Unalmasan jó
Szöveges ítélet
2009ben rámjött, hogy kellene már egy modern, kényelmes és biztonságos autó. Igazából nem volt rá semmi szükségem :) 90es Civic sedannal jártam. Az ugye se nem túl kényelmes, se nem biztonságos. Akkoriban rendszeresen jártunk nyaralni, és nem akartam már, hogy mindig a sógorom kocsijával menjünk. Szóval végül úgy döntöttem: fiatalabb kocsi után nézek. 7gen(2000-2005) Civic sedan volt a célpont, az ár 1.5 körül. Nem nagyon volt kínálat. Sokáig szemeztem egy tényleg jó 2001es darabbal, 1600 alá nem akart menni. Végül rászántam magam, hogy megnézem(az ország másik végében volt), de addigra elkelt. Maradt akkor Avensis vagy Corolla. Direkt 1.6osat kerestem. Végül az Avensist azért vetettem el, mert ugyanaz a motor nagyobb, nehezebb kasztnit cipel, ezért nagyobb lehet a fogyi is, gondoltam én. Továbbá az E12 Corolla pár évvel újabb fejlesztés. A sedan verziót is direkt kerestem, bár a többségnek nem tetszik, nekem pont az 5 ajtós nem jön be a béna, rövid seggével, ami kisautóssá teszi. Sztem egy sedannak nagyobb a tekintélye. És sztem nem is xarabb kinézetre, mint az akkori átlag Focus pl.
Szóval összeírtam pár autót, és egy nap nekindultam, megintcsak az ország másik végéig is eljutva. Győrben egy Civicet néztem meg, de nem tetszett. Sok volt rajta a hiba, és drága volt. Akkor maradt 2 Corolla. Ill. még egy 6gen Civicet is megnéztem, de azon is voltak hibák, és drága volt. Megnéztem 2 Corollát, az egyik nagyon bejött. Delfinkék metál, alufelnikkel, téligumikkal, új kora óta egy családon belül, tényleg megkímélt állapot, 99% valós km. Szervizkönyve nem volt végig vezetve. 1700ért hirdették, végül ő jött utánam, hogy 1500árt odaadná.. Ez kicsit gyanús volt, de végül megvettem. Átvizsgálás után persze, körbe is mérettem, nem volt törött. Öröm és boldogság. Ja, 2009ben ez elég jó árnak számított.
Megvétel után szinte egyből indultunk olasz túrára, és itt jött a kellemetlen meglepetés: fogy a motorolaj.. Ekkor még adtam neki egy esélyt, hogy csak az autópályázás és a sok motorfékes lejtő miatt, utánatöltöttem ott vett olajja, de hazaérve megint lement a szint. Nincs mese: eszi az olajat a motor. Ez egyébként típushiba,amit a dugattyúgyűrűk elkokszosodása okoz, és tudtam is róla, de a fanok leosztottak, hogy ez nagyon ritka, nem típushiba, meg különben is hogy képzelem ezt egy Toyotáról.. Akkor sokat agyaltam mi legyen: írtam kereskedésekek, és a TMH-nak is, merthogy ezeket gariban javították anno, én meg még épp belefértem volna életkor alapján(7év), de sajna a nem végig vezetett SZK miatt nem jött össze. Akkor elgondolkodtam, hogy visszaboltolom a tulajjal hibás teljesítés miatt, de végül erről is letettem. próbálkoztam többféle olajjal. de nem igazán lett változás. Végül beletörődtem. Nagyjából 4-5 decit eszik meg ezerre, ha csak országúton hajtom. Városban nem eszi észrevehetően. Én meg amúgy is városban járok többet, kint meg majd utánatöltök. Egyébként ez nem jelentkezik sem füstölésben, sem rossz CO-értékben, sem semmi másban: a motor nagyon jól megy és jól fogyaszt, "csak" eszik egy "kis" olajat. Emiatt, és pár más dolog miatt is haragudtam az autóra, nem jött be, folyton a hibákat kerestem rajta. Egyébként már a próbaúton az jött le róla, hogy olyan "semmilyen". De idővel megkedveltem.
