szép csendben hozzádnőtt, és a közös út végén titkon egy kicsit szinte már sajnálod, hogy elváltok. Talán végre szerető gazdája lesz, megérdemelné már.

Hibalista

- 130e km-nél xenon izzók cseréje, 150e km-nél a csomagtérnyitó gomb gumiborítása ment tönkre, ezeken kívül csak a kötelező karbantartások és kopó-fogyó alkatrészek cseréje.

Ide hordtam szervizbe

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 2007
Kényelem (7) Használati időtartam 5 év
Teljesítmény (6) Km vásárláskor 121000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 45000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? Mustang Következő autója? Giulia
Ennyire szerette (4) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (7.9/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Toyota Corolla 2007 (2007)

További ítéletek (64 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)