ÖRÖKMOZGÓ
Szöveges ítélet
Autónkat újként vásároltuk. Megbízható, elfogadható fogyasztású, praktikus autót szerettünk volna, ezért esett a választás az 5 ajtós Corollára. A kezdetektől fogva hibátlanul működik, rosszat vagy hibát egyszerűen nem tudok írni. Néhány gyakorlati tapasztalat: Ha eső után ill. télen kinyitod valamelyik első ajtót, az eső ill. hó az ülések külső szélére esik, ami száradás után foltot hagy,-nem hiba, de bosszantó. A vezetőülés érdekes módon kb. az első 3-4000 km-ig hosszú-távon távon (150-200 km felett) nagyon kénylmetlen volt, a combot zsibbasztóan nyomta. Ez a későbbiekben teljesen megszűnt, azóta fejedelmi kényelemben levezethető több száz km. - "gondolom bejáródott." A csomagtér nekünk tökéletesen elgendő, a hátsó üléseket is lehajtva a padló teljesen sík, láttam valaki mást írt, -az ülőlapot fel kell hajtani- a téli fenyőfafuvar is lazán megoldható. A fogyasztásról: kezdetben kb. 500-1000 km-ig kicsit iszákos volt a drága. 10 majd 9 litert átlagban követelt bejáratós, normális vezetés mellett. Márkaszerviz tájékoztatása alapján: "ez később csökkenni fog" -teljesen igazuk volt. A fogyasztás kb. 1500 km. után beállt. 1300 km-es Németo-i utazás során autópályán, helyenként klímával -az út 14 óra volt- 130-140 km/h sebeséggel, 5 személlyel, plussz a csomagtér tele, 6.8-7.1 L. közötti értéket mértünk. Lakteren kívül átlag 90-100as tempóval nem öregurasan, de ésszel közlekedve bármikor elmegyünk 5.5 L-el. Egyszer kipróbáltam, kevés fékezéssel, sok motorfékkel,-nem üvöltetve 5.1-et mértem, persze ehhez türelem kell, nem haladsz túl gyorsan. Városban átlag 7 L. a fogyasztás. Szóval a fogyasztás szerintem tökéletes, a teljesítményhez és az autó tömegéhez mérten is. A teljesítményről: a mindennapi kultúrált közlekedéshez tökéletesen elegendő. Nem gyenge, de nem egy túralimuzin. Érdekesség, hogy pályán hegynek fölfelé előzésnél pl. benzinkútról becsatlakozva, 90-től-120 ig. nehezebben gyorsul fel mint 130 fölött, 170 ig azonos fordulatokon. Magyarul a 130 eléréséhez idő kell, de ha ez megvan kimész vele a világból és vissza, megy mint a golyó-tök komolyan mondom. Problémák: ilyenről nem tudok beszámolni, ha csak az nem hogy egy rágcsáló megtáplálkozta a lambda-szonda fezetékének szigetelését. Ezt egy Du.-n vettem észre, másnap korán indultam volna. A szervizt kb. 15.45 -kor felhívtam, ahol közölték: Természetesen menjek azonnal ha tudok, megcsinálják. Kb. 15 percet voltam ott. Nagyon korrektek voltak. A legelső kopásból eredő alkatrészcsere 47.000 km-nél vált esedékessé,- új első ablaktörlő lapátok.... A Toyotáról összességében csak jókat tudok mondani, úgy az autóról, mint a szervizről -erről az egyről- ha megbízható, nem hivalkodó, örökmozgót akartok csak ezt javaslom. A többi márkával könnyű az összehasonlítás főleg az F betűsekkel: Fiat, Ford, Francia... Ha benézel a szervizeikbe fáradt-leizadt szerelőkkel találkozol. A Toyotánál csak olajcserés autókat láttam. Most gondolkodunk a cserén ez e legnagyobb probléma. Jelenleg a Toyota nem gyárt a kategóriában kombit. Lehet hogy veszek egy utánfutót???..
Hibalista
- Semmi.
Ide hordtam szervizbe
Toyota Kakuk
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 48000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Opel, Skoda | Következő autója? | Avensis Wagon vagy utánfutó a Corollához. |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.4/10) |
