A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Toyota » Corolla (2002-2006)

Corolla 1.4 HB Sol 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Meghálált bizalom

Szöveges ítélet

A "Megelőlegezett bizalom" című ítélet folytatása-konklúziója.

Röviden: ez a világ legolcsóbb 3 millió Ft-os autója.

2005. februárban vettem bő két évesen, 45 ezerrel, vezetett szervizkönyvvel, épp szerviz után. Valami zörgött a középkonzolban, amúgy szépen futott, ment a klíma, működtek az ablakok, nem jöttek belőle fura mechanikai zajok. Most, majd' 9 évvel később, a beltérben érzékelhető helyzet annyit változott, hogy megkopott a kormány bőrözése, ki kellett cserélni a váltógombot, és kidobtam a gyári, pocsék rádiót. A kárpitok tiszták és minimálisan viseletesek, a műszerfal továbbra sem zörög jobban, minden visszajelző, kapcsoló tökéletesen működik, a műszerfal nem karcos, nincs kifakulva, a motor nem hangosabb, szinte nyomtalanul telt el a 9 év és a bő 180 ezer km.

Ez egy használható, megkedvelhető, bár sosem szerethető autó. Megjártam vele fél Európát, a Hungaroringen néhány pályanapot, és sosem tolakodott. Nem zajos, nem kényelmetlen, nem robban le, nem idegesít hibajelzésekkel, nem zabálja le a gatyádat. Ennek nincs lelke, illetve ha van, az szolgalélek. Bele lehet kötni, de idővel leszokik erről is az ember.

Nézzük azért a negatívumokat. A csomagtartó lehetne nagyobb, bár a kb. 290 literes katalógusadatot nem tudom, hogy mérték: a csomagtartó pont akkora, mint anyám Civicjének 340 literes puttonya. Az utastérben csak két pohártartó van, és egyikben sem fér el egy másfél literes palack; ebben a modern ajtózsebek érezhetően okosabbak. Nincs tempomat, gyári extraként egyáltalán nem érhető el. A fedélzeti computer buta, mint a tök, pl. nem tud range-et; nem bánom, hogy röpült a rádióval együtt. Azzal a rádióval, ami hiába 6 hangszórós rendszert lélegeztet, pocsékul szól. Mint általában a kis benzinesekben, itt is viszonylag rövid az utazófokozat; 100-nál forog 3000-et, ennél bírna a motor egy hosszabb ötödiket. A kormány hosszirányban csak a ráncfelvarrott verziókban állítható, én még húznám magam felé egy picit.

Kényelmes? Az. Persze nem egy utazólimuzin, de szem előtt tartva, hogy egy autót a kategóriatársaihoz mérten érdemes megítélni, igen kényelmes. Plüss huzatok, a magasságomnak megfelelő hosszúságú ülőlap, elegendő tér elől-hátul és fejben, ergonómikus kezelőszervek, ebben a kocsiban el lehet ülni napi 10 órát. Nem ráz, kategóriájában halknak számít.

Felszerelt, praktikus? A Sol nagyjából igen. A 4 automata ablak, parkradar és az automata klíma mellől csak a tempomat hiányzik. A könyöklő mély és dupla rekeszes, megfelelő magasságú. Tárolórekesz mindennek jut, legyen az telefon, üdítős palack (1 literig, khmmm), befizetendő csekk, lakáskulcs, tárca, iPod, bármi. A vezető keze ügyében - mivel nem dohányzom, így a hamutartót is beleszámoltam - összesen 12 különféle tároló, ajtózseb, rekesz található.

Takarékos? 7,2-7,3 körül van a bő 180ekm átlaga, ez egy 1.4-es, főként városban és sztrádán használt benzinestől kiváló. Országúton kifejezetten takarékos, egy bő 2000 km-es erdélyi túrát 5,7-es átlaggal jártunk meg 4 személlyel, agyig pakolva. 150-es utazótempónál a Michelin Energy Saver abroncsokkal kb. 8 litert eszik. Alkatrészre minimálisan kell költeni, és azok sem veszélyesen drágák: a gyári fékbetétek kb. 15 ezerbe kerülnek, az olajat kulturált áron számlázzák a márkaszervizek, egyedül a szűrőket kell máshol venni (8 ezres pollenszűrő, hello). A gyári alkatrészek mellett a Toyota tart márkázatlan, ill. Optifit fantázianevű alkatrészeket, ezek mind gyári minőségűek. Semmi értelme utángyártott cuccokkal szórakozni, ezért is vezetem végig a szervizkönyvet. Van/volt a családban Renault (Clio, Laguna), Opel (több Astra), Honda (Civic, Accord) és néhány Mitsubishi (Colt mind), bár az Accord kevesebbet fogyaszt, ezek közül a Toyotát a legolcsóbb fenntartani.

