A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Toyota » Corolla (2002-2006)

Corolla Corolla Sedan 1,4 Terra Plus 

Az ítélet értékelése
4,0(1 db)

Nem okozott csalódást

Szöveges ítélet

Megvolt a 30000-ik km, és a második szervíz.
Az autó továbbra is teszi a dolgát, ahogy kell. Motor-váltó-futómű továbbra sem ad okot a panaszra.
Néhány fogyasztási adat - lesz aki azt mondja túlzóak, de ezek a tényleges tapasztalataim:
Két személy, némi csomag, pálya-országút-város, és a sebesség határokon autózva - 6.2-6.3 l.
Autópálya, 120-al, és és országút, itt-ott falvakkal: 5.6 l...
Horvátországi nyaralás, 3 felnőtt+1 gyerek, FULL csomaggal, szinte végig autópálya, és max sebesség: 7.3 l.
Summa summárum 6.4 l az átlag, ami szerintem jónak mondható.
És nem csak a komputer szerint. Többször taknoltam rá tele tank után, és 0.1-0.2 l diferenciát számoltam.
Ami továbbra is kissé zavaró néha, az autó nagy sebesség melett érzékeny az oldalszélre - de hangsúlyozom: szélre, és nem szellőre! Ilyenkor kissé libeg a felépítmény, és mivel rákormányzást nem igen igényel ilyenkor sem, tapasztalatlanság esetén hajlamosak vagyunk igazgatni a poziciónkat - és olyan pityókás stílusban vezetni...
Ami még kellemetlen, a fényezés meglepően lágy.....:-( Szinte minden apró kavics felverődés, száraz növényi szár - nem fa!!!:-) - nyomot hagy...sőtt, egyik nap arra mentem le, hogy egy kedves macska mosdik a motorháztetőn...elhessegettem, és a körme karcot hagyott. Azt hiszem egyre közeledik egy car wellness, és polírozás.
Néhány negatív tapasztalat is született sajnos az eltelt időben.
Egy tavaszi reggelen az M3 ason autózva egy pukkanás hallatszott hátulról, és a tükörbe pillantva kis fehér felhő a kocsi mögött. Első gondolataim: defekt, vagy valaki utolért. Félre állni, oldalról, alulról meg mindenszögből sem láttam semmit....egészen a 30000 -es szervízig. Akkor megemelve én is alánéztem tüzetesen, és látom a kipufogódob oldala kb 1 cm-s darabon megnyílt a hegesztésnél. Jött a szaki, és mondja valószínű szivárgott a kipufogógáz a dob burkolat alá, ott a kondenzvíz felforrt, és szétnyomta. Nos ez OK egy 10 éves autónál, de egy 3 évesnél kissé korainak érzem....És az új dob nem két forint. Ezt egyenlőre halasztom, mert semmi negatív hatása nincs még, nem hangosabb, és nem is fúj ki.
A másik komoly negatívum, egy hétfő reggel munkába menet nem volt hajlandó kinyitni a vezető oldali ajtó, hiába nyomkodtam a távirányítót - természetesen kulcsal nyitható-zárható volt. Azt hittem gyenge az elem, délután a pótkulcsal is megpróbáltam, de ismét eredménytelenül. Telefon ide, telefon oda, volt aki azt mondta javítható, volt aki nem. Tehát szervíz. Kibontották a zárat - ami az ajtó kárpít és elemek lebonthatóságát, és a rögzítő patentek minőségét illeti: szuper. MInden adja magát, és a patentek nem szimplák, tehát nem lehet eltörni őket! - és mondta a szaki, sajnos csere, a motor nem javítható.
Árajánlat, határidő, tokkal vonóval 40 ezer a kis procedúra.
Tudom, hogy a legjobb családban is vannak bajok, de a kipufogóbob+zárcsere kissé kellemetlenül érintett, és ezért pontoztam vissza kissé a fenntartási költségeket.
De ezt leszámítva csak az volt cserélve amit kellett: olaj+szűrők, és gyujtógyertyák - ez viszont nagy pozitívum, 60 ezer helyett 85 ezernél.....és gond nélkül indult, és ment!
Egy H7 es izzó, ami igazán érthető, csak alattam ment 30 ezret.
ÉS mivel voltam olyan oktondi, és a légkondit nem járattam egész télen, és tavasszal egy feltöltés szügségeltetet. De mivel ez inkább az én hibámból adódott ezt nem tekintem negatívumnak.
Összességében az autóval továbbra is elégedett vagyok, minden szempontból!! És manapság a megbízhatóság, alacsony fogyasztás párosítva viszonylag jó teljesítménnyel nem elhanyagolható dolog!
A szervíztapasztalatok kissé vegyesek, érdemes több helyen is kérdezni mire lehorgonyozunk az igazinál, és nem feltétenül a legközelebbi szakszervíz a legolcsóbb....Akár 12x(!!) árkülömbözet, és fél órás szervíz helyett egésznapos is lehet a különbség. És nem biztos, hogy a drágább a jobb.
Magyarázatképp: levágtam a telefon kihangosítóját...és szétkapcsolt az audió - aki nem ért hozzá ne buzerálja, én ezt nem fogadtam meg....
Váci úti szakszervíz: reggel beviszem, este mehetek érte, és minimum 25 ezer forint a hiba orvoslása - ja és egy hét mulva vigyem majd.....Ray Car szervíz: hozhatom azonnal, 20 percig tartott, és 2 ezer Ft. volt. És minden alkalommal ott lábatlankodhatok, végignézhetem, kérdezhetek, nem cserélnek ki semmit kérdés nélkül. - nincs meglepetés a végösszegben:-)


