A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Toyota » Corolla (2002-2006)

Corolla 1,4 Terra Sedan 

Az ítélet értékelése
4,3(3 db)

Lomha japán

Szöveges ítélet

A korábbi autóm is Corolla volt, de azt sikeresen összetörtem. Azt egy Renault után vettem, mivel a céges Toyota flotta miatt nagyon kedvező áron sikerült megvenni. A mostani már céges, de gyakorlatilag ugyanazok a bajaim vele, mint az előző Corollával.
Iszonyúan erőtlen motor: 3500 alatt mintha nem lenne benne gázpedál, nyomaték nuku.
Óriási fogyasztás: 130-as autópálya tempónál a szgép szerint 8,3-8,8 között ingadozik, a mért átlagfogyasztás szgép szerint 77 km/h átlagsebesség mellett 8,3. Ha netalán 140-150-re vetemedek, akkor _soha_ nem megy 9 alá. Mivel a kocsi céges, a kezdetektől írva vagyon minden tankolás, és a valós átlag is ennyire jön ki. Valóban szoktam néha hajtani, de a havi ~4500 km-ből ~3700 a munkábajárás és akkor mindig tartom a 130-at a pályán. 90-110 között tényleg kellemes a fogyasztása (6,5-7), de mit tegyek, ha nekem pályán kell mennem? A jóval kisebb motorú egyik korábbi Cliom (1,2 65 LE) 150-nél sem evett 8-at, pedig az már szinte a vége volt (max 160 körül tudott).
Úgy 4500 felett aztán magához tér a vvti motor és akár 200-at is megy annak ellenére, hogy 1,4-es a motor, de a fogyasztást tessék nem figyelni ilyenkor, 16-20 litert simán felhörpöl. Igaz, ezt csak akkor teszem meg, ha nagyon muszáj, oka a következő mondat.
A futóműve egyenesen nevetséges, annyira ingatag, hogy néha félek benne. Amerre járok, van az autópályán egy szakasz, ahol rendszeresen erős oldalszél van, néha már majdnem felkent a szalagkorlátra, pedig számítok rá. Ha valaki lát egy ilyen kocsit és teheti, nézze meg, milyen hátsó futóműve van... Egy alsó-középkategóriás kocsi alá ilyen "teherautós" felfüggesztést szerelni szégyen. Télen nehezéket kell betenni hátra, ha nem akarok lepattogni az útról.
Gondolom, mindenki látta azt az ominózus "nem lehet, hogy egy Toyota nem indul" reklámot. Hát, az enyém (az előző is) rendszeresen nem indul elsőre. Néha másodikra sem, főleg, ha meleg a motor. És én nem cserélem össze a kulcsokat :-)
A gázpedálról olyan érzésem van, mintha műholdon keresztül lenne összekötve a motorral: ha lenyomom, 1 mp múlva már észre is vette a motor, ha elengedem, valamikor majd csak lepörög... Nagyon szuper, sokan megnéztek már, hogy nem tudok váltani, miért pörög a motor kinyomott kuplungnál? A sima váltás menete: gáz pedál elenged, min. 1 mp motorfék, kuplung ki, váltás, gázra rálép (nyugodtan akár padló is), kuplung fel. Így lehet rángatás nélkül váltani.
Egyébként ´84 óta van jogsim, sok százezret lenyomtam már, de életemben nem fulladtam le ennyiszer, mint az elmúlt pár Toyotás évemben.
Az ülés egyszerűen borzasztó. Ha valahova kiküldetésbe kell mennem, az nekem 4-6-800 km/nap, a nap végére minden tagom fáj. Nem vagyok magas ember, de nekem is rövid az ülés, pont a combom közepét támasztja (vagy inkább nyomja). A derekamnak egyszerűen nem találok helyet (lehet, hogy ez tett be neki, hónapok óta dokihoz járok vele).
A klíma olyan szuper, hogy ezekben a napokban épp mire hazaérek, már hűvös is a kocsi. Csak ez éppenséggel nem 10 perc, mert 85 km a hazaút. Javították már többször is, műszer szerint tökéletes. Tervezésileg olyan, hogy a kondenzvíz nem tud teljesen kiürülni belőle, ennek következtében rendszeresen begombásodik. A szervizek viszont nem szeretik a klímát darabokra szedni, pedig a klímatisztító habok nem tudják orvosolni a gondot (tapasztalat).
