Leonidas (300 e)
Szöveges ítélet
Egy 2002-es évjáratú 1,4-es kombit cseréltem 1,6-osra. Abba 140 ezer kmt kergettem bele 4 év alatt. Mivel meg voltam elégedve a típussal, és a márkával (Volt egy 99-es yarisom is csak mikor nagykorú lett erős barátságot kötött a rozsdával :-() ismét egy corolla kombit választottam. A nagyobb motorral és a fullos felszereltséggel nagyon jó használati értéket képviselt az autó. Az első 3 év, és a 100000 km meg sem látszott rajta. Aztán 4 évesen megadta magát az automata szellőző motorja. A 12 fokozatból csak 4-ig volt hajlandó működni, onnan kikapcsolta magát. A szervízek megajánlottak egy 100-120 ezres költségű cserét, vagy bontottat 40-ért. De leginkább azt javasolták, használjam amíg teljesen meg nem adja magát. Ez rontott kicsit az autó renoméján, de a következő 100 ezer km lement egyéb hiba nélkül. Már túl a 200-on hagyott csúnyán cserben, mikor a bal első féltengely tört el egy pesti útkereszteződésben. Elsőre azt hittem, hogy a kuplung adta meg magát, hiszen ennyi km-rel már kalkuláltam egy cserével, de mint kiderült féltengely törés volt. 90 ezerért kapott utángyártottat, azóta azzal működik. A sebváltó 295 ezernél halt meg benne. Már régóta recsegett a visszaváltásoknál, de megint csak a kuplungra gondoltam. Mondjuk búgott is, de munkám során sokat jártam Lada Nivával ami ugyanígy üvöltött a terepes gumikkal, így abban a hitben voltam, hogy ez a hang is csak a szar gumik miatt van. A kuplung cseréjénél (mert hát azért már ráfért) derült ki, hogy a váltó is a halálán van. Ide viszont már bontott cucc került beépítésre mert a 14 éves autóba a félmillás alkatrész azért erős túlzás lett volna. Időközben a ventillátor meggyógyult viszont magától. Egy forró nyári délutánon fullra leált. A légkondi automata állásában aztán egyszer csak ezerrel elkezdett működni. Most 300000 km van benne, a karosszéria hibátlan, és jelenleg minden működik benne. A váltón és féltengelyen kívül, csak a kopó alkatrészek szorultak cserére benne. Most második autó a családban, a munkába járáshoz ideális eszköz továbbra is.
Hibalista
- szellőzőventillátor (4 évesen, hogy aztán 8 év után magától meggyógyuljon) - bal első féltengely (11 évesen) - sebességváltó ( 14 évesen)
Ide hordtam szervizbe
Emil Frey
Értékelése: 5
Másik szerelő értékelése
Tshusho
Értékelése: 5
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 14 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 300000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Yaris-Corolla | Következő autója? | SX Cross |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.6/10) |
