Imádok unatkozni!
Szöveges ítélet
Előre bocsájtom, hogy szét olvastam a bucimat az interneten, mire megállapodtam magamban arról, hogy milyen kombi autót vegyünk. Fura ellentmondásokat véltem felfedezni itt, a Népítéletben is.Gyanús, hogy néhány, erőteljesen ráéró egyed szándékosan ostobaságokat, a márka/típus lejáratására.De ez csak gyanú.:)
Corolla, vagy nem Corolla?
A Corolláról rengeteg tesztben azt olvastam/olvasom, hogy " unalmas ". Ezt a demagógiát sikeresen elterjesztette néhány elkényeztetett újságíró és sikeresen visszhangozza az olyan ember, akinek fáj, hogy a Toyota egyfajta fogalommá lett az évek során.Igaz, a nem japán összeszerelés nem tett jót neki és igaz, a Toyota is el tud romlani néha. De azért meg lehet nézni az átlagokat itt, a Népítélet-ben is. Még így is jobbnak tűnik, mint más - főleg európai márkák - autói. Az olasz/francia autókat kihagynám.
Volt szerencsém vezetni európai autókat és egyikben sem és egyiket szemlélve sem izgultam magam szét. Nem dobtam magam hanyatt a formától, nem csináltam magam alá a belsőtől. Érdekes. Lehet, hogy nem is vagyok ember?
Szóval inkább unatkozom egy ilyen hót unalmas kombiban és lesem a suhanó tájat, mint egyéb, szét fetisizált márkájú autók márkaszervízeiben ücsörögve lesegessem a szódaautomatát és közben fohászkodjak az Úrhoz, hogy maradjon kajára lové, a számla kifizetése után is.
Elég legyen annyi, hogy erről az egyen ezüst Corolla kombiról eddig mindenki elismerően nyilatkozott, aki levizitelte. ( Pedig Isten lássa lelkem: Nem akartam ezüstöt. Minden autó ezüst, vagy fehér, vagy sötét. De nem válogathattam. Hiszen elég ritka felénk. ) Szóval senki nem mondta rá, hogy unalmas. Mindenkinek teszett és szerintem ez számít, nem pedig a demagóg duma.
A választás:
A kritériumok ezek voltak: Max. 3 éves, lehetőleg gyári garanciával még. Mo.-on vásárolt, lehetőleg kicsi lökettérfogatú dízel, lehetőleg kevés km-el ( persze ez csak önámítás, a mai, visszatekerős viszonyok között ) és nem baj, ha jól felszerelt.
Nyitott voltam az más autómárkák iránt, francia/olasz kizárva, viszont szóba jött Ford Focus kombi, Opel Astra kombi, VW konszern kombijai is, de - mivel egy Toyotától váltunk meg - elsősorban japán kombi felé kacsingattunk. Az első indíttatás egy Mitsubishi Lancer kombi volt - ( igaz, nem dízel és nem Mo.-i :) és itt, a Népítélet-ben nagyon jó a vélemény róluk ,- de a kereskedő inkorrektsége és a kocsiról alkotott, hamis képe ( telefonon keresztül ) egy 2006-os, Corolla kombi felé terelt minket, amit meg is vettünk, ahogy kell. A sors útjai…..:)
Nagyon örültem neki, mert felénk ( Nyugat-Dunántúl ) meglehetősen ritka a dízel kombi és félelemmel vegyes várakozással vittük haza Szfehérvárról. Tudtuk a tulajdonos jóvoltából, hogy az autó bal oldala sérült volt, de szépen lett javítva és úgy gondoltuk, hogy megkockáztatjuk a vételt. Természetesen az ár 2006.novemberi autóhoz képest, a sérülés miatt - szerintem - korrekt volt. Még ahhoz a plussz kiadáshoz képest is, amit rászámoltunk még, a vásárlás után.
Első benyomások:
Első útunk alkalmával eltévedtem a számomra szokatlan aut.klíma gombjai között. Soha nem használtam ilyet, de így, másfél hónap után már biztos nem vennék ennélkül szerelt autót.
Tetszik nagyon, hogy kényelmesen el tudok helyezkedni a magam 176 cm-ével, az ölembe tudom húzni a kormányt, a derekam jól tartja az ülés, elérem a pedálokat és a váltót is. Aki ezekre az üléskre azt mondja, hogy kemények, az nem ült még VW Polo-ban, amiben olyan hátfájást kaptam 70 km után, hogy 1 hétig Árnika krémmel a derekamon keltem-feküdtem.
