Japanischer Silberpfeil
Szöveges ítélet
A cím némileg ironikus, mert nem egy gyors autó, ellenben lassú, de eddig tényleg nem romlott el.
54 e km-rel vettem 5 évesen, megvolt az összes számlája, a Heves megyei nagyvárosban szolgált, lellenőrizhetően. Minden működött benne, mikor vettem. Kaptam hozzá téli gumit acélfelnin, gyári tetőcsomagtartót is. A 60e km-es nagyszervizet már letudta az autó 53e-nél, azóta 12-15 ekm-ként kap 5W30-as olajat, meg ami még ilyenkor jár, és csendben teszi a dolgát, olajat nem eszi – egy kicsit sem. (zárójelben hegyzem meg, hogy a márkaszervíz 10w40-es olajat töltött bele, ami nem egyezik a gépkönyv alánlásával- viszont sokkal olcsóbb)
Városban ideális az 1.4-es motor, autópályán a 130 fölötti tartományt nem szereti. Megy csak pörög, mint ringlispiel (~4000rpm). Nyáron ha az 1.4-es motor mellé bekapcsolom a légkondit, akkor azért lóerőhiányos állapot jelentkezik. Takarékos országúti vezetéssel 6 liter alatt is lehetne tartani, de várossal és sok autópályával kiegészítve inkább 7 liter alatt tartható a fogyasztás (6,7-6,8). A fedélzeti számítógép pontosan mutatja a fogyasztást, ellenben az előző Civic-kel, az mindig kevesebbet mutatott 5-7 dl-rel. Amióta ezt az autót használom, nem kell félnem a traffipax miatt :o)
A beltérben pont el lehet férni, kétajtós szekrény méretű barátom is elfér az ilyen típusban (ő konkrétan azért vett anno ilyet, mert csak ebben fér el). Az összeszerelés minősége jó, nem zörög, bár ebben lehet, hogy az eredeti japán származása sokat jelent.
Csomagatrtó nekem kicsit kicsi, de legalább egyszerűen lehejthatók az ülések. Kaptam egy egyedi tálcát a csomagtartóba, 4 cm magas peremmel- szuper!!!! Nincs kosz hátul a kárpit között. Pótkerék, szerszámkészlet még sohasem volt használva :o)
Fényezés bírja, lámpák nem öregszenek. Futómű relative kényelmes, eddig nem volt vele bajom.
Mindent összevetve azért vettem ezt a típust, hogy ne kelljen szerelgetni, csak az olajat kopódolgokat cserélni- ezt eddig 100%-ban teljesítette.
Update 2021:
174.000 km van benne, 16 éves elmúlt, alattunk eddig 120.000 km-t futott: olajcsere 15e km-ként, meg a szokásos, amit kell. Használva, de nem babusgatva.
Míg én használtam ~6,2-6,5 fogyasztás (15 km autópálya + 10 km Budapest + 5 km vidék) volt a fogyasztása, takarékos vezetéssel.
Jelenleg gyerekszállítási funkcióval működik szépen csendben, minden nap. Kisebb karcolások lettek az évek során. Soha nem hagyott az út szélén, minden reggel elindult, 1 nap kivételével, amikor lemerült az akku (de az az én hibám volt). Emiatt lett a családszállító Verso, kíváncsi leszek, hogy ilyen lesz majd az is?
Hibalista
- Semmi, még egy vacak izzó sem égett ki. - 2021: - 2 évente töltetem a klímát. - 80e km, hátsó fékbetét - 126e km, 10 év: új akku - 136e km, első féktárcsa, lengéscsillapító porhararangja, motor ékszíj - ~160e km, 14 év, Takata utaslégzsák ingyenes csere - 173e km féltengelybilincs rögzítése
Ide hordtam szervizbe
Imi, Kőbányán.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 12 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 54000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 120000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Civic 2,2 CTDI | Következő autója? | Toyota |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.8/10) |
