Rákarcú
Szöveges ítélet
Több toyota volt már a családban, nekem is volt már pár, úgyhogy azt gondoltam nem lehet annyira rossz döntés egy 2002-es Corolla TS, hiszen erős, tágas és legfőképpen toyota.
Most pedig következzék sorban az, hogy miért tévedtem.
A régi toyotákat japánban, szorgos kis japán emberek szerelik össze. Az újabbakat (nekem egy 2002-es autó az újabb) viszont angol, török, és más, nem éppen a koncentráltan elvégzett munkaórák magas számáról elhíresült nemzetek fiai teszik. Ennek megfelelően az új celica és corolla, hogy úgy mondjam "több sebből vérzik".
Kezdjük mondjuk a hulladékkal. (Akarom mondani a váltóval) Ha gyorsan húzod be fokozatba megakad. 100e km. alatt tönkremennek a váltó szinkrongyűrűi. Nem csak az enyémben sok más cori és celica ts-ben is. Ez az akadás később némi recsegéssel fog párosulni majd a váltó szétesésével.
Hajlamos még a váltófogaskereket tartó lemez is kikopni 100-120e km. alatt, erre is oda kell figyelni, mert pontatlan lesz tőle a váltó, majd ettől is szétesik.
Volt még vezérműlánc átugrásom is 110e km-nél. Elvileg 200-nál kéne cserélni a láncot, de olyan kis vékony vacak van benne hogy eddig se bírta. Szétcsaphatja még a vezérlést ha nem teljesen üzemmeleg motornál 6200 fölé pörgetjük, ott vált a VVTLI vezérlés amit az olajnyomás állít, úgyhogy SOHA ne pörgessük ezeket a kocsikat hidegen mert brutális károkat tudunk okozni magunknak.
A gyári futómű billegős, nem alkalmas a kocsi erejéhez. Ha leülteted akkor meg szétrázzák az egész kocsit a pesti utak.
A 192 lóerő soknak tűnhet, de ugyan mikor tudunk 6200-6400-as fordulat-tól 8200ig pörgetni egy autót manapság pesten ? Alatta meg gyenge mint minden kihegyezett japán gép.
Összefoglalva. Erős, pörgős, de nehezen kiautózható kocsi, a Toyota hagyományaitól távol álló minőségben.
Mivel egy tengerparti nyaralásomat is tönkretette, ami bár szubjektív ok de megbocsáthatatlan, rettenetesen utáltam, elnézést minden márkafüggőtől érte.
Hibalista
- Váltó szinkrongyűrűk, futőműalkatrészek, vezérműlánc átugrás okozta motorgenerál.
-
Ide hordtam szervizbe
Supratrend Üröm. Néha elvittem hozzájuk a corolla-t de egy dologban voltak csak jók, találomra minél nagyobb számokat mondani.
Értékelése: 5
Másik szerelő értékelése
Privát szerelőm. Ő is lehúzos geci, minél magasabb presztizsű kocsival megyek hozzá annál magasabb az óradíj valahogy.
Értékelése: 5
Képek az autómról
Fenntartási költség | (4) | Évjárat | 2002 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 108000 |
Megbízhatóság | (4) | Vezetett km | 20000 |
Szerviztapasztalat | (3) | Átlagfogyasztás | 11 l |
Előző autója? | astra | Következő autója? | saab |
Ennyire szerette | (3) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (4.1/10) |
