Nem szeretlek, Rizsrakéta!
Szöveges ítélet
20 évesen a kedvenc autóm lett volna, amelyről sosem akartam volna lemondani: csak döngetni, villantani vele, brummogva tépni A-ból B-be.
20 évesen, mikor azt hisszük, hogy mienk a világ, csak a fokozatok vannak és a pirostól pirosig tartó élvezet. Ilyenkor nem számít más, mint a jó váltások üteme, amellyel, ha nem szól olykor bele a rosszul vezetett váltó, a fordulatszám folyamatosan 6000 felett tartható, ahol igazán húz a paripa. Ilyenkor még az autó kipufogójából felhangzó zaj is valami harmoniának tűnik, amely csak továbbspannol bennünket, hogy toljuk és toljuk. Mit nekünk a 14-15 literes fogyasztás, ha mi ott kezdünk igazán gyorsulni, ahol más már gépészkedik a következő fokozatért?
20 évesen érezzük igazán, hogy menni kell és elsőnek lenni, mert mi csináltuk a világot. Megállni kevésbé fontos, pedig nem árt. Itt a TS pont olyan mint a normál Corolla: kihegyezett teljesítményhez, hagyományos utcai fékek. Fáradnak, gyengék, alulmértezettek.
20 évesen egy-egy jó ív – városon kívűli körforgalomba be és ki például – már önmagában is orgazmus, amit viszont csúnyán elronthat a hagyományos Corollából származó futómű. Kevés ehhez a teljesítményhez. Intenzívebb lassításkor tolja a seggét, nem is kicsit.
20 évesen az út van, a nehéz jobb láb a fémpedálokon, a pontos kormány és a vérpezsdítő vörös világítás a fehér számlapokon, a kétszínű sportülés, amelyek jól tartják a testet. Ilyenkor kit érdekel a szürkén egyszerű középkonzol a beépített kvarcórával. Nekem is volt kvarcórám, hétzenés, meg számológépes is. Szerettem őket, de valahogy nem venném fel egyiket sem a XXI. században. Szerintem a piros világítás is csak azért került bele, hogy nehogy elaludjanak a dizájnerek a tervezés közben. Ami belül és középen van, az csupán egy ásítást érdemel.
Méreteit tekintve, akár normál családi autónak is elmenne. Két gyerek, anyu és apu, átlagcsomag kellemesen elférünk. Anyu persze nem szereti, ha 5000 környékén, ne adj isten valamivel afelett jár a motor. Megértem. A váltó áttételezésének köszönhetően 50-nél ötösben nyugodt tempóban haladunk. De kicsit lassuló tempónál jön a gépeszkedés, hogy kisebb fokozatot találjak, közben pedig folyamatosan pumpálom az elég nagy izomerőt követelő kuplungot. Ez kétszer annyi kuplungolást jelent, mint egy sima 1,6-os benzines autóban – a dízeleket meg sem merem említeni itt. Dugózni vele halál, de minimum egy balvádli izomláz. Vidékre pedig inkább nem megyünk vele. Már 130-nál jelentős zajt produkál a kipufogó, az esetleges sebességtúllépésekről, pedig inkább ne beszéljünk. Ha csak rágondolok belesajdul a fejem. Ami 20 évesen sportos, az családosan hangos. Nagyon hangos.
Minden huszonévesnek tiszta szívből ajánlom, aki szereti a gyorsulást és elég belátó ahhoz, hogy a fék korlátait betartva hajtsa az autót. Egy-egy szimulátoros vezetés után, a karosszékből a vezetőülésbe átülve, nagyon jókat lehet vele autózni, mert megy és még hangja is van. De ez átlagember használatában maximum 1000 km az évi 30000-ből. Az a 29000 km pedig túl nagy kompromisszum. Én maradok a feltöltős, csendes és nem kevésbé dinamikus autóknál.
Hibalista
- Folyamatos égőcsere (tompított) 1000 km-ként használ el egy égőt. Otthoni csere nem megoldható. Marad a sorban állás a szervízben.
Ide hordtam szervizbe
Toyota Szuper
Értékelése: 6
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 35000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 15000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 11 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Seat Leon Cupra 2006 |
Ennyire szerette | (3) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.7/10) |