16000 Km után talán kissé jobban megismerve kiegészíteném az áprilisi ítéletemet.
Az autó továbbra sem okozott csalódást, óramű szerűen üzemel. Az egyetlen szerviz tapasztalatom a 15000 km-s "kötelező" volt - olaj és szűrőcsere, átvizsgálás - amit az említett cég nagyon korrekten és gyorsan elvégzett, teljesen elfogadható árfekvéssel - minadmellett, hogy Toyota olajat és szüröt adtak bele.
Fogyasztása még kissé tempósabb vezetés mellett is 6.7 liter.
Motor remek, kellő fordulat tatrtományban vezetve jelentős erőtartalékokkal bír még az esetleges szorosabb előzések esetén is - ahogy feleségem megjegyezte miután először vezette autópályán: simán könnyedén előztem mindenkit aki "döcögött" előttem.
A maximumot még nem hoztam ki belőle, igaz nem is célom - lassan 9 hónapja vezetem, de még nem "padlóztam le" totálisan, és őrült visszaváltásos kigyorsítás sem szügségeltetett - de a km-óra 3/4-e felett is remelkül megy, gyorsul,......és mindezt stabilan, kiválló úttartással.
Váltó szintén remek, a rükvercet néha nem akarja elsőre. De 2.-ban 5 km nél sem rángat, mintahogy 5.-ben sem mondjuk 50-nél. Könnyen kapcsol, és elég rövidek a fokozatok, hogy a könyöktámaszról is kényelmesen elérhető az 1-5.
Futómű stabil, kormányzás remek.
Fékek nagyon jók, kiegészíve az ABS el még szorosabb fékezés esetén is nagyon biztonságosak.

Kis negatívum: autópályán nagy sebesség és keresztszél esetén kissé "hullámzik", de ez nem megy az úttartás és a kormányozhatóság rovására.
A említett müszerfali nyöszörgés rossz úton megvan, valamint az ajtó borítás hangja a tükör mellett. Ezt egy kis nyomással hosszú időre orvosolni lehet:-)
ÉS A LEGNAGYOBB NEGATÍVUM: AZ A PÁR "KEDVES" AUTÓS KOLLÉGA, AKI ARRA SEM VESZI A FÁRADTSÁGOT, MIUTÁN SZABÁLYTALANUL ELŐZVE MEGJELÖLI AZ AUTÓSTÁRS AUTÓJÁT EGY CSINOS HORPADÁSSAL, HOGY MEGÁLLJON ÉS MEGBESZÉLJÜK A TÖRTÉNETET. Mindenkinek lehet rossz napja, de ha már egyszer hunyók vagynk, legalább vállaljuk fel a dolgot.
Röviden: vezetési kultúra, és a szabályok olyan mérvű betartása, hogy másokat ne veszélyeztessünk, és kárt ne okozzunk!

Ennyi az eddigi tapasztalat egy "határ igénytelenség"-gel. Szerintem a Corolla azon embertársak választása, akik nem csicsa, nem verseny járgányt akarnak - hanem egy olyat ami szervíz szempontból tényleg igénytelen, nem kell azon meditálni egy hosszabb út előtt, hogy a saját lábán hazajön, vagy tréler kell hozzá, valamint a fogyasztása is emberi. Amellett relatíve tágas, és kényelmes egy minimális szügséges luxussal - audio, légkondi.



