Japán Kicsihuszár
Szöveges ítélet
Magamtól sose vettem volna, mert nem tetszik a formája, és tele van idegesítő dologgal (de megszerettem, mert a legjobb autótípus a céges autó, és szeretettel bánok vele). Több Avensys és Corolla társaságában érkezett a céghez, Renaultok és Peugeotok után.
Ami nem tetszik benne:
1. Idétlen műszerfal világítás fokozatállító. Egy kormány mögötti gombbal állíthatom négy fokozatban, menet közben balesetveszélyes! Pedig állítgatni szükséges, mert ami jó nappal, az vakít éjszaka.
2. A külső hőmérsékletet csak külön gombnyomásra mutatja, ráadásul a látómezőn kívül, a középkonzol alján.
3. Buta fedélzeti számítógép, nem tud hátralévő távolságot kalkulálni (csak átlagsebesség, pillanatnyi és átlag fogyasztás)
4. Álló helyzetben rádió csak bedugott, elfordított indítókulccsal és becsukott ajtóval élvezhető, mert ha kinyitom az ajtót, csipog a figyelmeztető hang, ha kiveszem a kulcsot, elhallgat a hang a rádióval együtt.
5. Ugyanezen logikától vezérelve, ha kiveszem a kulcsot, már nem húzható fel a lentfelejtett elektromos ablak sem.
6. Szűk csomagtartó nyílás (4 ajtós), ráadásul a zsanér nagyon belóg lecsukódáskor.
7. Nem tudom mi az oka, de tankoláskor nehéz megtalálni a töltőpisztoly megfelelő pozícióját, hogy ne kapcsoljon le minduntalan. Ezt az elmúlt 3 év alatt nem sikerült kitapasztalni.
8. 130-km/h tól nagyon zajos a motor.
9. Idétlen üléstámla állító, egy mindkét irányba racsnizó karral kell sz*rakodni. Ha hosszabb dolgot kell vinnem, az anyós ülést egy örökkévalóság ledönteni, de ez mind semmi, mert a végén visszafelé is el kell játszani.
Amit szeretek benne:
Ha bent ülök, nem látom a külsejét, és belül tagadhatatlanul kényelmes. Kellemes tapintású anyagok, könyöktámasz két szintű tároló rekesszel. Kellemes műszerek, bár a kijelzők eléggé szétszórtak, és legalább háromféle színárnyalatban világítanak. Elég nagy ajtórekeszek, megfelelő méretű kesztyűtartó plusz 2 tároló rekesz a műszerfalon.
Pörgős alulról is jól húzó huszáros motor.
Könnyedén lehet tartani vele a 160-as utazót akár emelkedőn is (1 személlyel). Végsebességét csak egyszer próbáltam, az óra 195-öt mutatott. Inkább városban élvezetes vezetni, mert autópályán már zajossá válik.
Még semmilyen műszaki gond nem volt vele az izzó és kötelező szervizek előírt cseréjén kívül. Két szervizperiódus között nincs mérhető olajfogyás (15000 km). Nincs garázsban, de a legnagyobb hidegben (-20) is pöccre indul.
Összegzés:
Így 140 ezer után még mindig egészben van. A kapcsolóktól kezdve a futóműig minden úgy működik rajta, mint újkorában. Érzésre még legakább ennyit el lehet vele menni. A fogyasztása szerintem sok, pedig nem ütöm vágom. A környezetemben más azonos kategóriájú konkurensek legalább 1 literrel kevesebbet kérnek (Focus, Megane, Astra) Belül egy-két dolog zörög, pl: anyósülés (ha nem ülnek benne), napellenző, kesztyűtartó ajtaja. A bőrkormány már fényesre kopott.
Akinek tetszik a "bamba" elől és hátulnézet, annak őszintén ajánlom. Ha saját autót vennék, azért Focust, vagy Octaviat választanék, vagy talán a Dacia Logan MCV-t?
Hibalista
- Rendszámtábla világítás izzója
- Első fényszóró izzók
Ide hordtam szervizbe
Emil-Frey Mogyoródi út.
Korrekt kötelező szervizek, üvegfalon keresztül nézhettem, ahogy csinálják: alaposan, körültekintően!
Csak az időpont egyeztetéssel volt néha probléma.
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 140000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Megane kombi | Következő autója? | A flottaszerződés miatt megint Toyota úgy 100e km mulva |
Ennyire szerette | (7) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.6/10) |
