A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Toyota » Corolla (2002-2006)

Corolla 1.4 D4D 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Kellemes kerregős, némi csalódással füszerezve

Szöveges ítélet

06.05.28.:
Kellemes kis járgány, az 1.4es motor ereje pont elég a polgári közlekedéshez. Nem egy versenyautó, de nem is úgy fogyaszt. A kényelem nekem tökéletes (175 cm). Az összeszerelési minőség az angol gyártás ellenére eddig jónak tűnik, de még nagyon fiatal, meglátjuk mi lesz 2év/100000km múlva.
A motor egy gyöngyszem. A fogyasztása álom, bár még nincs valós kép, mert ez még bejáratós időszak. Majd írok még, ha lesz benne több km. Az ereje 1800,2000 rpm-től bőven elég a közlekedéshez. Országúton 80-90-től nem nagyon kell visszakapcsolgatni, nyomatékból jól húz.
A felszereltség a Luna csomaggal elég bőséges (4 el. ablak, aut.klíma, kf felni) és a felára sem vészes. (főleg ha az ember lealkudja az árat.)
A kecskeméti csapat nagyon szimpatikus, én személy szerint Szegedről mentem hozzájuk, de úgy hallom az ország sok pontjáról őket választják. Szervíztapasztalat még nincs, de amint lesz írok arról is.
06.07.02:
Már bőven bejárattam. A váltó sokat finomodott, mintha a motor is könnyebben pörögne fel. A fogyasztás 4.5 és 5.3 között van. Országút-autópálya. 130-140 között 5-5.5-et fogyaszt. Most nyáron viszonylag gyorsan bemelegszik, ezzel még nincs gond, kíváncsi leszek télen.
A tetőkárpitból néha jön egy kis ciripelés, ez zavar, főleg, hogy maga a kocsi kellemesen csendes. 140-ig nem zavaró se a motorzaj, se a szélzaj. E fölött főleg a motor hangja hallatszik. Egyszer hajtottam 180-ig, akkor már sípolt rendesen a szél is. De ez a tempó nem egy kis 1.4es dízelnek való. A legjobban 110-120 körül érzi magát, ekkor 4.2-4.8-at eszik. :-)
A költségekhez: kellemes meglepetés volt, hogy (legalábbis az Allianznál) 40% típuskedvezményt adnak erre az autóra.
Összességében: korrekt autó, jó minőségben. Semmi kiugró, se hiányosság, se erény. Nem készteti az embert száguldásra, de azért rövid idő alatt haza lehet vele érni.
Update 07.23: Beleszaladt a 10000. km is. Eddig semmi rendkívüliről nem tudok beszámolni. Az autó csak megy, megy, megy. A fogyasztás lábfüggő, de nálam beállt kb. 4.8 és 5.2 közé. Ráérős országúti menet: 4 körül, autópálya 5.5 körül.
Sajna a magyar utakat nem nagyon kedveli, püföl rendesen ha véletlen lyukba hajtok. (ez azért "néha" megesik kicsiny országunk útjain...)
Amúgy kényelem tekintetében nem rossz, bár az ülések hosszú úton egy kicsit hátfájdítósak. Nincs sok zaj, lehet zenét hallgatni. Bár a gyári zene minősége nem túl extra, azért el lehet vele lenni. (majd lesz benne első szettre csere)
2006.09.16.:
Megtörtént az első szerviz. 32 pénz volt, ebben olaj, szűrők. Átlagos. Viszont egy kicsit sokáig tartott. Érkezéstől távozásig 2 és fél óra volt, ebből a kocsival kb max 1.5 órát foglalkoztak. Igaz nem is számláztak többet 1.2 óránál.
Az első szett cseréje megtörtént, így már a zene is kellemesebb. A fogyasztás mostanában: 4.5-5.3 között mozog alapvetően nem hajtva, picit szabálytalanul, néha odalépve, sietve.
Update 2007.04.26:
A kocsiba beleszaladt még 30000 km.
33000-nél volt egy turbócsere. Egy hazaút után a garázsba hajtva feltűnt, hogy a turbó addigi sziszegős hangja "huhogásra" váltott.
Szerviz -> turbócsere, persze gariban. Nem mondták mi volt a baja. Megállni nem állt meg, a fogyi nem változott, a teljesítmény sem, csak a hangja lett furcsa.

