2.0D4D ha kell megy, de takarékos is, jó autó
Szöveges ítélet
128000 km-el vettük két és fél évesen, ez egy 2000es dízelnél reális futásnak tűnt. Leinfomráltam, minden úgy nézett ki ahogy azt mondták róla. Megnézettem a Mayernél , azt mondták, hogy a jobb küszöb volt már fényezve, ez látszott is rajta, műszakilag rendben. Megvettük. Szép piros :)
Toyota Aygo-ból ültünk át(egy gyerekkel), és ahhoz képest ez egy hatalmas autónak tűnt eleinte. Az aygohoz képest kicsit jobban ment és ugyanannyit fogyaszt városban, autópályán meg kevesebbet.
Én nagyon szeretem, elférünk benne most is hogy már 4-en vagyunk, a csomagtartó 450L ami elég volt eddig mindenre. Városban 6 vagy inkább 6.5 liter a fogyasztás, pályán ha megyünk óra szerint 135-145 között járok vele, általában 5,4 -re jön ki egy Szeged odavissza (4-en, némi csomaggal). A fogyasztásmérő eddig mindig egy tizeden belül tévedett mérésemhez képest.
Nekem bőven elég 124 ló, nagyon örülök, hogy véletlen a nagyobb dízelt vettem, mert ennek 6-os váltója van már. 130-nál 2300-at forog, és ha 3000 a fordulat, akkor 170-et mutat az óra. Fékek nagyon jól fognak, abs nem túl korán szól bele, mint az aygoban. Attól kezdek tartani, hogy valami dízel alkatrésze elromlik, mert mióta megvan a második gyerkőc, keveset megyünk messzire vele. Utolsó két évben 12 és 11 ezer kilométert mentem vele. Érződik rajta, hogy nem Budapesten a lámpától lámpáig gyorsítás az ő világa, hanem autópályán raksz egy hatost és a világ másik végéig elmegy 135-el. Van benne klíma, ez az első klímás autóm, ez tök jó dolog nyáron az autópályán.
Negatívumok. Kicsit nyekereg a műszerfal erre-arra. Egyszer csak nyekergett a bal első ajtó, de befújták fehér sprével, azóta jó. Tényleg fura, hogy nincs lehúzó a csomagtartóhoz. A nagyobb gyerekülést - amit már a kocsi övével kell bekötni- nehéz bekötni, mert nagyon az ülés felé dől a biztonsági öv csatlakozója.
Lehet, hogy mégis megéri évi 12-15 ezerhez dízelt venni?
Szervíz:
-vásárláskor első betét és tárcsa 70eFt (azóta is az van benne)
-első kötelező szervíz 43000+30000Ft volt 135k km-nél, a +30 egy bordásszíj, amit 105-nél javasolt cserélni, de szemmel láthatóan nem történt meg az első tulajnál
-javasoltak egy vízpumpa cserét is , mutatták, hogy szivárog - az árra nem emlékszem
-a következő 2 kötelező szerviz 28-30 eFt között volt, mert 4+-os Toyotára olcsóbb
-180ezres nagyszervízben volt üzemanyagszűrő csere, meg pár plusz a sima kötelezőhöz késpest, így 53eft volt
-2015janurban elkezdett sziszegni a fékpedál, fékrásegítő probléma lett belőle, azt monsták még sose volt ilyen hiba corollán :) 320eFt lett volna a Toyota szervizben az alktrész, azt mondták szerezzek bontóból, de nem sikerül. Berlinből tudtam venni 53eFt lett, plusz 31eFt a szerelés a Mayernél
- volt egy hátsó fékbetét csere is 23000Ft
- egyszer a jobb első izzó kiégett ,én cseréltem
- lejött az alsó borítás egy kicsit mert tolatáskor egy lehajtott parkolópóznára rábénáztam, elmentem a szervízbe, felemelték, tettek bele pár műanyag szegecset.
Mindent a Mayernél csináltatok Budakeszin, én elégedett vagyok velük, segítőkészek,nem vernek át, és ha csak egy kicsit rá kell nézni , azt nem is számlázzák. Korrektek.
Hibalista
- fékrásegítő
Ide hordtam szervizbe
Toyota Mayer - 9 nagyon elégedett vagyok velük
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2008 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 128000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 50000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Aygo | Következő autója? | ? Verso, Auris kombi , Civic kombi, ASX |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.3/10) |
