Hiányosságok
Szöveges ítélet
Néhány dolgot leírok, ami a többi véleményéb?l nem derül ki.
MOTOR: nem is rossz az 1.4-es a gépjárm? súlyához, de:
- (talán) a váltó áttételének köszönhet?en, egy lassítás után 2-esben újra megindulni nem egy élmény, szinte gondolkodik az autó a gyorsuláson. Ha pedig azt hinnénk, hogy ennél rosszabb nem jöhet, hát csak kapcsoljuk be a klímát hozzá.
- a fogyasztás marha jó lenne, ha a lóer?ket nem a VVTi vezérléssel csalogatnák el?, mert bár jó érzés fordulaton autózni, és az er? is velünk van, de a fogyasztás pillanatok alatt megugrik. Autópályán végsebesség körül 12 fölé is megy.
- a gyorsulás, szintén a VVTI miatt szükségszer?en (padlógáz - vált - padlógáz) hányingert okozhat a hátsó ülésen utazóknak. Elöl nem vészes :))))
Tehát a gyorsulás nem egyenletes, hanem a hatvány függvényhez hasonlítható.
BELTÉR: igényes kialakítás, minden kéznél van (a pedálok kivételével, hiszen az a lábunknál van a többi autóhoz hasonlóan). Mégis zsúfolt a hely (a tengelytáv miatt?). Magas ember révén a vezet?ülés hátratolása után mögöttem nagyon kicsi a hely. Amikor beül mögém valaki, hiába van az ülésbe az ember térdének kialakítva egy vályat, annak ellenére a hátamban érzem a mögöttem ül? térdét.
CSOMAGTARTÓ és a HÁTSÓ SZÉLVÉD?: nehéz kimondani, de igaz: a japánok mégsem figyeltek oda mindenre. Hátul sajnos nem úgy nyílik fel a csomagtartó, mint más gépkocsi ötajtós kivitele. Ezért például ha TV-t vásárolsz, kérj inkább házhozszállítást, vagy próbálkozz doboz nélkül a hátsó ülésre berakni... de jobb példa a babakocsi, mert azt kell el?ször berakni és körberakodni a bevásrálhoz használt nagy szatyrokkal. A csomagteret szerintem nem lehet jól kihasználni, sok a "link" hely. A sedanban a hátsó ülés lehajtásakor az ülés hátlapja nem kemény, mint pl a kombikban, ezért neház árut ne tegyünk rá!
Bizonyos esetekben pedig kifejezetten jól jönne egy hátsó ablaktörl? is. Kár, hogy ki/lemaradt a felszereltségb?l.
Legyen némi jó is ennyi kis hiba után, a FUTÓM?:
a legjobb úttartású középkategóriás autó, amiben valaha is ültem. Kifinomult a kommunikáció az elektrohidraulikus szervónak köszönhet?en. A fék is bitang jó, bár szerintem az ABS picit hamar reagál (szériafelszereltség télen is a nyárigumi volt), majd a téligumis tesztjeimet is megosztom jöv? tavasszal.
KEREKEK: spéci méret a 195/60/R15. Ez a gumi még akcióban sem lesz olyan olcsó, mint a 195/65/R15, ami a gumisom szerint már beleérne a sárvéd?be. A szériában márkás gumi jár az autónkhoz, de ez is néz?pont kérdése: ebb?l a márkából nem gyártottak ennél rosszabbat és olcsóbbat sem :))))
KIPUF.RENDSZER és TUNING: sajnos a szabályzott katalizátor miatt a sport rendszer teljesen fölös pénzkidobás. Tuning vágyaimat eddig a Xenon gázzal töltött izzókkal élhettem ki. Talán egy sport betétsz?r? még segít a fogyasztás csökkentésében, kérdés az ár/min?ség arány :)) Álltólag az 1.4 es motorra a chip tuningot meg sem lehet csinálni (elfelejti, nincs olyan memória, stb.), tehát aki streetracing-ben gondolkodik, az inkább más márkájú japán autót vegyen!
Hibalista
- semmi sem romlott el rajta!
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 3 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 13000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | Sierra | Következő autója? | Corolla Verso vagy Octavia Combi |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.9/10) |
