Pörgős benzinfaló
Szöveges ítélet
Sosem vettem volna corollát, ha nem céges autóként választhatom és nem szállítják le 2 hét alatt. A modell 3 ajtós HB sport csomaggal, alufelnivel, önmagához képest egész dögösen néz ki, jó érzés visszanézni rá a parkolóban.
A felszereltséggel elégedett vagyok, bőr kormány, bőr váltógomb, kormányról vezérelhető CD, fed. számítógép, elektromos ablakok, klíma, 6 hangszóró.
Több itt olvasott véleménnyel ellentétben számomra nagyon kényelmes (182 cm magas vagyok). Nyárom Horvátországban ronggyá gyalogoltam a lábaimat hazaindulás előtt +nyakamban cipeltem a 20kg-os gyermeket, majd leszakadt a derekam mikor beültem az autóba és éreztem, hogy gyógyítanak az ülések, kellemes a deréktámasz, jó az üléspozíció. A középső könyöklőn kiválóan tudok feküdni, és ha feljebb tekerem az ülésem, az ablakban is kényelmesen ki tudok könyökölni.
Hárman használjuk, 2 felnőtt+1gyermek, így kényelmes, több személy esetén hátul már klausztrofóbiás a hangulat.
A motort meg kellett tanulnom szeretni. Eleinte nagyon elégedetlen voltam vele, tegyük hozzá, hogy a bejáratás alatt kíméltem is. Én a következőképp tudom jellemezni: 0-2000 fordulat között nem történik semmi. 2000-3000 kezd éledni. 3000-5000 megvadult állat. 5000-6000 még mindig van benne szufla.
A fogyasztása teljes kettősséget mutat: országúton sikerült már 5,6L-es rekordot döntenem vidékre menet, városi dugóban (ahol legtöbbet járok) simán felmegy 11,5L-ig ami egy 1,4-es motor esetében háát... finoman szólva meglepő. Ezt a brutális városi átlagot pedig képes a vezetési stílusomtól teljesen függetlenül hozni, próbáltam már tojással a gázpedál alatt és streetracer módban is. Összességében egy átlag 9L-rel eljárok vele, a számlát nem én állom, nem fáj annyira.
A motor követeli a pörgetést, taposni kell és akkor kellemes élményeket tartogat. A corollásokat úgy vettem észre sokan nagypapának nézik, én igyekszem formálni a közvéleményt és rácáfolni erre, mikor külső sávból próbálnak a derék autóstársak elém startolni piros lámpánál. Keveseknek sikerül, persze tudom, hogy kikkel nem kell versenyeznem.
Autópályán érdekes, 100-120 között erősen morog a motor, e fölött pedig szinte csendesedik - ki érti ezt? Én 160 fölött nem hajtom ez még kényelmes neki, bírja sokáig.
A zene szerintem kellemesen szól, többször azt gondolom, nincs szükségem ennél többre. A váltó precíz, bár néha azt veszem észre, hogy jól kipörgetve csak reccsenéssel tudom kettesbe tenni, az asszony megvetően néz rám, bár esküdni mernék, hogy tökig tapostam a kuplungot.
Sokan írták és én is csatlakozom, halál idegesítő, hogy lassan ejti vissza a fordulatszámot a vezérlés, sőt néha még meg is emeli a kuplung kinyomására. Elég ciki reggelente üveghangon bőgetve kiállnom a ház előtti parkolóból. Ugyanakkor lehet, hogy gyors váltásoknál jól jön, hogy megtartja a fordulatszámot. Érdekes, hogy tolatásnál a mai napig képes vagyok lefulladni, fura az áttétel.
Én rakattam bele bluetooth-os kihangosítást, imádom, csak beülök, zsebemben a telefon, a rendszerek összekapcsolódnak, kiabálok egyet, hogy kivel akarok beszélni és már tárcsáz is :).
Egyébként hibátlan, semmi gondom nincs vele, nem zörög nem csörög. Összességében nagyon jó kis minőségi autó, megvannak a maga jellezgetességei, amikkel együtt kell élni. Még azt is el tudom képzelni, hogy vennék egyet magamnak ha épp ennyi pénzem lenne.
Hibalista
- Semmi komoly.
- A biztonsági öv becsatolás után néha nyikorog egy kicsit.
- A fényezés a motorház tetőn 2 helyen meg van pattanva, pedig nem ralliztam vele murván. Ezt majd az első kötelező szervízlátogatás alkalmával szóvá teszem.
Ide hordtam szervizbe
még semmi
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 11000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | punto | Következő autója? | ? |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.6/10) |
