Megbízhatóan végzi a dolgát, Toyota...
Szöveges ítélet
Bekezdésnek azt írnám, hogy elég színes néha ámulatba ejtő néhány Corolla ítélet, úgyhogy szeretnék 2,5év és 55ezer km-nyi közös múlt után egy -amennyire lehet- szubjektív ítéletet írni, viszont a poént előre lelövöm, ha esetleg valakinek nem lenne kedve végigolvasni, eddig SEMMI műszaki probléma nem volt az autóval!
No de akkor lássuk: 2005 második felében vettem az autót, 1,5évesen, másféltízezer km-rel, használtan, de gyakorlatilag a kevés km miatt szalonállapotban márkakereskedésből, emiatt az egésznek olyan újautó-átadás fílingje volt, nagyon kedvesek voltak az eladók, a kereskedés vezetőjének külön engedélye kellett hogy ott és akkor rögtön elhozhassuk az autót (tökmindegy miért), és a végén személyesen ő adta át a kulcsokat, megható volt, de részemről itt le is zárult a márkaszervizekkel való kapcsolat, az összes időszakos javítást sk. végeztem el, ezért a szerviz részt nem fogom kitölteni, itt egy gyors mondat: érdemes a gyári 10w olaj helyett 5w v. 0w-t beleönteni, meghálálja az autó.
És akkor a tapasztalatok, először is mindenki felejtse el a sose romlik el, sose hagy cserben, sosincs semmi baja marketingmaszlagot, EZ EGY AUTÓ, egy gép, emberek tervezték, emberek által van összeszerelve, tehát meghibásodásra hajlamos! (és tökmindegy hogy hol szerelik azt a szerencsétlen autót!!! akinek eufórikus örömet okoz a JT-s alvázszám annak javaslom olvassa el a Toyota belső felméréseinek az eredményeit).
Sok ítéletben azt látni, hogy felháborodnak egy zörgő rádión (amúgy típusjelenség) vagy egy ne adj´ hibás alkatrészen és visszasírják a 10en x év alatt csupán egy kiégett helyzetjelzőt produkáló ex-autójukat, na persze, az idő mindent megszépít...
Ha már típushibák: a rádiórész (hogy pontos legyek maga a rádió) valóban zörgésre hajlamos, évjárattól függetlenül, engem ez már nem érint ugyanis 2hónap után egy 1DIN-es fejegység lett beszerelve, aminek a beépítő kerete csendben van, továbbá néha valóban előfordulnak megmagyarázhatatlan nyikorgások, nyekergések, (ált. B, C-oszlop, kalaptartó környéke), ide sorolnám még a kuplung nyikorgását-kattogását is, ami elég zavaró jelenség, viszont 10perc alatt némi WD40-el (vagy inkább grafitos zsírral) könnyen orvosolható, apropó, ha már kezünkben van a WD, nem árt a motortérbe a váltó rudainak csatlakozásait is átfújni, ugyanis ott is hajlamos nyikorgásra, ezek után egy jó fél évig nyugalom lesz.
A hang-témához sorolnám még a kipufogót, való igaz hogy zajossá válhat, berezonálhat, az autó alján, pont középen van egy fém védő-merevítő lemez, 2csavar tartja, le kell szerelni, kicsit meghajlítani (hogy a berezonáló kipuf ne érhessen hozzá), visszaszerelni, és újra csend lesz.
Lássuk mi van még, a tompított valóban gyenge, jó minőségű +os izzókkal vagy HID szettel megoldható a probléma, utóbbinál viszont körültekintő beállítás kell, hogy ne vakítsuk meg a többi autóstársat, de ne is 10méterre maga elé világítson az autó.
A váltó nem szereti a hátramenetet és a gyors váltást, előbbit sztrájkkal utóbbit reccsenéssel honorálja.
A hátsó "merevhíd" vicces, meg is bosszulja a tervezőket, a gyors fordulókat még csak-csak, de a terhelésváltásokat nem szereti, úthibán idegesen elpattog, viszont gyorsan ideírom, átlag használat esetén ez nem feltűnő jelenség, ide értendő a gyors váltásra recsegő váltó is, elvégre átlagautóról beszélünk.
Viszont ami biztos, az utolsó csavarig nagyon strapabíró az egész futómű, 2éve 17colos kerekeken kergetjük a kátyúkat, se a lengéscsillapító se a gömbfejek se a kerékagycsapágy nem adta (még) jelét a nemtetszésének.
Eddig 1pár első fékbetét cseréltem, 2x4liter olaj, 2-2db olaj-levegőszűrőt, 1 pollenszűrőt ill. legutóbb kapott 4db gyertyát és váltó/fékolaj, hűtőközeg csere volt, mind időszakos karbantartás keretében.
Sokan kritizálják az ülés-kormány párost, nekem teljesen jó, innentől kezdve nem érdekel, talán az ülés oldaltartása lehetne jobb.
Ami még van, (de ez már inkább bosszantó), 3ajtós mivolta miatt a beszállás hátra amúgy is körülményes, ezt az autó csak nehezíti, csak az anyós oldalon van easy-entry, de az se memóriás, a vezető oldalon viszont semmi, ha ott kell hátramenni, két kézzel lehet csak előre tessékelni az ülést és jöhet az újraállítás, itt jegyezném még meg a beakadó övet is, a legkisebb előremozdulásra is "bekap" az öv, van hogy nem tudok kinézni egy nem belátható utcába mert nem engedi az öv, valószínűleg a hátrébb lévő B-oszlop miatt van ez, mivel az öv így egyfolytában feszül, továbbá a jobboldalon ha kiszáll az utas beakad az öv csatja az easy-entry kallantyúja és a B-oszlop műanyagja közé, és ott hangoskodik míg ki nem szabadítják.
És akkor a végére itt van még a béna háttérvilágítás-állító, körülményes és balesetveszélyes(!), én már nem állítgatom, legnagyobb fokozaton van, van akinek még tetszik is este az erős optitron műszerfal.
A fék átlagos, végzi a dolgát, a motor viszont a legtisztességesebb a kategóriájában, erős és tudásához, terhéhez képest keveset fogyaszt, és igen pörgetni kell, de ezen nem szabad meglepődni egy utassal 1200kilós, 1.4es benzinmotoros autónál.
Nekem nyáron 7-7,5 között fogyaszt, télen +1liter, viszont gyakorlatilag csak városban használom!
Derekas kis motor, 1dolgot viszont nem szeret, a súlyt, minden egyes mázsára megy a hiszti, aki sok utassal/csomaggal és/vagy főleg városon kívül használja az autót, javallom az 1.6-os benzinest, az a +10enegynéhány lóerő pont elég ezekhez a mutatványokhoz, amúgy szégyellje magát aki kitalálta ezt a motorparkot, 1.4-1.6 és a kihegyezett 1.8, ez vicc, miért nem lehet más piacokon amúgy kapható 150lóerő körüli 1.8assal szerelni???? Rejtély, és az Auris dettó, a 2 benzinmotor (bár az 1.6már erősebb), nekem meg a dízel nem az esetem.
A Corolla utód amúgy sem dobogtatja meg a szívem, következő autónak viszont egy utolsó e12-es TS kiadás jöhet majd.
Hibalista
- Még semmi.
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2003 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 15000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 55000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Jó ez. Talán majd egy TS. |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.1/10) |
