Japán Volkswagen a 80-as-90-es évekb?l
Szöveges ítélet
Az autó nagyon megbizható, németesen "tüchtig" tervezés? és kivitelezés?. A beltér biztosan tetszik azoknak, akik a külsejét is vonzónak találják, nekem az els? generációs Opel Astra Caravanok, illetve a III-as VW Golf kombik "ötletességét" idézi. Ez a vegytiszta tulajdonság igaz a m?ködésre is, semmi különleges, ideális "igásló". Ha arra kell autó, hogy A-tól B-be juss el, kiszámitható és megbizható (a várost azért nem nagyon elhagyva), tökéletes választás.
Sajnos én egy Lagunából ültem át, átmeneti t?kekivonási okokból, igy igazságtalannak t?nhet az összehasonlitás, de a 2001-es Renault annyival fejlettebb technológiát képviselt, hogy nap mint nap bánom a váltást. Gondjaim:
- A nullkilométeres átvétel óta nem lehet rendesen becsukni az ötödik ajtót (kombi). Csak adott szögb?l inditva, adott sebességgel elengedve záródik. Külön kedvesség, hogy a m?szerfalon "ajtó nyitva" piktogramm jelenik csak meg, még véletlenül se utalva a csomagtérajtóra, igy az els? pár ezer kilométeren végig csukogattam az utasajtókat, mig rájöttem, mivel is van gondja... A szervizek tudnak a problémáról, de csak megvonják a vállukat: "tipushiba". Az autó nem szállitási sérült (már ez is megfordult a fejemben, de a festékréteg vastagság mér? nem mutat semmi gyanúsat). Bármely ajtó félig nyitvamaradásakor a gyári távirányitó nem zárja be az autót, és err?l semmilyen (látható vagy hallható) visszajelzést nem ad.
- A dizelmotor 1400 köbcentije egyszer?en nem elég a kombikasztni mozgatásához. 2000-es fordulatig 3-4 másodperc is eltelik, gyakorlatilag max úgy lehet pl. a közlekedésbe kapcsolódni, hogy az úton senki nem jön, különben hátulról beléd rohannak. A fogyasztás 7 liter körül alakul mind a komputer, mind a saját mérések szerint (60% város, 40% városon kivül), ami a Renault 1,9 dCi motorjához képest (5,8 liter 75000 km ugyanilyen útviszonyokon keresztül) katasztrofális.
- A dizelmotor szervizperiodusa "szigorúan" 15,000 km (Laguna: 30,000, Opel 1,9 JtD: 50,000km); 33,600 forintot kérnek érte - a harmincezresért fizettem korábban ennyit...
- Az autó belseje lehangoló egyszin? fekete m?anyag; a klima egyzónás (isten ments, hogy délre vagy északra menj vele, az utas/sof?r megfagy vagy megf?, a Nap állásától függ?en). A gyári rádió egy CD-tud kezelni (Renault: 6), max changert lehet hozzá venni, amit aztán tehetek a sz?kös csomagtérbe (400 liter). Az aluminiumutánzatú olcsó m?anyag betétek hidegrázást hoznak rám, ahányszor rájuk nézek, a javarészt kivilágitatlan gombok a nyolcvanas évek európai tömegautóit idézik. A csomagtérfed? rolóról lespórolták a kihúzót, igy 5 forint költségmegtakaritás árán sikerült elérni, hogy a legváratlanabb pillanatokban kicsússzon a kezedb?l (nincs benne a szokásos lyuk az ujjaknak).
- A költségcsökkentésnek hála, vagy a küls? h?mérsékletet, vagy a beállitott bels?t lehet csak látni (a kett? között váltani kell). A nem "Sol" felszereltség? autókban a gyári rádió mutatja a küls? h?mérsékletet (állandóan), itt ez erre nem képes. A "fedélzeti számitógép" kijelzi a pillanatnyi fogyasztást és az átlagosat, de hasznos funkciója (a tankban lev? üzemanyaggal megtehet? távolság) azonban nincsen.
- A harmadik évezred lassan alapfelszereltséget jelent? kiegészit? felszereléseir?l még csak nem is hallott a gyár, igy parkolássegit? radar (kombiban elengedhetetlen), xenon lámpa (a gyári fényszóró akár ne is lenne), oldalablak sötétit? roló/függöny (kisgyerekes családoknál kötelez?), utastér elválasztó rács (a rakomány el?recsúszásának megakadályozsára), a csomagtérajtóban külön nyitható üvegablak (kisebb csomag betevéséhez, szélben különös segitség) még csak nem is rendelhet?.
Összefoglalásképpen: kit?n? kocsi, kb. 20% érthetetlen felárral azoknak, akik a nyolcvanas évekb?l származó tipikusan alapfelszereltség? német tucatautókból szállnak át. Akiknek már korábban is volt japán autójuk, úgy fogják érezni, megállt az id?. Azon szerencsések (?), akik egy jobban felszerelt európai autóból ülnek át, marad a remény, hogy egyszer még visszaülhetnek.
Hibalista
- 5. ajtó, megjavitani nem sikerült
Ide hordtam szervizbe
Toyota Újpest, ülésvéd? fóliát, kocsimosást nem ismerik
Értékelése: 5
Képek az autómról
Fenntartási költség | (2) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (3) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (1) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 30000 |
Szerviztapasztalat | (1) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Laguna 1,9 dCi | Következő autója? | Volvo S80 D5 Summum |
Ennyire szerette | (1) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (2.3/10) |
