A Szerethető Bálna
Szöveges ítélet
Amikor megláttam a hirdetését, első látásra az volt a benyomásom, hogy nekem Ő KELL!!! A régi kasztnit éppen frissen cserélték le a 2007-es modellre, és meg kell mondani, a régihez képest fényévekkel modernebb mind a külső, mind a belső dizájn, ha nem is egy Honda Civic (amiből a 4ajtós bamba, a 3-5ajtós futurisztikus cicababa autós), de a japán vetélytársak közül messze az egyik legdinamikusabb a formaterv. Az is igaz, hogy családunk elfogult Toyotás, ez a negyedik az évek során, valószinűleg ez is erőteljesen befolyásolta a döntést (a családban van még az előző 16 éves Carina II is, és soha semmi baja nem volt).
Átvételkor el is csodálkoztunk: ez a kasztni nagyobb a Carinánál, pedig régen az az Avensis kategóriájába tartozott! De csak a kasztni nagyobb: mind az utastér, mind a csomagtér kisebb, mint a régi családi autónké! Ezzel nem azt akarom hangsúlyozni, hogy kicsi lenne a Corolla, épp ellenkezőleg: kategóriájában az egyik legnagyobb (Jetta van az ismerősök körében, és nekem az belülről szűkösebbnek tünt) és hátul a kardánalagút nélküli sima padló a hátul ülők kényelmét szolgálja,itt található kartámasz még és az összes ajtóban pohártartó. Elöl beülve minden kézre áll, az ülés kényelmes, könnyen megtalálható a kényelmes üléspóz, és a kormány is sok irányban állítható és pratikus még a tetőben található napszemüvegtertó is. A műszerfal megszokást igényel, de éjszaka kifejezetten kellemes a szemet kímélő narancssárgás számlap megvilágítás, a középkonzol többi részén is ez a szín világítja meg a kapcsolókat. A kartámasz pont jó helyen helyezkedik el (nem úgy mint az Aurisban, ahol idegesítő, legalábbis szerintem).
A menettulajdonságokról: az új fejlesztésű 1.6 Dual VVT-i egy kellemes járású és rendkívül halk motor, alapjáraton nem hallatszódik és nem is érkeznek rezgések az utastérbe, ez dugóban állásnál kellemes csalódás. A motor kellőképen erős, főleg kihuzatva (négyezertől indul meg igazán, és akkor húz is rendesen), de ha azt kívánja az adott helyzet, kétezer körüli fordulatszámon is egyenletesen húz, és ilyenkor a fogyasztás is igen alacsony (országúton 6.5, városban kíméletesen járkálva 8.0). Az alacsony fogyasztás érdekében a fejlesztők belevarázsoltak egy „ECO-takarékos üzemmód” jelző lámpát is, ami azt jelzi, hogy mikor váltson az ember a lehető legkisebb fogyasztáshoz, és tény, hogy amikor a jelzést figyeli az ember, akkor kevesebbet fogyaszt a kocsi, de én személy szerint nem szeretem ha a gép mondja meg, hogy mikor váltsak (főleg emelkedőn fölfelé, amikor mondja, hogy kapcsoljak fel, felkapcsolok, utána jelzi, h kapcsoljak vissza – semmi sem tökéletes). A dicséreteket után el kell, hogy mondjam az egyetlen általam kifogásolható problémát: ez pedig a kocsi súlya! Közel 1300 Kg üresen, és bármilyen jó is a motor, ezt a súlyt mozgásba lendíteni nem könnyű feladat, de megjegyzem: jól végzi a dolgát, de néha lomhának tűnik. Menetközben nem tűnik fel a súly: városban, országúton, autópályán visszakapcsolásnál dinamikus, egyből ugrik. Más népítéletet olvasva láttam, hogy kifogásolták az elektromos gázpedált: nem igazán értem, hogy mi a probléma vele, szerintem reakcióidő nincs…
Menettulajdonságokról beszélve csak dícsérni tudom a fékeket, kicsit puha, de kis erőráhatással is erőteljes fékezést lehet vele elérni, a futómű kellemes hangolású, kanyarban nem dől a kasztni, nem egy versenyautó, de lehet vele élvezetesen vezetni, ha az ember úgy gondolja. A kormányzás vajpuha, köszönhető az elektromos szervónak, parkolásnál ez kifejezetten megkönnyíti a manőverezést.
Röviden még pár dolgot említenék meg: a csomagtartó hatalmas, lecsukásnál meg kell fogni a fedelet („úristen!”). A hifi berendezés szépen szól, főleg kiegészítve a gyári mélyládával (ezt a családapák valószínűleg ki fogják hagyni az extrák közül, pedig MEGÉRI!), a fenntartási költségek pedig alacsonyak (az első olajcsere mindennel együtt 17 ezer forintba került).
Ha ezt a kocsit szemelte ki a kedves olvasó, biztos vagyok benne, ha ezt választja, nem fog csalódni, igaz nem a legolcsóbb a kategóriájában, de megéri azt a párszázezer forint pluszt!
Frissítés:
Újabb 5 ezer kilométer levezetése után további kellemes dolgokat tapasztaltam a kocsival kapcsolatban: a nyáron horvátországi utazást ejtettünk meg, a kocsi remekül szerepelt. Az ülések hosszú távon is kényelmesek, kellemesen kemény tömésükkel nem fárasztják el az ember hátát! A nyári hőségben a légkondi tökéletesen hűtötte az utasteret, s még így is autópálya tempónál (max. 160 km/h) 8-9 közötti fogyasztást produkált, ami szerintem dicséretre méltó! Fogyasztási rekord a szerpentines tengerparti utakon 6 liter alatti, ez persze 80 körüli tempónál semmiféle előzéssel (mert ugye nincs hol)!
Semmilyen hiba nem jött elő a kilométerek alatt, reméljük ez így is marad!
Hibalista
- Váltó - reccsent 2-esből 3-asba váltásnál, magas fordulatszámon, átlagos fordulatszámnál nem jelentkezett
- (korai példány, valószínűleg egyedi hiba, és a szervíz másnapra meg is szerelte, és még csereautót is rendelkezésemre bocsátottak)
Ide hordtam szervizbe
Mayer Toyota, Budakeszi
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2007 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 17500 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | 2101 | Következő autója? | Toyota vagy Lexus, de ezt is szivesen megtartom! |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.7/10) |
