Megbízhatóság Japánból
Szöveges ítélet
Ez a Corolla szerencsésnek mondható, mert Japánban gyártották. :) Nem mintha a török, angol társaival gondok lennének, de kis különbség van azért jó irányban a japánok javára. :)
2007-ben, 2 éves korában, valós 47.000 km-rel került hozzánk leinformálás után. Első gazdás és egy budapesti autókereskedésben árulták akkor.
Röviden annyit tudok mondani, hogy ritka jó autó. Hosszabban meg olvass tovább. :)
Előtte volt már két N15-ös Almeránk, ami szintén a technika tartósságának csodája, csak azok már elég csúnyán tudnak rohadni.
Az Almerához mérve ez az autó sincs túlbonyolítva, csak hasznos dolgok vannak benne a tartósságot tovább növelve. Például ezért nem láthatjuk benne a hagyományos gyújtáselosztót, mivel teljes mértékben elektromos gyújtása van hengerenkénti gyújtótrafókkal. A vezérlése láncos, amivel ezekben a Toyotákban nem szokott gond lenni, ha az olajcserére vonatkozó előírásokat betartjuk, örök élet. Divatos mostanában a lánc ezt tudjuk, de aki jártas az autók között hallhatta, hogy vannak gyártók akik nem örök életre terveztek vele, sőt... Elég csak a VW TSI motorjaira gondolni, vagy a Peugeot, Opel stb. láncos benzinmotorjaira, amik hamar csörgéssel jelzik, hogy közel a pusztulás, ha nem javítják.
Vannak még ma is kapható jó új autók, csak nagyon kevés.
Véleményem szerint:
- Régen azért voltak rosszak az autók, mert nem tudtak olyan technológiát ill. olyan színvonalon gyártani, hogy annyit elmenjenek, mint az újabbak.
- Elmondható, hogy a 90-es évek végére a technika eljutott a "tartóssági csúcsra", inkább a karosszéria rohadása szabott/szab határt az akkori autók életének.
- Egyes gyártók, akik az említett csodás 90-es években jó kocsikat gyártottak, kb. a kétezres évek elejétől már tervezetten avultatott alkatarészekkel szerelik az autóikat, hiszen így biztosítható a folyamatos bevétel.
- Nincs olyan gyártó, aminek minden modellje tökéletes lenne. Toyota sem olyan állítólag, mint régen, de azért nagyrészt elmondható, hogy a japán-közeli autók még jók maradtak.
- Új autókból szerintem a japán típusok mellett (Toyota, Honda, Suzuki, Subaru, Mitsubishi...stb.) amik jók lehetnek azok a gyártók, amik nem futottak még annyira be és bizonyítani akarnak.
De térjünk vissza az autómhoz, ez csak egy kis körítés volt, sugallva a szemléletemet, véleményemet. Szóval ez a Corolla 2005ös évjárat, családi autónk volt 2007-től 2011-ig, aztán eladtam a suzukimat és erre igényt tartottam aputól.
Most 215 ezer km-nél járok vele, ami lehet soknak tűnik, de ez tényleg ennyi, s nem több. Külvárosban, városi araszolásoktól mentesen volt inkább hosszabb, mint rövidebb távokon használva, tehát a kilométer "nagyságának"ellenére a motorjának járása, az autó futása, váltó működése hihetetlenül finom, legtöbb kisebb futásteljesítményű autóhoz viszonyítva is.
Autószerelő szakmámból adódóan (bár már nem dolgozom benne) sok autóval találkoztam, így van összehasonlítási alap. Rendszeresen karbantartottam minőségi anyagokból, excel táblázatban pontosan vezetve. Olajat nem fogyasztott, de most, 200e km felett kicsit hiányzott belőle, de elmegy olajcserét anélkül, hogy rá kéne tölteni...törve sosem volt, karcok, kisebb sérülések vannak rajta.
Márkaszervizben kétszer járt garanciális sárvédő küszöb javításon: festék hólyagosodás miatt, 11 évesen, előbb a bal, majd jobb oldalon szakműhelyben kijavítva munkalapokkal igazolva bármelyik Toyotánál leinformálható. Ezen és a két repedezett, kiszakadás határán álló lengéscsillapító porvédőn (2016-ban cseréltem, KYB gyártmányúra) kívül hihetetlennek tűnhet, de csak karbantartások történtek. Na ezért imádom ezt az autót!
Megtalálható vagyok a spritmonitoron, ahol az ugyanilyen Corollák között a legjobb átlagfogyasztással dicsekedhetek. (5,44 L / 100 km) Talán ez (is) sokat elárul a használat módjáról, körülményeiről.
Hibalista
- Hátsó sárvédő küszöbök hólyagosodása - garanciális javításba elfogadták, még 12 éves kora előtt, cserélték őket. - Első lengéscsillapítók porvédője elöregedve 10 éves korára, cseréltem a gumiharmonikákat.
Ide hordtam szervizbe
Jómagam. Precíz vagyok, odafigyelek a részletekre.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 12 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 47000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 168000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | Swift | Következő autója? | valószínűleg újra Toyota, vagy Suzuki |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.4/10) |