Visszatérve: Mögöttem bőven van hely még. Egy átlag méretű felnőtt kényelmesen ülhet hátul. Tehát a vezetési pozicíó - számomra - nagyon eltalált, szerintem ezt nyugodtan vehetjük készpénznek, mivel a feleségem is kényelmesen be tudja magának állítani és ez nála nagy szó, nekem elhihetitek! :)
Kasztni:
Dögunalom. :D Ha izgulni akarok, mindig elnézek a parkoló felé és keresek valami izgalmas kombit, persze csak miután felébredtem a sajátom mellett, az unalomtól elalélten..
Most komolyan:
Az ajtók puhán, kellemesen és határozottan csukódnak, a csomagtartó bőven elég a maga 400 literével, ami már messze nem kategória átlag, de nekünk megfelel. Van csomagtér világítás, az anyagválasztás megfelelő, van kárpit az ajtón, nem csak pvc. Az ülések jól tartanak, de ezt mintha már írtam volna. Nem zörög semmi, pedig az autó nem volt mindig egyben. A belső fekete szín pont olyan izgalmas, mint a céges Astrákban. Semmi cicoma, egyedül az alu színű középkonzol töri meg ezt a képet. Ha valaki ezért nem merné megvenni, annak ajánlom az első generációs Fiat Multipla műszerfalat.
Felszereltség:
Felszereltségre nem lehet panasz: 8 lufi, ABS, aut.klíma, fel-le állítható ülés+kormány, tengelyirányban is. Multi kormány bőrrel, bőrös váltó, aut. ablakok elöl-hátul, központi zár riasztóval, könyöklő két rekesszel, ködlámpák, tetősín, fűtött tükrök, fényre sötétedő visszapillantó belül, esőérzékelős ablaktörlő, meg ami nem jut eszembe. Az alu felniket hiányolom hozzá, mert ehhez a felszereltséghez ( SOL ) ez járt anno, de búsúljon a ló, ennyiért jó lemezfelnikkel is nekünk. Ha már lúd: Az ESP és a kipörgésgátló még elfért volna, no de ne akarjunk sokat, nem kevés ez így sem.
Ergonóm…..izé…kezelőszervek :D
Kapcsolók elhelyezése többnyire egész jól sikerült.Bár a külső hőmérséklet gomb nekem messze van ( életbevágó ), a középső kijelzők bámulása pedig eléggé elvonja a figyelmet vezetés közben, tekintve, hogy az utat kéne nézni inkább. A műszerfal nem egy nagy durranás, látszik, hogy nem mai darab, de nem ettől lesz egy autó jó, vagy rossz éppenséggel. A gyári hifi - 6 hangszóróval - megfelelő, bár a középtartomány kissé erőtlen. Átlagos zenélésre jó. Cédét megeszi, bár az írottat nem szívesen. MP3 nincs, de immáron megoldva egy okos kütyüvel, a cédé tár helyére dugaszolva, fúrás – faragás nélkül.:) Ami nem szerencsés, hogy a műszerfal fényerejét eléggé körülményes állítani. De ez nem halálos, lehet élni vele. Bajuszkapcsolók kézre esnek, egyértelmű minden és egyszerű a működésük. Minden ott van, ahol kell. Pedálrend jó, a láb nem fárad el vezetés közben. Az enyém legalább is nem.
Néha nem azt az ablakot húzom le, amelyiket akarom, mert kissé hátra kell a kezet molesztálni ahhoz, hogy a négy kapcsolót elérjem. De ezért sem fogok az ortopédiára rohanni. Megjegyzem, teljesen konfekció méret vagyok testfelépítésileg.
Az ajtó könyöklője: Jéééééééé!! Puha! Végre! A középső könyöklő is éppen könyékre esik, így kényelmesen, kétfelé könyökölve unatkozhatunk út közben.
A szív:
Tartottam a kicsi dízeltől.Mégis 1230 kg az autó, hogy bírkózik meg 90 Le és 190 Nm ezzel a vassal? Kijelenthetem, hogy kellemesen csalódtam. A turbó éledése után ( 1800 ford./perc ) szépen tol a gép, lehet húzatni is akár 5000-ig, de nem érdemes. Ha 4000 körül váltassz és nem esik a fordulat 1800 alá, akkor szépen lehet autózni akár városban, akár országúton. Dinamikus haladáshoz is elég. Furcsállom egy tesztelő ilyesmi állítását, hogy : „ Elhiteti velünk, hogy gyors: Váltogatok, egyes, kettes, hármas, négyes és még mindig csak ötvennel megyek.”
Ez nálam így alakult: Váltogatok: Egyes, kettes, hármas, négyes és gyorshajtás városban, 90. A fent említett tesztelő – szerintem – a kardánbox oldalát nyomta a gáz helyett.
