Még mindig zárójelben:(sportautó)
Szöveges ítélet
Már írtam róla 2005 elején, 6000km-rel a hátunk mögött. Most
26 ezer km után, az eredeti írást levettem, de nem azért, mintha a véleményem bármit változott volna.
Alapáron igen jól felszerelt, kényelmes kompakt, alig feltünőbb egy Fabia-nál (az enyém azért egy kicsit kilóg a sorból).
6100-as fordulatig egy feleségbarát, bár kissé hangos, kellemes partner, onnan 8200-ig egy megvadult angol focihuligán (Angliában gyártják, talán ezért is kellett garanciálisan lengéscsillapítót cserélni rajta), aki örjöngve hajtja le a pályáról maga elől a három kategóriával nagyobb autókat. Ilyenkor iszik is 15 litert, de ha józan (90-100-as tempónál, de ki bírja azt tartani?), beéri 5-6 literrel is. Tulképpen univerzális autó: mindenki megtalálhatja benne az ideális partnert. Szállíthatsz benne hűtőszekrényt, de az Opera előtt se nagyon ciki kiszállni belőle, nem is nagyon kemény a futóműve, de símán bekanyarodhatsz 100-al, ha sietsz. Egy dolgot nem tudsz megtenni vele: izzót cserélni az első lámpában. A lámpa fényereje (régi Corolla hagyomány) egy másfél wattos gyertyáé (ráadásul gyárilag túlságosan közel hord az orrod elé, egyes cartársak szerint a villanyos magasságállítást maxra tekerve és a távolságit használva már egész jó tompított fényt ad), de a bal oldalon csak az akksit, meg a légszűrőt kell kiszerelni az izzócserénél, a jobboldalon egy óra és a második vér után a szakszervíz is majdnem feladta. A tartalék izzó tehát tökre felesleges, ha megállít a rendőr a kiégett izzó miatt, csak kérd meg, hogy segítsen kicserélni, nyugdíjig tartó foglalkozás.
A Toyota teljesen meghülyült. Beszüntette a Celicát és nem gyártja a TS-t sem az Euro 4 -es szabvány miatt, kivette a gyártásból a legszebb és legvagányabb autóit és utódnak se híre, se hamva. Mit fogok én legközelebb venni??
Hibalista
- első lengéscsillapító 6000km-nél folyt belőle az olaj, csere garanciában. Azóta semmi. izzócsere: először Osram Silverstar-ra, merthogy jobb fényt ad, de fél év után kiégett. Eredeti vissza. Mér nincs ehhez gyári xenon?
- U.I. 34ezer km. Világítás lecserélve xenonra (60 ezer Ft). Valszeg a lámpatest konstrukciója rossz, mert a xenon ugyan kb. 30 m-re nappali világítást ad, de azon túl továbbra is csak a jószerencse ügyel rám este. Beleértve a távfény teljesítményét is, amit kizárólag ufókutatásra lehet használni, mert a fák felső lombja alá nem világít. Egyébként más hiba még mindig nem volt.
Ide hordtam szervizbe
Toyota Mayer
15ezres szervíz: 17 ezer Ft. Ki mondta, hogy drága a japán autó fenntartása???
30 ezres szervíz: 35ezer Ft. A Toyota Mayer még mindig a feladat magasfokán áll.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 27000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | Celica vvt-i 2001 | Következő autója? | lásd: vélemény vége |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.1/10) |
