Racionális döntés
Szöveges ítélet
Ez év elején elhatároztam, hogy autót veszek. Hosszas nyomozás, utánajárás után úgy döntöttem; Corolla tulajdonos leszek. Röhej tudom, de azelőtt még sosem ültem ilye Corollában.
Először az 1.3 VVTI motoros benzineseket nézegettem. Találtam is pár szép darabot, elfogadható km- futással. De a lakhelyemen csak egy eladó Corolla volt. Az is egy diesel. Úgy gondoltam, mindegy is azért elmegyek, kipróbálom. Valami nagyon nagy meglepetés volt. Felkerestem pár ismerőst akinek az ismerettségi körében volt ugyanilyen diesel Corolla, és a hibái után érdeklődtem. 350ezres km futás után volt akinek csak az akkumlátort kellett kicserélni.
Beleszerettem nem tagadás. Igen egy ilyen rideg, szürkeegér autóba beleszerettem. A tudatba, hogy remélhetőleg soha nem lesz semmilyen meglepetés, rejtett hiba. Költséghatékony üzemeltetés, és viszonylag normális méretű a kasztni. Elkapott a Toyota álom.
Meg is vettem a kiszemelt kocsit. A szervízkönyv mint a Biblia. Abban a Toyota- kereskedésben árulták ahol vették. A régi tulaj ott adta le, mikor újat vett. Még az izzókról, téli gumikról is tudtak számlamásolatot adni. És egy dieselnél A 114 ezres km állás 7 éves kora ellenére remek.
Fontos volt, hogy egy jól felszerelt változatot talaljak. Az elsőtétedő visszapillantó, és az esőszenzor pazar. Nagyon szeretem.
Motorikusan tökéletes. Normális elvárások mellett a 90 lovas diesel szépen mozgatja a kocsit. A futómű lágy, öreguras, mégis tud kapaszkodni a kanyarokban.
Vegyesen autópáylán, városban araszolva 5 liter körüli az átlag. A fedélzeti számítógépnek nevezett egérmozi vicces, bár a kiírt aktuális fogyasztás meglepő módon mindig helytálló!
Összegezve az autó tökéletes! Mindenféle mutyi, sógor, imerős szerelőt felejtsenek el! Nem drága a szakszervíz, ahol legalább értenek is hozzá, és naponta 5- 10 darabot is fogadnak hasonló motorizáltsággal. Ezért SZAKSZERVÍZ! 15 ezer kilóméterenként olajcsere (minőségi), és a cserére szoruló alkatrészek mindig gyári Toyoták legyenek. Ez az én hitvallásom! Az évek és még több kilóméter majd megválaszolja a kérdést, hogy tényleg jól gondoltam-e.
Hibalista
- Az esőelvezető "csatorna" végénél, a csomagtérfedél alatt rozsdapötty jelent meg! 7 éves kora ellenére egy hét alatt garanciában kijavították! - Amúgy eddig semmi! A következő olajcserénél a vízpumpát kell cserelni.
Ide hordtam szervizbe
Obdach- Toyota Knoll(Az autót itt vettem, és a vásárláskor kialkudott teljes szervízt itt végezték. Az viszont Őket minősíti, hogy a hátsó lökhárítón nem vették észre, hogy újrafújt.)
Értékelése: 3
Másik szerelő értékelése
Nagykanizsa- Toyota Koto(Eddig kettő kötelező szervízt csináltattam Náluk. Előzékenyek, tisztelettudóak. Szerencsére rájöttek, hogy a jó munka nem elég, az ügyféllel is normálisan kell viselkedni. Ami pozitívum, hogy magától értetődő volt, hogy az autó mellett álljak miközben a szerelő teszi a dolgát.)
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 114000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 30000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.7/10) |