Jó vezetni? Pont annyira, mint sétálni egyet a határban. Falusi gyereknek nem megterhelő, néha még pihentető is, de sosem nagy élvezet. A Toyota tömegkonform autókat készít, így ez sem szélsőséges semmiben. Nem közvetlen a kormányzás, nem azonnali a gázreakció, nem harap a fék, nem kattan sportosan a váltó, nem jelez vissza minden kósza borsószemről a futómű. Ez egy közlekedési eszköz. Azért a Hungaroringen le lehet vele túrni az 1.8-as Audikat, 1.6-os Astrákat, de ez inkább a vakmerőségemnek, mintsem az autó virgoncságának köszönhető. Nem egy élményautó, na.

Jól megy? Pont mint egy 1.6-os szívó benzines. Ja, hogy ez 1.4-es - erre jó a változó szelepvezérlés. Alapjárattól 6500-ig terhelhető a motor, nem remeg 50-nél ötödikben, és harmadikban is el lehet ereszteni 140-ig. Eközben úgy fogyaszt, mint egy 1.4-es. Nyilván a mai modern motorok között van erősebb, takarékosabb is, de a generáció-társakhoz (Focus I, Golf V, G Astra) viszonyítva messze ez volt a legvonzóbb motorikusan. 1.4-eshez képest életerős, fickós motor - már amennyire 97 lóerő 12 mázsában egyáltalán fickós lehet. Nyilván már egy 150 lovas kétezres dízelből nézve is gyenge, de a saját kávéházában bőven átlag fölötti. Ja, és 220 ezer fölött sem fogyasztja az olajat, nem veszített az erejéből, nem hangosodott, nem fogyaszt többet.

Random szubjektív észrevételek? Ilyen is van: ha valaki autóhifizne, felejtse el. Mészáros Gyuri (gmaudio) épített bele egy tisztességes elemekből álló láncot, és hát nem az igazi. Kicsi ajtó, kicsi beltér, szerencsétlen akusztika van, dinamika, mélytartomány csak mutatóban. Ugyanez a lánc egy Carinában leszedi a fejed: ott öblösebb az üreg az ajtóban, és a beltér is szellősebb.

Miért pont ezt vettem? Mert jobb minőségű volt az utastere, mint egy korabeli Astrának, Focusnak. Mert tágasabb és kényelmesebb volt, mint egy hasonló árban kapható Golf. Mert 3 milláért jobb felszereltséget tudott, mint az előzőek. Mert megbízhatóbbnak sejlett, mint a franciák. Mert tetszett. És mert ebben volt a messze leghasználhatóbb, alul sem gyenge 1.4-1.6 körüli benzinmotor.

Megvenném-e újra? Simán. Nem egy puccos jószág, de egy remek, kiszámítható, tartós célszerszám. A családalapítás a küszöbön, előbb-utóbb kell mellé egy nagyobb kombi (Legacy lesz vélhetően), de a Corolla marad. Hálás darab.

Hibalista

- Kopó alkatrészek: izzók kb. évente, fékbetétek újabban 45-60 ezrenként. Egy garnitúra féktárcsa 120 ezernél.
-
- Nem kopó alkatrészek:
- - bal első toronycsapágy kb. 200 ezernél (egy hungaroringes pályanap és egy rázókő hozadéka)
- - váltócsapágy kb. 205 ezernél
- - lambda szonda kb. 220 ezernél

Ide hordtam szervizbe

Toyota Super, Váci út
Négyszer voltam náluk. Az első alkalom előtt telefonon félretájékoztattak a 60e-s szervíz várható költség- és igényét illetően. Kiküszöbölték a csorbát (bár a fájdalomdíjként beígért ajándékcsomagot azóta sem kaptam meg) Máskor a kötelező javításkor idő híján hanyagolt ciripelő műszerfal szerelése után a szerelő elfelejtette visszadugni a rádióba az antennát. Harmadszor két napig volt náluk az autó a kötelező és a műszaki vizsga miatt, de ez a két nap sem volt elég arra, hogy a magnó körüli nyöszörgést megszüntessék. Negyedszer minden rendben volt. Gyors, kellemes szervíz, szimpatikus munkafelvevővel (innen is üdv, Máté Imre).

Értékelése: 8

Másik szerelő értékelése

Toyota Kakuk, Gyöngyös
Helyi erők. Náluk az első szerviztapasztalat pocsék volt, azóta rendeződött a viszony. Pontosak, gyorsak, nem számláznak túl, alaposak, rugalmasak. Ahogy kell. Nem véletlen, hogy egy 11 éves, több mint 200 ezret futott autót is visszahordok márkaszervizbe.

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (9) Évjárat 2002
Kényelem (8) Használati időtartam 8 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 45000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 180000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Clio 1.2 Következő autója? Legacy
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.7/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Toyota Corolla 2002 (2002 - 2006)

További ítéletek (412 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)