No comment: japán autó
Szöveges ítélet
Az előző autóm egy Renault Mégane Coupé volt. 1.6os 16szelepes motorral. 2000-es évjáratú. Ilyet már nem gyártanak - sajnos. Aranyos kis kocsi volt, de szerencsére csak VOLT. Írok ám én róla a Renault topic-ba is! :-)
Egy autószalonon szerettem bele ebbe a (ma már nem olyan új) Corolla dizájnba. Akkor azt mondtam magamban, ha tehetem, a következő kocsim ez lesz. Lett is! Miután egy szép napon kiborult a bili az előző kocsimmal kapcsolatosan, vettem egy sötét szürke, metáll fényezésű, Sport feltszereltségű Corollát. Nem TS-Sport!!! Nagyon jól mutatnak az oldalsó és hátsó díszítések, a bőr kórmány es váltó, a kékes ülések. És miután kirakati darab volt, kiboxoltam jó kis engedményt is. A 10% meg volt pár nap huza-vona alatt. :-) Lefóliáztattam a hátsó ablakokat a hivatalosan megengedett legsötétebb feketére, és egyszerűen az összhatás csúcs. Sajna, az biztos, hogy az utakon kicsit elveszik a kocsi a szine miatt. Egye fene. Erre vannak a lámpák.
Magával az autóval nincs semmi probléma. A Renaulthoz képes tank érzetem van benne, közben simul hangtalanul, mintha ... nem is tudom. Egyszerűen, tényleg csöndes, még 130-nál is. Nagyobb sebességnél már nagyon kezd zavarni a szélzaj és a fránya Dunloop gumik amiket adtak hozzá. Szerintem a Michelin csöndesebb (volt). A beltér egyszerű, de nagyszerű. Semmi francia divat csicsák, de nem is német fapados érzet. A rádió a Renault eredeti Philips márkához képes csacskább, de nem vészesen.
A váltó csúcs. Imádom ahogy teljesen halktalanul, pontosan, bekattan a helyére. Sajna, az eggyest nagyon nehezen veszi vissza. Meg kell állni, vagy dupla kuplungot használni. De meg lehet szokni. A motor ha kell, élénk. Ha kell, bekapcsolom (agyamban) a cruiser módot, aztán 60-nál berakom az ötöst, és nézem ahogy 3.9, 4.3-t fogyaszt 1800-2000 pörgés mellett. Az 1.4-es, 72kW-os motor városi használatra abszolút elég. Megpakolva kimenni vele az autópályára már nem enged vagánykodni, de kinőttem már ebből a korszakból. 120-130 nál 7-7.5-t fogyaszt időszaktól függöen. Ami kicsit zavar, hogy a már említett előző kocsimhoz képest, jóval nagyobb a szél érzékenysége. Meg lehet szokni, de eleinte nagyon zavart. Billeg kicsit. Na, és a kanyar sebességje is kisebb. Könnyebben behuppan az orra. Nem hibaként, hanem összehasonlításként írom. Amúgy az úttartása jó. Nem rángatja ki a kórmányt a kezemből, nem csattan minden kis buckán vagy lyukon mintha épp most törtem volna el a felfüggesztést.
Hibaként hozom ám fel a deréktámasz abszencióját az első ülésekben. Egyszerűen egy óra utazás után már tűket szúrdalnák az oldalamba, annyira zsibbad. Ebben a franciák jobbak. Kényelmesebb a kocsi beltere. De azért még mindig jobb mint egy Vectránál. A Vectránál kanyarban a kórmányba kellett kapaszkodnom, hogy át ne sodródjak az anyósülésre. Itt van némi oldaltartás és elég jól van kiformázva az ülés.
Az első izzók kb. 2 év után purcantak ki, de akkor szinte azonnal, mindkettő. Na és ekkor kaptam frászt, hogy azt ám otthon ki nem lehet csak úgy cserélni! Hoppá!
Szeretem ezt a kocsit. Nem kapott 100%-t tőlem, mert azért nem érzem, hogy minden szerénységem mellett ez a maximum amit még pofátlanság nélkül elfogadnák, de egyszerűen szép és jó. Nincs család, így nem kell nagyobb kocsi. A nagyobb motort meg nem használnám ki. Lehet, hogy dízel jobb lett volna, de nem jön vissza nekem az ára. Ami a legjobban tetszik a kocsiban, hogy centire pontosan lehet vele parkolni. :-) Érezni hol húzódik a határ.
A klímát adták hozzá. A dolgát végzi rendesen. Nem tudok mit mondani hozzá. Perszehogy, érezni a teljesítményen, ha be van kapcsolva. De nem zavaró ha nincs teli az autó.
Ez minden. Remélem nem riasztottam el senkit, és segítettem annak, ki segítségre szorult. :-)))
Hibalista
- Semmi sem romlott el. Garis szervizen voltam csak vele.
-
-
- 20.000km után valami életre kellt a müszerfalban, de csak tényleg rázós utakon hallat magáról.
Ide hordtam szervizbe
Autogrand, Szlovákia (Pozsony)!
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 28000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Megane Coupe - 1.6 (2000-es modell) | Következő autója? | Saab :-))) |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.8/10) |