Szóval igaz, előzéshez azért kéri a negyediket, de aki nem akar korán elhalálozni a padlógázas " alázás " és hasonló, gyermeteg akciók közben, annak untig elég ez a kis motor. Visszakanyarodva kicsit: Ez az „ alázás „ egyre több tesztben szerepel, mint mérvadónak tűnő tulajdonság. Szerintem szánalmas, hogy vannak, akiknek az a fontos, hogy egy erősebb autó, egy agresszívebb sofőrrel legyorsul egy másik, esetleg gyengébb autót, nem éppen sportos sofőrrel.
Elnézést, szóval:
Fogyasztásról még nem sokat tudok, hiszen még egy tank olaj nem fogyott el a vásárlás óta, de a kijelző szerint, nyugodt tempónál leszorítható 4 l körülire is, városban pedig 5.5 l körül mozog. Nem vagyok sportos vezető, nálam bringával történik az alázás, a pedál tekerésével, saját izmom erejével, nem a gázpedál nyomásával, így ennyit fogyaszt kb. a Cori.
A motor hangja nem erős, magasabb fordulaton már morog az utastérben is, de finoman hajtva abszolút csendes számomra, egy ezres Yaris után is. Kívülről sem zakatol, nem csühög, nem hallom a Ford-ra és az Opel-re annyira jellemző, " csapszeges ", mintha sok kis csavar zörögne a hengerben hangot. Kultúrált kis motornak érzem az autó szívét.
A váltó határozottan puha kapcsolású. Nem kell erőlködni, finoman működik, az egyest lassú gurulás közben is könnyen eszi. Rüki néha nehezebb, de ki a fene akar folyton hátrafelé menni?
Fussunk, álljunk meg:
Úttartása szerintem jó. Aki padlógázon akar szerpentinen kanyarogni, az inkább Subaru-t vegyen. Aki kényelmesen akar utazni, az bátran beválalhat egy Corolla kombit. Nem túl kemény, nem is hajósan lágy, lehet rizikósan is kanyarogni vele, de jóindulatú, jól irányítható.No de könyörgök, melyik mai autó nem ilyen??
A fék jól adagolható, szerintem hatásos is, bár szélsőséges helyzetben nem próbáltam. Normális közlekedéshez megfelel, ha kell megáll a vas. Az ABS is működik, mert az első napokban kissé elméreteztem - Yarishoz szokott érzékeimmel - a sebességem a körforgalom elött.
Enni, vagy nem enni:
A kötelező szervízköltségekről itt nagyon nem esik szó, de a 45 ezer km-es szervíz, a maga 24 ezer Ft- 38 ezer Ft- ig terjedő árával nem tűnik vészesnek, egy dízelnél. Általam vitt olajjal a szervízszámlám 10600 Ft volt.Szerintem ez abszolút elfogadható.
Szempont volt a vásárlásnál, hogy a vezérműszíj csere ne szerepeljen a szerviz listában. Meg vezérműszíj szakadás sem a hibalistában. Néhányan beugranak egy jó kis használt PD TDI-be és csodálkoznak, amikor a szíjcserére kiugrik 100 ezer Ft is a zsebükből. Hát én nem fogok csodálkozni és ennek nagyon örülök!
Mibe került még?
44 ezer km-nél vagyunk, előélete az autónak ismeretlen. Az első fékbetétek cserére szorultak és a tárcsákat szabályozták. Ez került 22 ezer forintunkba. Ennyit kellett még - a 45 ezres szervízen kívül - rákölteni.
Az azbeszt mentes fékbetéttől már nem várhatunk csodákat.Nem fog 120 ezer km-t kibírni és sajnos a tárcsát is koptatja a betétbe kevert fémszemcse.Ezt be kell válalni a mai autóknál, ha meg akarunk állni velük.
Hirtelen ennyit tudok összeszedni erről az autóról. Ajánlom azoknak, akik kinőtték gyermeteg „ alázós „ hajlamaikat és nem a jó, magyar, balkáni, padlógázas, letollak te mocsok stílust művelik az utakon. Akik szeretnek nyugodtan és kényelmesen utazni, nem szeretnek sokat tankolni, viszont infarktust sem akarnak kapni a „ rafináltam megmunkált ívektől „ :D
Hibalista
- Még semmi.
Ide hordtam szervizbe
egy jó ismerős, helyi Toyota szerelő.
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
Sopron Toyota szervíz
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 44000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 1000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | Yaris 1.0 | Következő autója? | Még akármi is lehet....:) |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.8/10) |
