A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Toyota » Corolla (2002-2006)

Corolla 1.4vvt-i (3p) 

Az ítélet értékelése
3,5(2 db)

Megbízhatóan végzi a dolgát, Toyota...

Szöveges ítélet

Bekezdésnek azt írnám, hogy elég színes néha ámulatba ejtő néhány Corolla ítélet, úgyhogy szeretnék 2,5év és 55ezer km-nyi közös múlt után egy -amennyire lehet- szubjektív ítéletet írni, viszont a poént előre lelövöm, ha esetleg valakinek nem lenne kedve végigolvasni, eddig SEMMI műszaki probléma nem volt az autóval!

No de akkor lássuk: 2005 második felében vettem az autót, 1,5évesen, másféltízezer km-rel, használtan, de gyakorlatilag a kevés km miatt szalonállapotban márkakereskedésből, emiatt az egésznek olyan újautó-átadás fílingje volt, nagyon kedvesek voltak az eladók, a kereskedés vezetőjének külön engedélye kellett hogy ott és akkor rögtön elhozhassuk az autót (tökmindegy miért), és a végén személyesen ő adta át a kulcsokat, megható volt, de részemről itt le is zárult a márkaszervizekkel való kapcsolat, az összes időszakos javítást sk. végeztem el, ezért a szerviz részt nem fogom kitölteni, itt egy gyors mondat: érdemes a gyári 10w olaj helyett 5w v. 0w-t beleönteni, meghálálja az autó.

És akkor a tapasztalatok, először is mindenki felejtse el a sose romlik el, sose hagy cserben, sosincs semmi baja marketingmaszlagot, EZ EGY AUTÓ, egy gép, emberek tervezték, emberek által van összeszerelve, tehát meghibásodásra hajlamos! (és tökmindegy hogy hol szerelik azt a szerencsétlen autót!!! akinek eufórikus örömet okoz a JT-s alvázszám annak javaslom olvassa el a Toyota belső felméréseinek az eredményeit).

Sok ítéletben azt látni, hogy felháborodnak egy zörgő rádión (amúgy típusjelenség) vagy egy ne adj´ hibás alkatrészen és visszasírják a 10en x év alatt csupán egy kiégett helyzetjelzőt produkáló ex-autójukat, na persze, az idő mindent megszépít...

Ha már típushibák: a rádiórész (hogy pontos legyek maga a rádió) valóban zörgésre hajlamos, évjárattól függetlenül, engem ez már nem érint ugyanis 2hónap után egy 1DIN-es fejegység lett beszerelve, aminek a beépítő kerete csendben van, továbbá néha valóban előfordulnak megmagyarázhatatlan nyikorgások, nyekergések, (ált. B, C-oszlop, kalaptartó környéke), ide sorolnám még a kuplung nyikorgását-kattogását is, ami elég zavaró jelenség, viszont 10perc alatt némi WD40-el (vagy inkább grafitos zsírral) könnyen orvosolható, apropó, ha már kezünkben van a WD, nem árt a motortérbe a váltó rudainak csatlakozásait is átfújni, ugyanis ott is hajlamos nyikorgásra, ezek után egy jó fél évig nyugalom lesz.

A hang-témához sorolnám még a kipufogót, való igaz hogy zajossá válhat, berezonálhat, az autó alján, pont középen van egy fém védő-merevítő lemez, 2csavar tartja, le kell szerelni, kicsit meghajlítani (hogy a berezonáló kipuf ne érhessen hozzá), visszaszerelni, és újra csend lesz.

Lássuk mi van még, a tompított valóban gyenge, jó minőségű +os izzókkal vagy HID szettel megoldható a probléma, utóbbinál viszont körültekintő beállítás kell, hogy ne vakítsuk meg a többi autóstársat, de ne is 10méterre maga elé világítson az autó.

A váltó nem szereti a hátramenetet és a gyors váltást, előbbit sztrájkkal utóbbit reccsenéssel honorálja.

