1,4 D4D Luna ( jó- jó de??? következő nem ez lesz)
Szöveges ítélet
Sziasztok! 2008-ban nagyobb autóra kívántuk cserélni kis Suzukinkat. Néztük több járművet, de amin megakadt a szemünt az a Kia Ceed Sw és a Toyota Corolla volt, természetesen mindkettő Dieselben. Kia 1,6D , Toyota 1,4 D4D. Nagyon jó mindkettő. A biztosítás miatt és azért mert Toyota a Corollát választottuk, valamint azért mert a Suzukit itt számították be a legjobban. Kiások nem akarták beszámítani, mivel év vége volt és elfogyott az a keret, amit erre az autóbeszámítáésokra szánnak (állítólag). Tesztvezettem a Kiát is és a Toyotát is. A Kia jobban tetszett. Erősebb az 1,6-os dízel, utastere csendesebb nagyobb, kombi változata hatalmas. Toyota mellett döntötünk mivel nagyobb autót akartunk a Suzukitól. A Toyota alaktja szép, gyönörő, jól megtervezték. Műszerfala egyedi szerintem. Menetteljesítménye.... hát??? Az igaz hogy kicsi dízel (teszteltem is). Alsó tartományban lusta ez azt jelenti, hogy 1800-as fordulatig, míg a turbó nem kapcsol imátkozni kell neki, hogy mennyen. 1800-tól érezhető hogy bekapcsol a turbó és olyan érzése van az embernek, hogy na végre elindúlt. 1800-3000 közötti fordulatszám tartományban rendesen működik. Vígasztaltam magamat, hogy az első szervíz után majd jobban fog menni mégis csak nullkilóméteres autót vettünk. Hát nem. Ha nyár van gyönyörü hangja van, ha tél van +10 C fok alatti hőmérsékletnél, gázadásra előjön a dízel kerregő hangja, de olyan hang, hogy visszavittem a szalonba, hogy ez természetes hang? Azt mondták, hogy igen mivel Cammon rael motoros, ennek ilyen hangja van. Egyik ismerősöm az új Avensist vette 2,0 dízelben és megkérdezte tőlem, hogy nekem is kerreg gázadásra? Én mondta, hogy igen!!! Ekkor megnyugodtam, hogy nem csak az enyémben van csörgőkígyó. Ezen kívűl szerintem elég jó kis autó, kis dízelt akartam és azt is vettem. Sokat nem kell várni egy 1,4-es dízeltől. Sajnáltam hogy nem sikerült a Kiát megvenni. Toyota megvételét követően 2009 januárjában hívtak a Kiások: Be tudnák számolni a Suzukit, van ismételten keretük. Közöltem a szalon vezetőjével, hogy már vettünk egy Toyota Corollát 1,4 Dízet. A szalon vezetője telefonban közölte velem - szerintem azért mert más nem hallotta- jobban jártunk a Toyotával. Na ekkor teljessen megnyugodtam, hogy jól döntöttem. Egyébként a fogyasztás hosszútávon városon kívül:4,6 (ettől kevesebbet nem evett még) Városban 5,5-6 liter. Kényelem szempontjából 10-es skálán azért 7-es mert szerintem az Aurisban sokkal kényelmesebb az első ülés (kagylósabb). Mostanában eladni biztos nem fogjuk örülünk, hogy nagyobbat vettünk. Azt, hogy ezt az autót lecserélve mit veszünk nem tudjuk. Ja a szerviz 15000 km-es 28000 Ft ( de vittem olajat és csak 14000 Ft volt nagyon jó ).
2011.12.05. (36.000 km)
A nyár végén megfigyeltem,hogy hidegindításnál az autó eleje felől valami nyikorgó hang szól. Most decemberben az autó teljeskörű garanciájának lejárta előtt kettő héttel visszavittem a márkakereskedésbe hogy nézzenek rá erre a nyikorgásra, mert egyre hangosabb. Én is megnéztem a motorteret és az ékszíjj felől hallottam a hangot. A márkakereskedésben kb. 5 perc elteltével tályékoztattak, hogy a vízpumpa nyikorog. Rendelnek bele egy másikat és még garanciában kicserélik. Az autóval egyébként semmi baj nincs. A Toyotát a reklámja teszi naggyá, az hogy megbízható??? az hogy jó??? Nem tudom szerintem egy másik Renault, Skoda, KIA stb.. hasonló kategóriájú autó is van ilyen megbízható, vagy megbízhatóbb, már csak azért, mert nem hallottam, hogy 36000 km elteltével vízpumpát kellet volna cserélni a felsorolt kategóriáknál. Ha tehetném és ismét autóválasztás előtt állnák nem bíztos hogy Toyotát választanák.
2013.12.26. (57000 km)
Régen írtam, de most ráérek. Idő közben a vezetőülés szivacsa elöregedhetett, mert nem olyan kemény mint régen (főleg az ülőlap bal oldalán amerre kiszállok). Az ülést a kényelmesebb vezetés végett jó lenne ha lejjebb lehetne süllyeszteni (185 cm magas vagyok). Továbbá, ha beszállok nyikorog. Gondoltam arra, hogy kiveszem és bezsírozom mindenhol. A kormányt jó lenne ha kijjebb lehetne húzni a kényelmesebb vezetés miatt. Az első futómű felől nyikorgást hallok ha kanyarodok ( nem szilent hang és 57000 km van csak benne). A hátsó ülésen csak a gyereknek megfelelő lábtér van. Fogyasztás még mindig nagyon jó. Városi 6 liter országúti normál tempónál 4,6-5 liter/100 km. A motorjánál semmi baj nincs, bár az utastérben elég hangos a motorhang. Az évek folyamán úgy vettem észre, hogy a toyota ad egy nagyon jó motort egy szépre kisajtolt karosszériába és a többi műanyag, szövet stb. része gyorsan elkopó újrahasznosított dolog. A középkonzol műanyag, vezetés közben főleg hosszútávon az ember szereti a lábát nekitámasztani, ami ilyenkor elkezd nyikorogni, mizogni. Most már egyre biztosabb vagyok abban, hogy nem toyota lesz a következő autóm.
Hibalista
- Fék vísított de azt gariban kicserélték! Vízpumpa hidegindításnál csikorgott kb. 1 percig(36.000 km-nél)
Ide hordtam szervizbe
M+F Toyota Kiskőrös, Izsáki út
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2008 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 15500 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | Suzuki Swift | Következő autója? | még nem tudni |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.3/10) |
