Mint egy jó feleség
Szöveges ítélet
Összességében nagyon szerettem ezt a Corollát.
Első saját autónak vásároltam 8 évesen, innentől kezdve 9 éven át szolgált. A vásárláskor érezni lehetett, hogy a kuplungja már nem az igazi, ez rögtön cserélve is lett, onnantól kezdve 110 ezer km-át nem volt vele gond, tökéletesen működött és szerintem még egyszer ennyi km tartalék simán benne volt még.
1 gyerekkel, vagy talán kettővel is elegendő a mérete, hárommal már küzdelem az öveket becsatolni, de még így is használható, nekünk éveken át megfelelt. Igazi mindenes, kicsit amolyan "se" autó, mert városba már picit túl nagy, pályára meg még nem elég nagy, komfortban és teljesítményben sem. De azért teszi mindenhol a dolgát.
Motortér:
Olajfogyasztós VVT-I volt, de ami érdekes, hogy az elfogyasztott olaj mennyisége nálam nem nőtt. Ki tudja, talán a rendszeres szerviz és a jó minőségű olaj meghálálta magát? Mindvégig nagyjából 4-5000 km alatt evett 1 litert. Olajfolyás nem volt és semmilyen egyéb motorikus probléma sem. Hosszbordás szíjat egy alkalommal kellett rajta cserélni nagyjából 110 ezer km-nél, de ez nem volt eget verő összeg és egyébként is kopó alkatrész.
Váltóolajat, fékolajat, gyertyákat, fékcsöveket sem árt megnézni, szükség esetén cserélni.
A víz utántöltés szinte ismeretlen fogalom ennél a típusnál, a klímához egyszer se kellett hozzányúlni, mindig megbízhatóan és hatásosan üzemelt. Ez elmondható minden másról is, ami a motort veszi körbe. Hibamentes üzem.
Futómű, alváz:
Itt adódtak problémák, de ez valószínűleg részben a saját hülyeségemnek köszönhető, mert egyszer lepadkáztam a jobb elejét. Utána kopogni kezdett a stab. pálcáknál és a kormányműnél is. Bontottra cseréltem, nem volt többé gond vele.
A stab. pálcáknál kizárólag gyári minőséget szabad bele tenni, a többi az 15-20 ezer km alatt megy a kukába, köszönhetően az utak minőségének (pedig kerülgetem a gödröket). Gyárival 40 ezer km után sem kopogott.
A jobb elején a fék munkahenger berohadt, ami állandó fékezést okozott. Szétszedés, újrazsírozás után a probléma megszűnt.
A gyári féktárcsák nagyon masszívak. Nem kellett cserélnem a használat ideje alatt és szerintem előtte sem cserélték. A hátsó futómű teljesen problémamentesen üzemelt.
Egyik oldalán csapágyat is kellett cserélni, de végső soron ez is felfogható kopó alkatrésznek.
A gátlók frankón működtek rajta és a többi futómű alkatrész is.
Az alváz és kasztni nem rohadt, nem volt hajlamos a rozsdásodásra. 17 évesen ránézésre még simán benne volt 10 év használati idő, egyéb alvázvédelem nélkül.
A kipufogója a középső és hátsó dob közötti illesztésnél hajlamos korrodálni és kilyukadni. Ez Toyota betegség. Normális szerelő meghegeszti pár ezer forintért és utána évekig jó lesz még, nem kell dobot cserélni.
Elektronika:
Semmilyen hibát nem tapasztaltam, minden az elvártnak megfelelően üzemelt.
A kis rizsszem izzók égtek ki a műszerfalon, amikor már csak 1 világított akkor szétszedtem és kicseréltem mindet, utána már nem volt gond vele.
Beltér, ergonómia, kényelem:
Teljesen átlagos beltér, a minősége szerintem jónak mondható.
A gyári kazettás magnó mára már vicc tárgyát képezi :), a hangminősége egyébként sem a csúcsok csúcsa, főleg hogy nincs is külön magas sugárzó sem elöl, sem hátul. De azért elmegy.
Az ülések kényelmesek, bírják a strapát. A kormány csak magasságban állítható.
A helykínálat szerintem elég jó, ahogy írtam is, 3 gyerekig elég.
Sajnos a tetőkárpit elkezdett leválni és lógni a 17. "életévében" :/.
Zörejek: jöttek innen-onnan, de komoly problémát itt sem tudnék emlegetni, az összeszerelési minőség jó.
Üzemeltetési költség:
Nagyon jó! Nem kell rá sokat költeni.
Szerelőt csak az éves / 10-15 ezer km-es szervizek alkalmával látott.
Fogyasztása nagy átlagban kb. 7.3 liter.
Vezetési "élmény":
Nem értem, akik az élményt hiányolják ezekből az autókból. Az tényleg nincs benne, de kit érdekel és miért is várnám el, hogy legyen? Vigyen el A-ból B-be, ne kelljen a szerelőnél tölteni a fél életemet, otthagyni a fél fizetést.
Olyan, mint egy jó feleség, az összes előnyével és hátrányával. Biztos vannak izgalmasabb darabok, de azokkal több a szívás is.
A 97 lovas erőforrást egész jól meg lehet hajtani és jól is megy is nagyjából 120-ig. Felette elfogy. Lendületes haladáshoz visszakapcsolás és pörgetés szükséges, de szerintem ez nem gond, valahogy ez illik az autó karakterisztikájához.
Országúton és autóúton a legjobb használni, 100-110-es tempó környékén van az optimuma. Városban és pályán már kicsit többet zabál, ráadásul ez utóbbinál az 1.4-es motor már hangos, ha hajtják.
A váltójától én nem voltam elájulva, elég emberesen kellett lökdösni, néha meg is számoltam vele a fogaskerekeket.
A fék jó és hatásos, elöl-hátul tárcsa. Nem volt vele gond.
Izzóból érdemes egy tartós változatot keresni bele és akkor a csere le van tudva pár évre.
Aki azt állítja, hogy ekkortájt gyártották a legtartósabb autókat, az nem hazudik nagyot, ez a Toyota is ezt bizonyítja.
Ajánlott vétel, hűséges társ!
Hibalista
- Fékmunkahenger berohadt - tisztítás és zsírozás megoldotta, ~ 10eFt
- Kormánymű - bontott ~ 30eFt
- Bal első csapágy ~ 30 eFt
- Stab. pálcák ~ 10eFt / pár
- Kuplung csere (Sachs) ~ 80 eFt
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2002 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 9 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 92000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 120000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Avensis |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.2/10) |
