Rohadtul unom, hogy csak megy..megy...megy....
Szöveges ítélet
Besokalltam a Franciáktól, a Corollát nullkilométeresen vettem, gondoltam meglesz 3-4 évig és cserélek. 7. éve nyúzom, eszem ágában sincs eladni! Életemben nem volt ilyen jó autóm! 225 ezer kilométert tettem bele, valószínűleg nem tudom majd jól eladni, de nem érdekel. Jártam vele az Alpokba síelni, Horvátországba nyaralni és naponta 80 kilométert minimum beleteszek.
Az akkumulátor még a gyári, pedig nem mindig állok garázsban, télen sem. (Warta) A kuplungot még nem kellett cserélni, ez valószínűleg a 80% országúti használatnak is köszönhető. Komplett első/hátsó fékcsere eddig kétszer fordult elő. A lengéscsillapítók viszont még a gyáriak.
Jobb első kerékcsapágy és gömbfej csere, egy kellemes kátyúnak köszönhető. Cserélni kellett még a két stabilizátor pálcát is. Azt otthon, a garázsban, 4 db csavar, minimális ráfordítás.
A vizsgákra magam viszem, nem kérek felkészítést mert mindig rendben van és simán át is megy.
Az 1.6 vvti motorral elég erős. (112 Le) Magasabb sebességtartományban is van annyi tartaléka, hogy ha hirtelen lépni kell, meg lehessen tenni. A klíma nem veszi le számottevően a teljesítményét és jól hűt.
Olajat, szűrőket a megadott (15000) intervallumon belül cseréltetem. Ez az autó még nem látott se trélert, se kötelet.
A belső kárpitok kissé érzékenyek, de ha rendszeresen takarítjuk, megelőzhető a foltosodás.
Az alkatrész árak nem vágnak földhöz, általában jó minőségű utángyártottat veszek.
Két idegesítő hibát tapasztaltam:
A csomagtartó ajtaja nem nyílik elég magasra. Ezt egyszerűen nem értem, a múltkor láttam egy Fabiát, annak a felnyitott ajtaja alá, simán be lehet állni. Én a Corollánál a 179 cm-es magasságommal már többször bevertem a búrámat.
A másik, a jobb oldali légzsák kikapcsoló. Egyszer próbáltam kiiktatni a zsákot, nem erőszakosan. Azonnal eltört a kapcsoló belső gátlója, azóta körbe forog. Szerencsére a légzsák bekapcsolt állapotban maradt. Persze jóval a garanciális idő után történt mindez, az alkatrésznek pedig 35 ezer Ft az ára. Hát nem vettem.
Unalmas autó, arra találták ki, hogy észrevétlenül kiszolgáljon és ennek a legmesszebbmenőkig eleget is tesz.
Hibalista
- Kátyú miatt jobb oldali kerékcsapágy és gömbfej, 2 db stabilizátor pálca.
Ide hordtam szervizbe
Toyota Mayer
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 7 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 225000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Berlingo | Következő autója? | Ha lesz kombi Corolla... |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.9/10) |
