TT azaz Tényleg Toyota
Szöveges ítélet
2005-ben lett forgalomba helyezve az autó.Nagyon tetszett, mikor megjött.A színe nagyon szép, pontos nevét nem tudom, de egyszerűen mondva, világos kék gyöngyház.Bő egy év után vezethettem először, mikor meglett a jogsim.Ignisen tanultam, és nagyon jó volt végre AUTÓ-ban ülni.A fékei nagyon jók, már sikerült megmenteniük egy kis gidát.Csak a rendszámtábla sarka törött kicsit el, de ez nagyon jó ahhoz képest, hogy előtte körülbelül 2 másodperccel még 90-nel haladtam.Szóval a fék nagyon jól fog, és emellett még jól is adagolható.
A motor ehhez a karosszériahoz kicsit gyengus, hiába a 97 lóerő, ha azt 6000-nél adja le!Ki szokta addig huzatni egy hétköznapi autót addig húzatni?!?!Azért pörgetve(, ha nem is 6000-ig) lehet vele élvezetesen is közlekedni, persze ennek ára van, és a (benzin)ára egyre magasabb, de lehet vele alacsony fogyasztással is közlekedni.Nekem eddig 5,2l/100km a computer szerint egy 10 kilóméteres(teljesen vegyes) szakaszon.A gyári országúti adat 5,8l/100km, nálam akkor ennél kevesebbel is beérte, pedig mentem közben 90-nel is(mindig a megengedett maximummal).:)Most biztos sokan azt gondolják, hogy tuti csal a computer, de NEM.Már többször mértük össze tankoláskor, de legtöbbször pontos, vagy ha csalt is néha egy kicsit, azt mindig felfelé.Persze ez az alacsony fogyasztás úgy jött össze, hogy "tojás volt" a lábamalatt, és hosszú féktávokon motorfékkel lassítottam.Autópályán a megengedett tempóval(130) közel 4000-et pörög a motor, ami kicsit sok, bőven elviselne az autó még egy fokozatot, még ha az csak autópályafokozat is lenne.Ilyenkor 7,6-ot eszik, de 140-nél simán benyel 8 litert is.Ez sok!!!Összegezve ez a motor nagyon jó.
A váltójáról nem kell sokat beszélni, vagyis írni, az úgy jó, ahogy van.Megvan vezetve rendesen, könnyen jár, bírja a gyors váltásokat is, bár sportos vezetéshez rövidebb váltó út passzolna, de ehhez az autóhoz ez illik.Tökéletes.
Az úttartása is megfelelő.Amit mások írtak, hogy oldalszélre érzékény, szerintem nem vészes/veszélyes, demás kombit még nem vezettem autópályán, nincs mihez hasonlítanom.
Belül is jól néz ki, de tényleg úgy tervezték, hogy mindenkinek tetszen.Nincs nagy egyénisége.Belül sok a pakolóhely, pohárnak is van normális helye, onnan még semmilyen üveg nem borult ki.A csomagtartója is megfelelő méretű a mai versenytársai között, de nem is olyan régen, ez kevés lett volna.Ha szűkösen is, de belefér egy nyaralás minden aprósága.
A kényelme lehetne jobb is.Ebben a fegyvernemben a franciák(Citroen) a királyok.Az ülése nagyon keményen van tömve, hosszútávon nekem ez nagyon kényelmetlen.
Összességében egy nagyon korrekt-, megbízható autó, jó értéktartással, megfelelő felszereltséggel.Főleg családi autónak jó, legalábbis nálunk teljes mértékben teljesítette az elvárásokat.
Nem véletlen, hogy most már a Toyota a legnagyobb autógyártó a világon.:)
Hibalista
- Ez Toyota, gondolom ide viccnek szánták ezt az ablakot:)
Ide hordtam szervizbe
Nagykanizsa, Toyota Koto
Korrektek, jól és gyorsan dolgoznak.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 46000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Kadett 1.6 S | Következő autója? | Toyota, vagy Lexus, ha egyáltalán lesz |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.8/10) |
