A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Toyota » Corolla (2002-2006)

Corolla 1.4 D4D MMT 

Az ítélet értékelése
4,0(2 db)

Megbízható?

Szöveges ítélet

" Egy Toyota sosem romlik el.." a már-már közhelynek számító kijelentést a legtöbben komolyan is veszik, én sajnos ennek fényében teljes meggyőződéssel rendeltem meg Toyota Corolla 1.4 D4D MMT típusú autómat egy budapesti márkakereskedésben, azonban hamar rá kellett jöjjek, hogy a legendás megbízhatóság az európai beszállítók miatt csúf vereséget szenvedett!
Sajnos a vámmentességnek ára van! Pontosan nem ismerem az Unió szabályait de úgy hallottam, hogy egy termék – jelen esetben egy gépkocsi – akkor kap vámmentességet az Unióban, ha alkatrészeinek legalább 80 %-a európai beszállítótól származik. Az én Toyotám Angliában készült, lengéscsillapítói német, fékei pedig angol gyártótól származnak a lámpákról nem is beszélve.
Mindezzel semmi baj nem lenne, ha ráírnák az autóra Made in Europa! Mert ugye a japán autók a közhiedelemben legendásan megbízható, takarékos autók, bár az alkatrészárak drágák, de ezt elviseljük a csekély fenntartási költségek miatt.
Szeretném megkérdezni, hogy egy Angol TRW féktárcsa miért kerül közel 20.000 Ft-ba, ha az európai. Régebben Toyota Camrym volt, annak tárcsái kerültek közel ennyibe!!!!!! De azok elmentek 100000 km-t, ezt meg 40-50 ezernél ki kell cserélni. Papám 98-as béka Corollája még japán gyártmány. Több mint 120.000 Km van benne, de se tárcsa se betétcsere nem volt még rajta!!!!! Azt hiszem többen egyetértenek velem abban, hogy a japán autógyártás lecsúszott az európai színvonalhoz, megtartva annak drága költség vonzatait.
Nem tudom milyenek a ez európai gyártású Mazdák, Nissánok stb. de a Toyoták sajnos nagyot buktak!!!!! ( legalábbis azok, amelyeket Európában gyártják )

Hát akkor a tapasztalat:

Igazából olyan autót kerestem, amelynek csekély fenntartási költségei vannak, automata és dízel. A legtöbb európai gyárt is ilyet, azonban nagyobbak és drágábbak, használtat nem mertem venni – buherált kilométer órák, elhallgatott sérülések és szervizek miatt! Minthogy Toyotám volt ( 97’ Camry 3.0 V6 automata ) az első ötlet a Corolla MMT-s dízele jött szóba! Fürge, csöndes, keveset eszik, megvettem.
Pár hét használat után azonban rá kellett jöjjek, hogy nem a legtökéletesebb a konstrukció, lehet, hogy várnom kellett volna 1-2 évet mire kiforr minden.
Cserélt lengéscsillapító és kormányösszekötő, hibás váltó elektronika és szerkezet, folyamatos olajfogyasztás. Teljesen normális stílusban hajtom az autót, nem hiszem, hogy én tehetnék róla, nem is beszélve arról, hogy a jelenség általánosnak nevezhető a dízel és MMT-s Corollák körében. Belül tulajdonképpen nincs sok probléma, jó összeszerelés, finom anyagok, sok extra. Csak az a fránya rádió ne lenne olyan magasan, hogy mindig nyújtózkodni kellene miatta és a kormányt is lehetne egy kicsivel alacsonyabbra nyomni az ülésről pedig nem beszélve – néha úgy érzem magam, mintha egy hokedlin ülnék és egy IFA kormányt tekernék a magas üléspozíció és a kormány dőlésszöge miatt. A motorról nincs rossz tapasztalatom, finom a hangja, csendes - bár ez lehet, hogy a hangcsillapításnak köszönhető – 90 lóereje elég, de jobb a 190 Nm nyomaték! Gyorsulni nem szeret, nem erre való, bár autópályán a 100 lóerő közeli csodákat simán lenyomja rugalmasságban, nem egyszer tűnt el egy villogó W vagy villám felirat a visszapillantó tükrömben, melyek hátulján 1.6 felirat díszelgett…….
Szerintem a 130-160 Km/ órás sebesség az, amit szeret, ilyenkor jól is fogyaszt ( 5-6 l/100 Km ) . Városban 5,5-6 átlag , viszont itt el kell mondanom, hogy a gyári átlagfogyasztás 4,7 liter százon. Nekem ezt sosem sikerült produkálnom, nálam az említett 5-6 közötti átlag jelentkezett!

A legtöbbször az MMT miatt szidom az autót. Fura egy szerkezet, azt olvasom sok helyen, hogy az egyik legjobb a maga nemében, de a hagyományos bolygóműves szerkezetekkel fel sem veheti kényelemben a versenyt. Mikor egyesből kettesbe vált akkorát ránt, mint egy kecske, a hangja is csúnya a többi váltás már elfogadható! A legrosszabb az, hogy nem tudom mikor fog váltani, van úgy, hogy szeretnék kiugrani a sorból és sávot váltani, ilyenkor felvált és megijedek, hogy mi történt – rémisztő – valamikor pedig, mikor kicsit megnyomtam neki addig nem vált fel míg 4-5000-ig ki nem pörög!! Sokszor átcsapom kézi módba, akkor normálisan teszi a dolgát, de hát akkor vehetnék sima kézi váltóst is!!!!!! Idegesítő!!!

Szóval ennyi röviden, most egy dugattyú és gyűrű csere előtt állok – állítólag ez okozza az olajfogyasztást. Kíváncsi leszek…….
Jól gondoljátok meg, hogy Toyotát vesztek, bár lehet, hogy nem lesz semmi bajotok vele.

Hibalista

- első két lengéscsillapító 25.000 Km-nél, szervószivattyú kb.28.000Km-nél, újból szervószivattyú kb.40.000 Km-nél ( még nem cserélték ki ), bal első kormányösszekötő kb. 45.000 Km-nél, MMT váltó elektrónika és komplett kuplung szett + aktuátorok ( ezek kuplungolnak a bal lábam helyett ) csere 53.000 Km-nél!!! , folyamatos olajfogyasztás....

Ide hordtam szervizbe

Toyota Mayer

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (6) Évjárat 2004
Kényelem (4) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (6) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (4) Vezetett km 55000
Szerviztapasztalat (7) Átlagfogyasztás 5 l
Előző autója? Camry V6 Következő autója? Német
Ennyire szerette (5) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (4.8/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Toyota Corolla 2002 (2002 - 2006)

További ítéletek (411 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)