Kérdés nélkül, bárhova
Szöveges ítélet
Nehez nem elfogultan irni egy autorol, mivel 2 ev alatt 75 ezer kilometert tettem meg es baja nem volt. Ennek ellenere szeretnek objektiv maradni.
Elsö autom. Mindent latba vetettem a vasarlas elött. De tenyleg mindent. Es ugy döntöttem a tipus es a motorizaltsaga mellett, hogy konkret autoban nem ültem.
Fontosabb sarokkövei voltak a döntesemnek; diesel, elhetö meretü hatch-back karosszeria, olcso fenntartasi költsegek es persze egy adott budget.
Olasz es francia autok egyaltalan nem jöttek szoba, mondjon barki amit akar. Nemet markaknal kezdtem a szürest. Kettös tömegü lendkerek szinte az összesben volt... Sokban plusz reszecskeszürö is. Valahogy aztan raakadtam az E12 Corolla-kra. Faceliftes modellek, viszonylag uj fejlesztesü közös nyomocsöves kicsi diesel motorok. Lancos motor. Se kettös tömegü, se reszecskeszürö. Semmi olyan dolog ami az almoskönyvben is intö jelnek szamit. Utanaolvastam. Utanakerdeztem. (Egy ismerösnek ugyanilyen motorral szerelt sedan Corollaja van, megkerdeztem milyen varatlan kiadasai voltak. Egy akkumlator... 345 ezer kilometer alatt.)
Eldölt. Corolla. 1.4 D4D. Kettö jo allapotu autot megnezve talaltam ra egy olyan autora, aminek ugy volt tökeletes az elöelete, hogy meg az izzoszamlai is megvoltak. Egy kis videki osztrak Toyota szalonban volt kiallitva, raadasul ott ahol uj koraban vettek.
Tökeletes valasztasnak bizonyult!
Az autot azota hajtom. Lenyegeben hiba es fejfajasmentesen.
Tel elött kapott egy alvazvedelmet, 170 ezer kilometernel pedig uj hatso fekbeteteket es tarcsakat (40 ezer forint). A gyari felni meretei miatt a gumivasarlas sem horror. Olajcsere ciklusa 15 ezer kilometeres. Egy csepp olajat sem eszik.
Pozitivumai:
Kicsi terfogata ellenere elhetö, nyomatekes motor.
Amiota nalam van irom, hogy mennyit fogyaszt. 5.2. Nagyon kedvezö ertek. Hozzatennem, hogy magyar gazolaj meg nem volt az autoban. A fedelzeti szamitogep is csak 2 decit csal.
Jo felszereltsegü kivitel, sok hasznos extraval.
Pontos, bar kicsit hosszu uton jaro valto.
Alacsony szervizköltsegek.
Megfelelö meretü csomagtarto.
Negativumai:
Hosszu uton keskeny es rövid ülölap.
Nem lehet lecsukni az autot, ha barmely ajtaja nyitva van (ha a csomagtarto akkor sem)
Viszonylag sok izzot "fogyaszt" - 3 darab (H7) 2 even belül.
***********
Update 2016.02
195 Ezer km-nel jarok. Lenyegeben semmi sem törtent azota sem. A fogyasztasat meg mindig irom. 80 Ezer km atlaga 5,17. Teljesen vallalhato.
Egy nagyobb szervizem Volt. Elsö fektarcsak, pofak, elsö löengescsillapitok stab palcak (szürök olajjal) 200 Ezer Forint. Elegedett voltam.
***********
Update 2016.06
Megvaltunk egymastol. Idöközben balesetett szenvedtem az autoval. Totalkarra vettek, de megjavittattam. A bal oldalat tarolta le egy idös hölgy. Motor nem kapott igy megcsinaltattam. Sajnos a bal elsö kereket -ahol a stab. palcak is kitörtek- nem sikerült eredeti allapotara visszaalitani. A fektarcsa (csere utan) ketszer is felhullamosodott. Nem szerettem volna több penzt kiadni erre, igy lecsereltem.
Lelki szemeim elött az auto mar tart Romaniaba, vagy Magyarorszagra, ahol egy Tacho- Update utan töresmentesen fogjak hirdetni. Sajnlamom a következö gazdajat, mert a nagyon szep allapotban levö auto alatt beteges lesz a futomü. Es ez nem az auto hibaja.
Remek auto (volt), csak ajanlani tudom a tipust mindenkinek!
Hibalista
- Automata klima egyik allito motorjat tulsagosan is megzsiroztak, igy nem kapott jelet egy allito fogaskerek. Megpucoltam a felesleges zsirtol, most jo. - Amugy semmi.
Ide hordtam szervizbe
Toyota Koto - NagykanizsaVegyesek az erzelmeim.Hozza nem ertesüket baratsagos fellepesükkel probaljak ellensulyozni.Segitökeszek, es az arszabas is barati.Viszont ami kicsapta a biztositekot, es amiert vegeredmenyben uj szerelöt kerestem az volt, hogy ra akartak beszelni 3(!) azaz HAROM uj fekfömunkahengerre, mivel a legtelenitö csavarok be voltak rohadva. Mivel darabja 90 ezer forint lett volna, igy izlelgettem kicsit a dolgot... Több helyröl kaptam azt a visszajelzest, hogy melegiteni kell a csavart, es a fem alkatreszek elterö hötagulasa miatt ki fog jönni a berohadt csavar.Amikor ezzel felkerestem Öket, hogy a komplett munkahenger cserejen kivül Ök ezt miert nem ajanlottak, azt a valaszt kaptam, hogy "nem gyujthatunk tüzet a mühelyben." Hosszbordasszij cserenel utan nem sikerült ket rögzitöcsavarbol egyet visszatenni a generatornal. Hat köszönöm.
Értékelése: 5
Másik szerelő értékelése
PrivatRegi csaladi ismerös. Fater több mint 10 eve nala szervizeltet.Meghallgat, elmagyaraz, hozzaert, megcsinalja! Jo szakember
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 115000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 75000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Prius |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.4/10) |
