Megbízható unalom, japán igásló
Szöveges ítélet
2006 augusztusában vettük, céges autóként. Leginkább hosszú távon használom, de városi közlekedés is van bőven. Japán márkát kerestem, az előző mazda után, ami rendkívül jól muzsikált. A kereskedő rábeszélt, hogy inkább a corollát vegyük, mint a mazda3-at. Ebből meg a kis egynégyes jó választás lesz, higgyem el, hogy megy úgy, mint az 1,6 benzines. Na, mondom jó, az új dízeleket amúgy is egyszerű plusz lóerőkkel ellátni.
Eleinte nehéz volt megszokni a futóművét. Nem a keménységgel volt bajom, hanem azzal, hogy a sportos kanyarjaim rossz élményekkel lettek tarkítva. Rosszindulatú kitörések - ami a mazdánál soha sem fordultak elő, nagyon lehangoltak.
Aztán az első olajcseréig után kellett tölteni a motorolajat. Valahogy nem hozta azt, amit vártam tőle. Érdekes, hogy idővel az olajfogyasztás visszább esett, szinte 0! ??? Meg, kb 10-15 ezer km után a teljesítménye is javult! Ez ilyen, így kell elfogadni. Így már 40 ezer km után jobban megszerettem, de kijelenthetem, hogy ezt meg kell tanulni vezetni.
Ez azt jelenti, hogy a sportos stílust is lehet vele művelni, pláne a tunningbox alkalmazása után. Ezzel kb +20% teljesítmény és nyomaték növekedést lehetett elérni. Igaz a fogyasztása is kb ennyivel nőtt, mert ki is szoktam használni a többletet. Nagyon sok autót körbe tudok vele autózni, nagy 1,9-es. és 2 literes gépeket is! Persze a nyomatékcsúcs tartományban csak...
Összefoglalva, nem rossz kis autó, de kompromisszumokra kell készülni - legalábbis annak, akinek hozzám hasonló igényei vannak. Nem sportkocsi, de dinamikus haladásra tökéletesen alkalmas. Nekem az ülés kicsit kényelmetlen a rendszeres 300 km-es távon. Ha nincs úthiba, akkor a kanyarstabilitása is jó, ellenben ha rossz az út, nem javaslom, hogy a határokat feszegesse vele bárki is!
Alapvetően megbízható, de a vezetési élmény kimaradt belőle.
Nálam az olajfogyasztás volt ami felróható, meg a kp zár távirányító néha nem nyit, aztán kulcsos nyitásra működik, 5 perc múlva meg OK. Elemcsere sem gyógyítja, de ez legyen a legnagyobb baja. Egyébként a váltója is akadozik néha,- egyébként pontos - de lehet túl gyorsan szeretném váltani.:) (a mazdáé is jobb volt, a hondáé meg pláne)
Ma már tudom, hogy nem az én igényeimnek találták ezt ki. Az öreg japán gépsárkányomat kell használnom az adrenalin szintem megfelelő szinten tartására, de tudom, van, aki nem a közúton szeretné ezt megtenni. Nekik tökéletes, megbízható társ, nekem meg ott a jó benzines honda. Céges utakra a corolla, otthonra meg az accord.:)
Hibalista
- Kismértékű olajfogyasztás, központi zár néha rakoncátlankodik.
Ide hordtam szervizbe
Toyota Titán
Eleinte nem kedveltem őket, de már pozitív képet alkottam róluk. Most meg vagyok velük elégedve, és finom a capuccinójuk!:)
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 40000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | 323 | Következő autója? | Honda Accord |
Ennyire szerette | (7) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.2/10) |