5 ekm-rel az utolsó szerviz után elfogyott a hátsó fékem, kiderült, tárcsa+betétcsere kell, mert teljesen szétégett. Mintha behúzva felejtettem volna a kéziféket. Ezzel csak az a baj, hogy a kocsit csak én vezetem, és én _soha_ nem használom a kéziféket (legfeljebbb 30% feletti lejtőn megállva - az meg errefele nemigen van). Az előző szerviznél pedig átnézték a fékeket (biztos, más ok miatt tudom) és akkor még semmi baja nem volt.
A hátramenet nem mindig akar összejönni, vissza üresbe, kuplung fel, majd noch einmail. Ha akkor sem, akkor majdcsak összejön valamikor.
A műszerfal zörög, a tekerőgombok körül levő fólia leválik, valahol valami fémesen lötyög benne, stb. A rádió úgy gagyi, ahogy van, az érzékenysége valahol a nulla alatti tartományban leledzik. Néha akkor is vált alt. frekire, ha még tökéletes az adás, néha akkor sem, amikor már semmit nem hallok. Ha ekkor manuálisan keresek, csodák csodájára lát másik frekin ugyanolyan ID-jű adót. A távirányítóról nem lehet csatornát váltani, a CD-re váltani...
Akinek előző generációjú Corollája van, biztos csodálkozik. Hát, meg is értem, a cégnél van/volt előző generációjú is, én is vezettem olyat pár hétig. Ehhez képest maga a csoda. Erős, nyomatékos, kb. 1 literrel kevesebbet evett, kényelmes, biztonságos. Pedig 240 ekm volt benne, és 6 év. Barátomnak is ilyen volt ("bandzsa lámpás"), szintén csodajó. Más régebbi Toyota típusokat is volt alkalmam vezetni (pl. Hiace), szintén elnyűhetetlenek és megbízhatóak voltak, de ez nem.
2004-ben olyan kasznit tervezni és gyártani, ahol a rések min. 4 mm szélesek, megintcsak nem a gyárat dicsérik. Tessék megnézni egy VW csoporthoz tartozó kocsit, némely helyre a bankkártyámat is alig tudom bedugni. Édesanyám Corsája is _sokkal_ jobb ilyen szempontból.
Az egész kocsi egy nagy csalódás. Mint mondtam, volt már Renault is a családban és sokan szidják a francia kocsikat (volt gondom nekem is vele), de az utolsó két Toyotám übereli az előző kocsijaimat "minőségben".
Mivel a kocsi céges, a szervizekről nem írok név szerint, eddig két szervizben volt a kocsi, az egyik, ahol vettük majdnem tönkretette a klímát. Most egy másikhoz járok, az eddig megfelelelő. Értenek a kocsihoz, korrektek. Csak az alapanyag olyan, amilyen. (Koordinátáit azért megmondom: N47°34´7,505"E18°21´42,921")

Hibalista

- klíma (2x), állítható vezetőoldali ülés, fékek (első, hátsó tárcsa és betét), fogyasztásállítás, bal hátsó ajtó

Ide hordtam szervizbe

egyik csapat - név nélkül

Értékelése: 1

Másik szerelő értékelése

másik csapat - név nélkül

Értékelése: 8

Képek az autómról

Fenntartási költség (4) Évjárat 2004
Kényelem (3) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (3) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (6) Vezetett km 87000
Szerviztapasztalat (4) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? Corolla 1,4 Hatchback Következő autója? még nem tudom, de nem Toyota
Ennyire szerette (2) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (3.2/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Toyota Corolla 2002 (2002 - 2006)

További ítéletek (411 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)