Amit tapasztaltam, hogy bizonyos gázolajokkal jobban füstöl (MOL síma dízel) és másokkal jobban fogyaszt (OMV síma dízel, ez utóbbi megy bele legggyakrabban) Prémium anyagokra tapasztalataim szerint nem nagyon éri meg költeni.

Mivel a legutóbbi tél gyakorlatilag elmaradt, ezért kemény fagyos beszámolóval nem tudok szolgálni. Az viszont biztos, hogy ez is tipikus modern dízel, azaz nehezen melegszik. Mínusz egypár fokban nekem kb. 8 km kell. Addig persze nincs hajtás.

Egy érdekesség:
Még tavaly nyáron átéltem vele egy elég kemény jégesőt. Kb. 3-6 cm-es jégdarabok hullottak, de semmi nyomot nem hagytak a kocsin. Pedig szitkozódtam rendesen mire valami fedett helyre tudtam gurulni!

Update 2007.10.23.:
A legutóbbi írás óta történt egy s más. Egyik délután hazaérve a motortérből fura zörgés jött, mintha fémdobozban csavarokat mozgatnék. Persze hosszú hétvégén jött a hang! Assistance ilyenre nem tud mit lépni, legfeljebb tréleren szervízbe viszik. Első munkanapon irány a szervíz: generátor. MInt kiderült ez mostanában egyre több Corollával előfordul, amikor ott jártam, akkor is épp egy olyan állt a szervizben cserére várva. Két hét múlva jött meg az alkatrész -> csere, öröm, jó az autó.

Azonban már ekkor is hallható volt a kuplung felől egy idegesítő nyikorgás, amit akkor a szervizben nem észleltek. Később, többször visszajárva végül a csere mellett döntöttek. Bár érezhető hibája nem volt, így cserélve megnyugtatóbb vele közlekedni.

A márkáról eddig kialakult pozitív képet számomra rontja ez a konkrét kocsi. Ez után nem vagyok benne biztos, hogy maradok a Toyotánál. Most épp a Cee´dben gondolkodom...
Kár, mert maga a kocsi még mindig szimpatikus, és a márka kínálatából is lenne mit választani következő autónak (Avensis Wagon). A garanciális ügyintézés is többnyire flottul megy, csak viszonylag sok idő mire megjön a cserealkatrész.
update 08.11.21.: a kocsi mostanában céges miatt főleg a garázsban pihen, és bizony visszavágyom bele...
Beletekertem 100e km-t, ebből az utolsó 40et minden gond nélkül teljesítette. Ami szimpatikus, hogy a vezetőülésen kívül semmiből nem lehet észrevenni, hogy mennyi km van benne. Szinte újszerű az autó.
A kocsival azóta sem volt kiugró költség, egy biciklistával és egy nyuszival való találkozás nyomait kellett kisimítani. Új alkatrészek, szinte jobb lett, mint az új :-)

Hibalista

- Turbó, generátor, kuplung

Ide hordtam szervizbe

M+F Kecskemét és Kiskőrös
Jó kiszolgálás, segítőkész társaság

Értékelése: 9

Másik szerelő értékelése

T-Max Szeged, Hmvhely
Itt történt a generátor és a turbó cseréje. Voltak surlódások, de elsimultak a dolgok.

Értékelése: 8

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 2006
Kényelem (8) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (7) Vezetett km 100000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 5 l
Előző autója? 2001 Corolla Sedan 1.4 vvt-i Következő autója? rönyó :-), passz, Mondeo ST220
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.7/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Toyota Corolla 2002 (2002 - 2006)

További ítéletek (411 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)