A hátsó "merevhíd" vicces, meg is bosszulja a tervezőket, a gyors fordulókat még csak-csak, de a terhelésváltásokat nem szereti, úthibán idegesen elpattog, viszont gyorsan ideírom, átlag használat esetén ez nem feltűnő jelenség, ide értendő a gyors váltásra recsegő váltó is, elvégre átlagautóról beszélünk.

Viszont ami biztos, az utolsó csavarig nagyon strapabíró az egész futómű, 2éve 17colos kerekeken kergetjük a kátyúkat, se a lengéscsillapító se a gömbfejek se a kerékagycsapágy nem adta (még) jelét a nemtetszésének.

Eddig 1pár első fékbetét cseréltem, 2x4liter olaj, 2-2db olaj-levegőszűrőt, 1 pollenszűrőt ill. legutóbb kapott 4db gyertyát és váltó/fékolaj, hűtőközeg csere volt, mind időszakos karbantartás keretében.

Sokan kritizálják az ülés-kormány párost, nekem teljesen jó, innentől kezdve nem érdekel, talán az ülés oldaltartása lehetne jobb.

Ami még van, (de ez már inkább bosszantó), 3ajtós mivolta miatt a beszállás hátra amúgy is körülményes, ezt az autó csak nehezíti, csak az anyós oldalon van easy-entry, de az se memóriás, a vezető oldalon viszont semmi, ha ott kell hátramenni, két kézzel lehet csak előre tessékelni az ülést és jöhet az újraállítás, itt jegyezném még meg a beakadó övet is, a legkisebb előremozdulásra is "bekap" az öv, van hogy nem tudok kinézni egy nem belátható utcába mert nem engedi az öv, valószínűleg a hátrébb lévő B-oszlop miatt van ez, mivel az öv így egyfolytában feszül, továbbá a jobboldalon ha kiszáll az utas beakad az öv csatja az easy-entry kallantyúja és a B-oszlop műanyagja közé, és ott hangoskodik míg ki nem szabadítják.
És akkor a végére itt van még a béna háttérvilágítás-állító, körülményes és balesetveszélyes(!), én már nem állítgatom, legnagyobb fokozaton van, van akinek még tetszik is este az erős optitron műszerfal.


A fék átlagos, végzi a dolgát, a motor viszont a legtisztességesebb a kategóriájában, erős és tudásához, terhéhez képest keveset fogyaszt, és igen pörgetni kell, de ezen nem szabad meglepődni egy utassal 1200kilós, 1.4es benzinmotoros autónál.
Nekem nyáron 7-7,5 között fogyaszt, télen +1liter, viszont gyakorlatilag csak városban használom!
Derekas kis motor, 1dolgot viszont nem szeret, a súlyt, minden egyes mázsára megy a hiszti, aki sok utassal/csomaggal és/vagy főleg városon kívül használja az autót, javallom az 1.6-os benzinest, az a +10enegynéhány lóerő pont elég ezekhez a mutatványokhoz, amúgy szégyellje magát aki kitalálta ezt a motorparkot, 1.4-1.6 és a kihegyezett 1.8, ez vicc, miért nem lehet más piacokon amúgy kapható 150lóerő körüli 1.8assal szerelni???? Rejtély, és az Auris dettó, a 2 benzinmotor (bár az 1.6már erősebb), nekem meg a dízel nem az esetem.

A Corolla utód amúgy sem dobogtatja meg a szívem, következő autónak viszont egy utolsó e12-es TS kiadás jöhet majd.


Hibalista

- Még semmi.

Ide hordtam szervizbe

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (9) Évjárat 2003
Kényelem (8) Használati időtartam 3 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 15000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 55000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Következő autója? Jó ez. Talán majd egy TS.
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (8.1/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Toyota Corolla 2002 (2002 - 2006)

További ítéletek (411 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)