2007 első negyedévében egyre nagyobb szügségét éreztem az autó cserének, révén, hogy 15 éves Hyundai Ponyn-k lassan sorköteles korba lép.
A választás fö kritériumai: max 4 éves kor a lehető legkevesebb futott km-rel, 3 gurigás ár, 7 literes fogyasztás, megbízhatóság, olcsó fenntartás és alapvető luxus - klíma, el. ablak, hifi.
Mindezen dolgok figyelembevételével, valamint sok ismerős és ismeretlen, valamint net stb. tanácsai alapját a Toyota Corolla-ra esett a választás. Egy nagy autókereskedésben több 1,4-es sedant kipróbálva arra jutottam, hogy valóban ez a ló lesz az amire innentől kezdve támaszkodni szeretnék. Végül egy szürke eminenciás 2004- es - 2005.03-ban forgalomba helyezett - Terra+ felszeretlsőégü belül szinte újszerüen megkímélt és "büdös" kivül pedig a futott km-k után pici kavicsfelverődéseket leszámitva makulátlan gépállatra sett a választás. Most a vele esett 3 hónapnyi tapasztalatokról mondanék egy rövid ítéletet.....
Motor: hihetetlen csendes, egyenletes, relatíve erős. Kissé szokatlan volt elsőre a VVT-I-t vezetni, első héten többször sikerült lefulladni partnak induláskor, és a lámpánál, mivel szokatlan volt, hogy nem hallom a motort.....A vezetésnél szokni kell, hogy lehet pörgősen dinamikusan vezetni ha úgy hozza a helyzet, medig kell pörgetni, hogy maradjon az erő felváltásnál is. Nagyon jó érzés amikor odalép az ember és szinte érezni amikor a fordulat 3000 főlé ér, mintegy kilő az autó. Motorzaj 130-nál erős, addig csak dorombol, de 135 fölött megint halkul. 160-tól kezd erősebb lenni ismét. 5.-ben emelkedőn felfelé is nagyon jól gyorsul.
Fogyasztás: 7.6l-es kompjuter átlaggal került hozzám, amit lassan ahogy belejöttem a vezetésébe sikerült leszoríani 6.5-re. Ezt az átlagot lehet tartani kombinált fogyasztásnál - városi döcögés, és autópálya 130-150 között még 5 személlyel is. A legutóbbi 220km-s uton, fele autópálya - 120-130 között - , fele országút falvakkal - 50-90 között - 6.0l-es átlagot sikerült produkálni!!
Futómű: REMEK! Stabil, nagyon fexi az utat. Még sportosabb kanyarodásnál sem érezni, hogy megcsúszna, vagy dobná a farát. Kissé kemény a rugózás, de ez Toyota sajátosság. A pesti szuper utakon - ezúton megkérdezném a tisztelt illetékeseket, hová a halálba tünik a rengeteg súlyadó, a benzinbe bekalkulát egyéb utjavítási adó stb. ha ilyen kritikán aluliak a pesti utak??!!! - kissé ütős, de egyébként nagyon kényelmes. Kormányzás kiválló, hála a sebességfüggő szervóknak. Vajkönnyű, és nagyon jól reagál.
Kényelem: belső tér nagyon esztétikus, tágas - egy Renault Thalia ehhez képest nagyon szükösnek tünt, pedig mellé állva majdnem akkora:-) Az ülések kényelmesek, 400km volt a leghosszabb út eddig, de nem voltam nagyon elmacskásodva.
Kezelő szervek kézreesnek, és egyszerüen müködtethetőek - mondhatni spártai egyszerűség, kombinálva az esztétikával, célszerüséggel.
Légkondi jó, a hifi szintén.
Külsőre szerintem ennek már kifejezetten "Jó sedan" formája van:-) Ettől vadítóbb számomra egyedül a Honda Accord legutóbbi kiadása....

Negatívumok: sajnos egy-két apróság azért van.
A müszerfal a szélvédő előtt ciripel halkan ha rossz az út, és néha a vezető oldali kárpit is "dalra fakad". A kesztyűtartó koppan ha nagyobb kátyúba kerül a jobb oldal. Sokáig tartott mig rájöttem hogy a csomagtérből jövő müanyag kopogás - szintén rossz úton - honnan jön....A bebújót egy müanyag keret teszi esztétikusabba az ülés mögött. Ami tényleg szép, de csak a belső felén van rögzítve, így körbe lazán illeszkedik, és ha rossz az út hát zenélget. Kis szivaccsal sikerült orvosolni a problémát.
A müanyag elemek, pl a könyöktámaszra vigyázni kell, mert gyürüvel egy roszz mozdulat és karcos lesz.

Összességében nem okozott eddig csalódást, kényelmes, talán még mutatósnak is modható. Az a típus ami ugyan nem rongyrázós, de szégyenkezni sem kell vele ha meg kell jelenni. Jó érzés beszállni, hallani a motor dorombolását, vezetni - és tudni, hogy azért a majd 100 lovas ménes húz is ha kell!!

Hibalista

- Eddig semmi.
- 16000km után továbbra is semmi.
- Valamikor 84000 km-nél a kipufogódob oldala megnyílt:-(
- 86000-nél megadta magát a vezető oldali zár motorja.
- Ja és egy H7-es izzó csere - amit fél perc alatt simán kicseréltem.

Ide hordtam szervizbe

15 ezres "kötelező", átvizsgálások, olajcsere. Ray Car Kft.
Készségesek, precizek, és pontosak. Végignézhettem a procedúrát, készséggel válaszolva, magyarázva ha valami nem volt egyértelmű. Alkatrész rendelés gyors, pontos, és az árak korrektek - előző munkahelyem egy alkatrész forgalmazó cég volt, akinek nevében én is lekérdeztem az árakat:-).

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (9) Évjárat 2004
Kényelem (10) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 58000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 30000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Hyundai Pony Következő autója? Toyota
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (8.3/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Toyota Corolla 2002 (2002 - 2006)

További ítéletek (411 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)