Bízhatsz benne
Szöveges ítélet
Toyota Carina E-m már 14 éves lett, imádtam, soha rosszabb autóm ne legyen, de győzött a kisördög, hogy le kellene cserélni egy fiatalabbra. Persze csakis Toyotára. Előbb Avensis-eket nézegettem még a modellváltás előtti sorozatból, de mindegyik sokat futott és nem túl gondozott volt. Egyet találtam, ami gyönyörű volt, ám a szalon tulajdonosának haverja már vitte is...Így megy ez:)
Aztán elkezdtem szemezni az újabb Corollákkal, s így akadtam rá erre. 42000 km-t futott, még garanciális. Telefon útján nagyon kedves tulajdonossal ismerkedtem meg, aki két nappal később vette át új Corolláját. E-mailben küldött át képeket, s a másnapra megbeszélt "randin" csodaszép állapotban lévő Corollát mutatott. Tényleg az autótulajdonosok mintaképe, minden autó ilyet érdemelne! Persze végig vezetett szervízkönyv, s ki az, akinek az elmúlt két évből minden tankolási számlája megvan???Nos, Neki megvolt, s csak 99-est tankolt bele...
Nem csoda, hogy azonnal le is foglalóztam, s azóta is áldom az eszem, mert nagyon megszerettem az autót! Mérhetetlenül csendes (sikerült már ráindítóznom: Ja, már jár?), finom anyagok, kívül-belül, kényelmes, a motorja pedig csoda. Takarékos, igaz, 3000 alatt nem húz nagyon, de 1.4-es kategóriában nem hiszem, hogy lenne ellenfele. Az elmúlt 1500 km-t végigvigyorogtam. Ami lehet, hogy másoknak élményszegény vezetés, az nekem nyugodt, kifinomult technika, ami ráadásul elegáns szépséggel is párosul. S a Sedan kialakítás miatt a csomagtér mérete miatt sem kell szégyenkezni.
Mindent egybevetve, felvállalom elfogultságomat, de az autógyárak többsége nagy távolságban lohol a Toyota nyomában.
2008.01.21.
Az update-ben sem fogok semmi világmegváltót írni: szuper, csendes, kényelmes, és az égvilágon semmi baja nincsen. Nagyon bevált az együtt töltött most már több mint 20 ezer kilométeren.
2008.08.10.
Belement a 75 ezredik kilométer is, nincsen semmi komoly az autóval. Kicsit nyöszög a kuplung, de csak a pedál- a Toyotaclub fórum szerint nem egyedi eset.
Mentünk vele 3 nap alatt 1100 kilométert -- 60%-ban autópálya (130-140km/h)-autóút, 40%-ban Budapest (dugó), végig klímával a 30 fokos hőségben, s 6,3-ra jött ki a fogyasztás, ami szerintem nagyon meggyőző. Elégedett vagyok vele.
2010.03.01.
Sok minden változott az utóbbi update óta. Berlinben kaptam állást, így az autó is berlini lakos lett. Ez azzal jár, hogy másfél havonta le kell nyomnia 1100km-t, amit gond nélkül teljesít. Mindezt azután is, hogy majdnem egy hónapot állt mozdulatlanul, néha-néha beindítva a dermesztő fagyban. Pöccre indul, keveset fogyaszt, s teszi a dolgát hiba nélkül. A németországi vezetés nemcsak neki, nekem is pihentető: nem őrjöngenek az emberek, mint otthon, kultúrált és stresszmentes az egész. Az autópályán nyugodtan lehet 160-al haladni, amit szépen bír is sokáig. Szeretem.
Hibalista
- Semmi sem romlott el rajta, kivéve három első izzót, amit azonnal cseréltek a márkaszervízben, munkadíj nélkül.
Ide hordtam szervizbe
Privát, ismerős szerelőhöz viszem.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 43000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 61000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Carina E | Következő autója? | Nem akarom lecserélni, de majd egyszer csakis Toyota/Lexus |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.2/10) |
