Japán tigris, rizsrakéta és tank egyben
Szöveges ítélet
Hosszú töprengés és számolás után döntöttem úgy, hogy hitel felvétel helyett nem új, hanem használt autót veszek. Megbízható kollégámtól pont 2 évesen vettem az autót. Még új illata van...Jól döntöttem.
-kormány: tényleg tekerni kell, mint őrült, viszont nagyon jó a a szervó, 1 ujjal lehet parkolni. A HB miatt kitűnően érezni a fenekét, de az orrát is, igaz én 186cm magas vagyok. Viszont a kormány vezetőhöz képesti távolsága nem változtatható, így vagy a térdemet kell behajlítani, vagy nem érem el a kormányt. Ezen nagyon kellene változtatni! Hosszabb úton kimondottan kényelmetlen.
- Váltó: precíz, pontos, sen nem rövid, se nem hosszú. A 2. és 3. fokozatbna iszonyúan húz, mint a rakéta. Tegnap legyorsultam lámpánál egy BMW-t. Viszont az 5. fokozatot túl hamar kell kapcsolni 4-esből, ezért pályán felmegy a fogyasztás. Jah, városban simán hozható a 7-7,5, ami szerintem egy 1.6-ostól igencsak jó átlag.
- csomagtartó: praktikus és nagy. A pótkerék köré még sok kis vacak berámolható(pl: izzókészlet) így az sem veszi el a helyet. A lehajtható hátsó ülések pont szintbe kerülnek, így akár egy hűtő is befér.
- Fényszórók: alapesetben tényleg kevés, de állítható a magasságuk, ezzel lehet reflektor nélkül is javítai a dolgokon. A xenon-on gondolkodom.
- Motor: sportos, jól kiegyensúlyozott a fordulatszám-nyomaték görbéje. Persze 3000-től húz igazán, de városban alacsonyabb fordulaton sincs gond vele, így a fogyasztással sem. Ne feledjük, változó szelepvezérlés!!!!
- Audió rendszer: halkan doboz hangja van, hangosan egész jó, de tuti, hogy ezt fejleszteni fogom. A CD ritkán ugrik. Hiányolom a külső bemenetet, ha már MP3 CD-t nem olvas, legalább MP3 lejátzót lehetne rákötni.
- Fékek: progresszívre van hangolva, az elején szinte alig, mélyebben nagyon fog. Szokni kell, hogy nem lineáris, és ha gáz van, nem szabad félni, tövig kell nyomni.
- légtechnika: 1 perc alatt fagyasztót csinál a légkondi az utastérből, fűteni kicsit lassabban szokott, 5-8 perc, mire jön a meleg. Utána viszont kazán. Sokat kell tekergetni, hogy stabilizálódjon a hőmérséklet.
Összefoglalva: ez egy univerzális autó. Lehet sportkocsiként is üzemeltetni, családi autónak is jó, mert van benne hely, női (szőke) autónak is megfelel, mert tolerálja a vezető hülyeségeit, és minidg hazahoz. Igaz, mindegyik felsorolt kategóriában van nála jobb, de ahhoz 3 kocsit kell venni!! :)
Kíváncsi leszek, milyen lesz az új, ami 2007-ben jön ki.
Mindenkinek bátran ajánlom.
Hibalista
- Eddig semmi.
Ide hordtam szervizbe
MÉg nem vittem, elző tulaj Veszprémben szervízelte jó tapasztalatokkal.
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 65000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 2500 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Csakis japán |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.1/10) |
