Totális technokrata
Szöveges ítélet
Kis 1.4-es benzines, de ment, mintha muszály lett volna (muszály volt, mert nyomtam a pedált).
Odáig voltam érte, meg vissza.
Beleolvastam itt a többi ítéletbe, néha mosolyogtam, néha meg nem. Szóval akkor az én tapasztalataim:
Fapados: ki mihez szokott. Nekem teljesen megfelelt, ami kellett, benne volt, és (!) működött.
Kényelmetlen az ülés: passz. 182 cm + 96 kg vagyok, és kényelmes volt. A leghosszabb egyben levezetett út 650 km volt, és semmi bajom nem volt az üléssel. Tessék le-föl meg előre-hátra állítgatni a kormánnyal együtt, csak sikerül belőni.
A kalaptartó meg a renszám zörög: igen, zörögnek a nyüvesek. A hátsó rendszámtábla csak a tetején van rögzítve, így bukkanókon rezeg és zörög. Szivacsot nekije! Izé, alája. A kalaptartóra nem tudtam mit kitalálni. Kedves ismerősöm meg is jegyezte, hogy a 206-osban is zörög a kalaptartó, meg ebben is, és hogy ez mekkora gáz. Én erre leengedtem az autómata elektromos ablakot, majd felhúztam, és kaján vigyorral megkérdeztem, hogy az ő Megánja tud-e ilyet: hááátt... pillanatnyilag nem, de már szerelik.
Valami zörög a műszerfal mögött: télen hidegben a légkondi reggel. Aztán rájöttem, hogy tulajdonképpen inkább fűtenem kéne, nem légkondiznom. Utánna nem zörgött. Valszeg nem arra lett kitalálva, hogy -8 fokból hamar gyorsan 20-at csináljon.
A rádió hagnerőszabályzóján van egy csomó fölös fokozat: mélységesen igaz, pl 31 és 35 között nincs változás, 36-nál meg nagyot ugrik. Azért nem zavart, mert kétfajta hangerőn szoktam hallgatni: halkan utassal, és hangosan (hanngosss!!) egyedül. Egyébként meg gyári alsóközépkategóriáshoz képest szépen szól. Ja, és hanngosss!
Fogyasztás: ez az egyetlen, ahol bánom, hogy 1.4-est vettem, mert főleg (90%) sztrádán mentem, és ott 120-130-140 között a 8.5-9.5 litert lazán benyelte. Még nagyobb sebességnél a fogyasztás exponenciálisan nő (190 km/h - 21 liter, zárt tesztpályán mért adat, én ott se voltam, úgy mondták). 90-100-110 km/h-nál még normális (5.5-6.5 liter), és ha nem gyorsulunk a lámpánál muszályból, akkor városban is hozza a gyári adatot, csak kint, a pályán nem hajlandó. Egy tank így autópályán 430 km, azon kívül 580-640 km.
Erő: 1.4-es benzines. Köze nincs a sportkocsihoz, rendesen gyorsulni csak iszonyatos hangorkán mellett hajlandó, viszont az Érdi emelkedőn 5-ikben 160-165 négy utassal+csomag (ezt is úgy mesélték, közvetlen hozzátartozóm vezette, nem vagyok köteles ellene tanuskodni). Szóval nem kell vele versenyezni, csak ha a másik nem tud róla, hogy most éppen versenyeztek. Egyébként meg panasz nélkül teszi a dolgát.
Zaj: so-so. Lehetett volna csendesebb, de megint mihez képest. A szélzajt néha elnyomta a prémium gumiabroncsos futómű zaja, kivéve, ha oldalszél volt, mert akkor nem. Lásd: mire nem jó a cd lejátszó.
Futómű: ott van nagyon. Sokat látott édesapám szerint a világ végéig meg vissza, ha az idő engedi. Nagy sebességnél ne ránts hirtelent, mert ott maradsz, de hogy kanyarban elpattogna a hátulja, ilyet nem tapasztaltam.
Fentartási költség: 15000 km-enként van a kötelező, máshol 30-40000-nél, szóval többe kerül. Törni nem szabad, mert a határ a csillagos ég (hátsó ajtó vs. lépcsőkorlát: 250.000 Ft, és a lépcsőkorlát nyert). Innen a 6-os érték, mert egyébként még csak gariba se kellett semmit cserélni. Volt ugye egy ajtócsere, meg valami állat (tényleg egy állat) elrágta (fogaival) az első Lambda-szonda kábelét (hogy csinálta volna akkor, amikor jár a motor..), meg valaki lelopta mind a négy műanyag sárpofozót, csavarostul (ki visz el négy darab kis műanyag izét, csavarostul? és mennyit kap érte? és hol?).
Ja, mélygarázsba, vagy egyáltalán, másik autó mellé/közelébe állni nem szabad, mert rosszul tűri a fényezés. Ez nem dodgem. Viszont jó a fékje, ezért hajlamosak belenézni hátulról, cserébe viszont te nem nézel be más csomagtartójába, ha a vádlid bírja az ABS-t (nagyot rúg!).
Egyébként meg: az enyémen (mondom mégegyszer: az enyémen, másén nem tudom) mindig minden működött, tette a dolgát panasz nélkül, 40000 km-nél mint új korában. Szóval hiányzik.
Hibalista
- Semmi. Minek kellett volna?
Ide hordtam szervizbe
Toyota Strasser, Székesfehérvár
segítőkészek az ügyintézésnél, és jól dolgoznak
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 40000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Ha nagy leszek, Lexust veszek. |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.5/10) |
