Szerethető, csak kissé követelőző
Szöveges ítélet
Szép, mutatós autó, a beltér elég kényelmes, bár ennyi idő után már persze nyikorog itt-ott, az 1.4-es motor kb. 80 km/h-ig kellemesen csendes, autópályás tempónál azért már rendesen fel kell tekerni a zenét. A csomagtartó nem túl nagy, de ez nem is családi autó.
A második autóm, egyéves jogsival vettem, de ez semmilyen gondot nem okozott - akinek csak a kezébe adtam egy körre, mindenki azt mondta, hogy nagyon könnyű vezetni, minden kézre áll, pontosan irányítható, jól ki lehet belőle látni és érezni a méreteket (legfeljebb parkolós tolatásnál kell figyelni, de ott is inkább az lehet szokatlan egyeseknek, hogy mennyire nincs feneke az autónak). Bátran ajánlom kezdőknek.
A fogyasztása városban bizony sok, normál vezetési stílussal sokszor 9 liter körül alakult - elég nehéz autó viszonylag kicsi motorral, nagyon csodálkozom a társítélők 7 liter körüli fogyasztásain. Talán az 1.6-os verzió jobban teljesít ezen a téren. 80-90 km/h-s tempóval ugyanakkor egy kanálnyival elmegy, csak ezt sajnos kevéssé tudom kihasználni. A motorerő rendben van, nyilván gyorsulási versenyre nem ezzel kell menni, de az előzés nem okoz gondot.
A fényszóró gyári izzóit mindenképp érdemes lecserélni extra fényerejűre.
A váltó rendben van, bár az eggyel későbbi generációs Corolla, amit egyszer csereautónak kaptam, kellemesebb-pontosabb volt, szóval volt hová fejlődni.
Sok olyan extrával bír, ami más márkánál erősen feláras lett volna abban az időben, de elsősorban a márka és típus által ígért megbízhatóság miatt választottam. Végül is amikor úgymond "otthagyott", az mindig lemerült akksi miatt volt, igaz, jóval az átlagos futásmennyiség alatt jártam vele (12 év alatt kevesebb mint 80 ezer km, nagyrészt városi forgalomban). A fenntartási költségekkel viszont nem vagyok elégedett, egyre növekednek, függetlenül a csekély futásmennyiségtől - idén például többet költöttem szervizre, mint benzinre (új akksi, új első-hátsó féktárcsa és betét, műszaki vizsgára felkészítés, plusz az obligát téli-nyárigumicserék), pedig a teljes élettartama alatt kizárólag márkaszervizben volt javíttatva, abban bízván, hogy a gányolásmentesség meghosszabbítja az élettartamot.
Már túlvan azon a koron, hogy megérné eladni, és a szívemhez is nőtt, szóval valószínűleg tőlem fog nyugállományba vonulni - kivéve, ha ez a szervizköltség-tendencia folytatódik.
Hibalista
- Nagyjából a szokásos elhasználódó dolgok - 2 alkalommal akkucsere, egyszer szíj, különböző izzók stb. (meg persze ami a néhány koccanás során megsérült). Viszont a hátsó féktárcsát és betétet már kétszer, az elsőt egyszer kellett cserélni nem egészen 80 ezer kilométer alatt, noha egyáltalán nem vezetek vadul. A cédélejátszó 3-4 éve nem működik, de mivel teljesen a konzolba épített, hagytam a fenébe.
Ide hordtam szervizbe
Toyota Kovács Monor
Értékelése: 7
Másik szerelő értékelése
Toyota Super Újpest
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 2003 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 12 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 80000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Samara | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.6/10) |
