A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Toyota » Corolla (2002-2006)

Corolla 1,6 VVTI Sol felszereltség  

Az ítélet értékelése
1,0(1 db)

Retinába égett Check Engine-lámpa

Szöveges ítélet

Nos, miatta nem veszek soha többet használt autót.
Nem mintha nem lett volna jó vagy megbízható kocsi, de a Check Engine lámpa megőrjített. Az első 50.000 km-t boldogságban, sebességben és mámorban úszva tettem meg: aztán kigyúlt a Check Engine, és elkezdődött a pokol- és Canossa-járás.
Németország felé menet, Linznél gyúlt ki először, infarktus- és visszafordulásközeli állapotba kergetve minket: végül továbbmentünk, és Stuttgartban hallottuk először a bűvös szót - katalizátor... vagy fedélzeti komputer. A hibaüzebetet kiütötték, de minden egész eltörött bennünk, és azt vettük észre, vagyis vettem észre, mert főleg én vezettem, hogy folyamatosan azt lesem, mikor gyullad ki újra: amit meg is tett, hazafelé jövet, és utána vagy húszszor, amíg már nem érdekelt, és úgy hagytam, hadd égjen.
Amerikai szennyfilmeken szocializálódott agyvelőm sugallatára "felkerestem a márkaszervizemet", ahová rendszeresen jártam egy kis pénzcsapolásra, mert már akkor fékbetét-féktárcsát cseréltek, ha egy karc volt rajta, a gyerekem élete kapcsán bennem lakozó érzéketlenséget kárhoztatva, midőn rá merészeltem kérdezni, hogy nem volna-e elég a következő szervizkor cserélni (mert nagy lelkiismeretesen a szervizkönyvet is vezettem, azt gondolva, hogy ez majd eladásnál bármit is számít Magyarországon.)
Ott megvizsgálták a kocsit, és azt a talányos választ adták, hogy a katalizátor romlott el (300.000 ft egy új)... majd gondolkodtak egy kicsit, és hozzátették: de ha a katalizátor-csere után esetleg mégis újfent kigyúlna a lampion, nyomban kicserélik a fedélzeti kompjutert (még 300.000 ft) is, mert akkor biztos abban van a hiba (az orvostudományban ezt kizáró diagnosztikának nevezik, és életek múlhatnak rajta...)
Namost a kocsi olyan 1 milla 200 körül érhetett akkor, és nyomban láttam, hogy ki van velem baszva: ha cseréltetem rajta a cuccokat, annyit ráköltök, amennyit egyáltalán nem akarok és nem is tudok.
Ezért megkérdeztem - amolyan bizalmas tanítvány-hangon - a sztentori toyotistát, hogy szerinte mit csináljak. Tömören csak annyit mondott: adja el. (Messzire fuss, soká maradj.)
Csak hát a kocsi kellett, a pénz egy másikra nemigen gyűlt, ezért jártam vele kigyúlt Check Engine-nel (amíg beleégett a retinámba), kábé háromszor kiolvastam az Internetet a hibakódra orvoslást keresve, kéthavonta kiüttettem a hibát (ezt márkaszervizben egy laza tízesért, maszeknél 3 ezerért csinálták), és arra jutottam, hogy igen ritka baja van a kocsimnak (szerencsére azért büszke nem lettem rá).
Felvettem a kapcsolatot mindenféle sufniműhelyekkel és utángyártott cuccokat forgalmazó dílerekkel is, de vagy a barátaim, vagy pedig ők maguk - a stílusukon keresztül, közvetve - lebeszéltek az utángyártottról - több olyan sztori is a tudomásomra jutott, hogy a kb. 100.000-ért vesztegetett utángyártott és nagyon nehezen (kocsi-szétbontással) beszerelhető alkatrész pár hónap után szintén kidőlt, s már ott is volt a szakadt part.
Huncutabb ismerőseim felajánlották, hogy a katalizátort a lámpával összekötő derótot ők majd jól elvágják egy kicsi ügyes patentfogóval, s akkor kész. Élénk fantáziám van, így már láttam is magam előtt, hogy aláznak szénné eladáskor, hiszen minden balfasz tudja: indításkor meg kell nézni, felvillan-e és utána kialszik-e minden lámpa a műszerfalon. Ez tehát nem volt járható út.
Ekkor kísértett meg először a gondolat, hogy kifogtam az egyetlen ilyen autót (később kiderült: nem az egyetlen), hogy soha nem tudom eladni, a nyakamon rohad meg, és ebben fogok meghalni is. Annyira rögeszmémmé vált ez, hogy már örülni sem tudtam az amúgy remekül működő géperejű járműnek (kicsit a fogyasztása megnőtt, de ettől eltekintve ment, mint a golyó, és tényleg semmi komoly dolog nem romlott el rajta).
Aztán meghirdettem, őszintén, fejlehajtva; felhívtak, hangoskodva; szemérmetlenül alkudtak, ócsárolták szegény autót, szidták, mint a bokrot, rugdosták, leköpték és végül nevetséges összegért megvették: akkor nagyon sajnáltam, de most, pár héttel utána már könnyebb. Ja, és a lelkiismeretem is tiszta.
Szerettük nagyon (első autónk volt, még nevet is adtunk neki), de megtanított a következőkre:
- soha ne vegyek többé használtat, csak olyant, amire garancia van, és ha kigyúl a Check Engine, vagy bármi gáz van, vissza lehet vinni a szálónba, és addig verni az asztalt, amíg megoldják a dolgot.
- ne használjam soha az autót a garanciaidő végéig, szabaduljak meg tőle, amint lehet.
- ez csak egy vas, amelyik irtóra viszi a pénzt. (Autózni mindazonáltal kell, és remek dolog.)
- minden japán alkatrészen olyan büntetővám vagy mi van, hogy egy eldugult spricni helyett is 15 ezerbe kerül az új.
- olyan tényleg nincs, hogy egy Corolla nem indul, de ettől még éppen elég baja lehet nekije viszont.
- minden szerviz a lehúzásra játszik, minden használtatutó-kereskedő az életedre tör, és egy mégoly megkímélt, márkaszervizbe hordott, szeretett, ápolt, dédelgetett, de picikét szépséghibás (Check Engine, villogott a szeme előtt vörös betűkkel) autót eladni is RÉMÁLOM.

Hát ezért veszek most új Kiát, mert arra adnak 7 év garanciát, aztán a többit meglátjuk.

Hibalista

- Vásárlás után kötelező akku-, fékbetét és féktárcsa-csere. A fényszórók gyakran kiégtek. Spricnicsere egy vagyon, ahhoz képest. A legnagyobb baj azonban: valahol 150.000 km táján kigyúlt a Check Engine lámpa, és kb. 60.000 kilométert így tettem meg vele. Semmi változást nem érzékeltem (kicsit nőtt a fogyasztás), de halálra idegesített. Katalizátor-hibát jelzett, de senki nem tudta, mit kell csinálni, aki viszont tudta, annak a szolgáltatásait nem lehetett megfizetni.

Ide hordtam szervizbe

Toyota márkaszerviz

Értékelése: 5

Másik szerelő értékelése

Maszek arcok

Értékelése: 8

Képek az autómról

Fenntartási költség (3) Évjárat 2002
Kényelem (10) Használati időtartam 4 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 102000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 110000
Szerviztapasztalat (5) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? Következő autója? Kia Cee'd SW
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (7.7/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Toyota Corolla 2002 (2002 - 2006)

További ítéletek (411 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)