Kényelem jó, nagyon kényelmesek az ülések, és hátul is nagy hely van, külön jó, hogy az elsõ ülések alatt akkora hely van, hogy simán befér az ember lábfeje, kis túlzással így majdnem nyújtott lábbal lehet utazni hátul :) Na persze én 170cm vagyok.. Pakolóhely is van elég, bár hátul nincs. Az ergonómiával én nem vagyok teljesen megelégedve, van pár dolog, ami nem tetszik. Pontosabban talán nem is az ergonómia, hanem a kezelõszervek. Pl nem tartom jó ötletnek, hogy az index visszajelzők középen közvetlen egymás mellett vannak. Így az ember a szeme sarkából nem tudja megállapítani, merre is indexel hirtelen, gyors egymást követő ellentétes kanyarban már majdnem volt ebből gondom.. Nem tetszik az, hogy az ablakmosó érintésére elkezd törölni az ablaktörlő, szárazon csiszikelve az üveget. Sztem 1-2 mp-cel későbbre kellett volna programozni, hogy akkor kezdjen törölni, amikor már odaért a folyadék. Emiatt nem is nagyon használom. Egyébként jó vezetni. De nekem a rugózás betonkemény, én nem tudom miért. Téli gumival is. A teleszkópjaim elvileg jók, de amúgy meg se bírom lengetni, mozdítani az autót, olyan keményen áll. De lehet is vele kanyarodni. A fordulékonysága botrányos, ezt a nagy áttételezésû kormánynak tudom be, egyszerûen nem lehet eléggé "alászedni" a kerekeket. Merőleges parkolóhelyre kihívás vele beállni, ez a Civickel nem volt gond. Nagyobb ívben kell ráfordulni, több hely kell. Az elsõ oszlopok sokat takarnak, szokni kell. Azt is szokni kell, hogy nem lehet látni a motorháztetõt, akárhogy gúvadok kifele az ülésbõl, egyébként rövid az eleje, sok helyen elfér. Nem tetszik az sem, hogy nagyon gyenge az ajtóhatárolás. Vigyázni kell kiszálláskor, mert mintha nem is lenne. Egy nagyobb széllökés simán kib@ssza az ajtót, és persze nem lehet nagy slunggal nyitni sem. A váltó kapcsolási érzete sztem nagyon gyenge, ebben a kategóriában, ettől a márkától sokkal többet vártam.
Teljesítmény, fogyasztás sztem jó. 3500 felett a motor nagyon megindul. Nekem átlagban 7 litert eszik, hozza a gyári adatokat. ORszágúton 90-100 körül hajtva kb 5,5 l. Ha szigorúan 80-90nel mennék, akkor sztem lemenne 5ig is. Viszont (óra szerinti)120 körül éktelenül búg a motor, ez nem jó. Szal pályán vagy 110-115, vagy 130-140el kell menni. Itt nyilván többet fogyaszt, de tartósan nem mentem ennyivel. Legmagasabb fogyim ami volt, az 8 liter, 240km végig pályán végig óra szerinti 130 körül, 2 személlyel, télen. Egy kis E85 is volt benne. Persze, városban télen rövid távon volt ennél több is. De országúton rendre 6, 6 alatt eszik. Sztem jó.
MEgbízhatósága jó, eddig 4 év alatt csak egy ablakemelő javításom volt: a jobb első mechanikában elpattant 3 ponthegesztés, csavarozással oldottam meg. Ez sem egyedi eset egyébként. Valamint 90e kmnél a hátsó teleszkópokat cseréltem párban, mert az egyik olajos volt. Meg komplett fékeket. A gyári akksija 9.5 évig bírta. Sztem nem rossz.
Összességében jó autó, de semmi extra. Elvesztette japánosságát(ha jól tudom, a franciáknál tervezték-és angolok, törökök gyártják, meg kis részben japánok).. Úgy döntöttem, megtartom még pár évig, az olajat majd töltögetem, vagy meggyűrűztetem a motort.
Frissítés 2016. július
Az autó még mindig nálam van, idén pont a 4. műszakiját teljesítette sikeresen, különösebb hókuszpókusz, felkészülés, trükközés nélkül. PErsze rendszeresen karbantartom, és igyekszem nem gagyi anyagokat használni. A motort nem gyűrűztettem meg továbbra sem, elvan így. AZóta volt egy kipufógó javításom, a hátsó dob csatlakozó csöve tört le egy autópályás menet után, hegesztéssel lett javítva. Korrózió nem jelentkezett az autón, csupán apró felület rozsdásodások fordulnak elő az alján. Ezek nem vészesek, és igyekszem lekezelni. Persze tudok olyan Corolláról, aminek már rohad a küszöb-hátsó ív találkozása.
Viszont ami miatt írok: a napokban bemondta az unalmast az egyik gyújtótrafóm. Nagyon meglepett, ezt nem vártam volna egy Corollától 130e km körül. De sztem testprobléma okozhatta, mert úgy jelentkezett a gond, hogy először a műszerfal kezdett kihagyni, elment róla minden, majd visszajött,m megint elment. Kicsit javítgattam az akksinál a testcsatlakozásokat, ez a probléma megszűnt. És nem hiszek a véletlenekben hogy pont akkor xarjon be a trafó totál amikor testprobléma miatt kihagy a műszerfal..
JA és túlvagyok egy visszahívásos légzsákcserén. Azóta mintha picit zörgősebb lenne a műszerfal. Azt hiszem ennyi :)
Hibalista
- -jobb első ablakemelő - -gyújtótrafó
Ide hordtam szervizbe
Magam szervizelem
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2002 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 7 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 82000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 50000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | civic | Következő autója? | civic |
Ennyire szerette | (7) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.7/10) |
