A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Toyota » Corolla (2007-2013)

Corolla 1.6 Dual VVT-i 

Az ítélet értékelése
3,0(2 db)

A Szerethető Bálna

Szöveges ítélet

Amikor megláttam a hirdetését, első látásra az volt a benyomásom, hogy nekem Ő KELL!!! A régi kasztnit éppen frissen cserélték le a 2007-es modellre, és meg kell mondani, a régihez képest fényévekkel modernebb mind a külső, mind a belső dizájn, ha nem is egy Honda Civic (amiből a 4ajtós bamba, a 3-5ajtós futurisztikus cicababa autós), de a japán vetélytársak közül messze az egyik legdinamikusabb a formaterv. Az is igaz, hogy családunk elfogult Toyotás, ez a negyedik az évek során, valószinűleg ez is erőteljesen befolyásolta a döntést (a családban van még az előző 16 éves Carina II is, és soha semmi baja nem volt).

Átvételkor el is csodálkoztunk: ez a kasztni nagyobb a Carinánál, pedig régen az az Avensis kategóriájába tartozott! De csak a kasztni nagyobb: mind az utastér, mind a csomagtér kisebb, mint a régi családi autónké! Ezzel nem azt akarom hangsúlyozni, hogy kicsi lenne a Corolla, épp ellenkezőleg: kategóriájában az egyik legnagyobb (Jetta van az ismerősök körében, és nekem az belülről szűkösebbnek tünt) és hátul a kardánalagút nélküli sima padló a hátul ülők kényelmét szolgálja,itt található kartámasz még és az összes ajtóban pohártartó. Elöl beülve minden kézre áll, az ülés kényelmes, könnyen megtalálható a kényelmes üléspóz, és a kormány is sok irányban állítható és pratikus még a tetőben található napszemüvegtertó is. A műszerfal megszokást igényel, de éjszaka kifejezetten kellemes a szemet kímélő narancssárgás számlap megvilágítás, a középkonzol többi részén is ez a szín világítja meg a kapcsolókat. A kartámasz pont jó helyen helyezkedik el (nem úgy mint az Aurisban, ahol idegesítő, legalábbis szerintem).

A menettulajdonságokról: az új fejlesztésű 1.6 Dual VVT-i egy kellemes járású és rendkívül halk motor, alapjáraton nem hallatszódik és nem is érkeznek rezgések az utastérbe, ez dugóban állásnál kellemes csalódás. A motor kellőképen erős, főleg kihuzatva (négyezertől indul meg igazán, és akkor húz is rendesen), de ha azt kívánja az adott helyzet, kétezer körüli fordulatszámon is egyenletesen húz, és ilyenkor a fogyasztás is igen alacsony (országúton 6.5, városban kíméletesen járkálva 8.0). Az alacsony fogyasztás érdekében a fejlesztők belevarázsoltak egy „ECO-takarékos üzemmód” jelző lámpát is, ami azt jelzi, hogy mikor váltson az ember a lehető legkisebb fogyasztáshoz, és tény, hogy amikor a jelzést figyeli az ember, akkor kevesebbet fogyaszt a kocsi, de én személy szerint nem szeretem ha a gép mondja meg, hogy mikor váltsak (főleg emelkedőn fölfelé, amikor mondja, hogy kapcsoljak fel, felkapcsolok, utána jelzi, h kapcsoljak vissza – semmi sem tökéletes). A dicséreteket után el kell, hogy mondjam az egyetlen általam kifogásolható problémát: ez pedig a kocsi súlya! Közel 1300 Kg üresen, és bármilyen jó is a motor, ezt a súlyt mozgásba lendíteni nem könnyű feladat, de megjegyzem: jól végzi a dolgát, de néha lomhának tűnik. Menetközben nem tűnik fel a súly: városban, országúton, autópályán visszakapcsolásnál dinamikus, egyből ugrik. Más népítéletet olvasva láttam, hogy kifogásolták az elektromos gázpedált: nem igazán értem, hogy mi a probléma vele, szerintem reakcióidő nincs…
Menettulajdonságokról beszélve csak dícsérni tudom a fékeket, kicsit puha, de kis erőráhatással is erőteljes fékezést lehet vele elérni, a futómű kellemes hangolású, kanyarban nem dől a kasztni, nem egy versenyautó, de lehet vele élvezetesen vezetni, ha az ember úgy gondolja. A kormányzás vajpuha, köszönhető az elektromos szervónak, parkolásnál ez kifejezetten megkönnyíti a manőverezést.
Röviden még pár dolgot említenék meg: a csomagtartó hatalmas, lecsukásnál meg kell fogni a fedelet („úristen!”). A hifi berendezés szépen szól, főleg kiegészítve a gyári mélyládával (ezt a családapák valószínűleg ki fogják hagyni az extrák közül, pedig MEGÉRI!), a fenntartási költségek pedig alacsonyak (az első olajcsere mindennel együtt 17 ezer forintba került).

Ha ezt a kocsit szemelte ki a kedves olvasó, biztos vagyok benne, ha ezt választja, nem fog csalódni, igaz nem a legolcsóbb a kategóriájában, de megéri azt a párszázezer forint pluszt!


Frissítés:
Újabb 5 ezer kilométer levezetése után további kellemes dolgokat tapasztaltam a kocsival kapcsolatban: a nyáron horvátországi utazást ejtettünk meg, a kocsi remekül szerepelt. Az ülések hosszú távon is kényelmesek, kellemesen kemény tömésükkel nem fárasztják el az ember hátát! A nyári hőségben a légkondi tökéletesen hűtötte az utasteret, s még így is autópálya tempónál (max. 160 km/h) 8-9 közötti fogyasztást produkált, ami szerintem dicséretre méltó! Fogyasztási rekord a szerpentines tengerparti utakon 6 liter alatti, ez persze 80 körüli tempónál semmiféle előzéssel (mert ugye nincs hol)!
Semmilyen hiba nem jött elő a kilométerek alatt, reméljük ez így is marad!

Hibalista

- Váltó - reccsent 2-esből 3-asba váltásnál, magas fordulatszámon, átlagos fordulatszámnál nem jelentkezett
- (korai példány, valószínűleg egyedi hiba, és a szervíz másnapra meg is szerelte, és még csereautót is rendelkezésemre bocsátottak)

Ide hordtam szervizbe

Mayer Toyota, Budakeszi

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 2007
Kényelem (10) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 17500
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? 2101 Következő autója? Toyota vagy Lexus, de ezt is szivesen megtartom!
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (8.7/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Toyota Corolla 2007 (2007)

További ítéletek (64 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)