Harapós kis dög
Szöveges ítélet
Ahogy olvasom a leveleket és a negatív kritikákat, néha nem tudom megérteni hogy miért ül valaki olyan autóba ami nem tetszik neki. Jó tanács: autót úgy kell venni hogy előtte ki kell próbálni a kiszemelt autót és a többi azonos kategóriájú típust is. Kicsit azt érzem hogy egyesek szándékosan lehúzzák a Corollát.
Nekem annyiban van szerencsém hogy egy cég rendelte ezt az autót és még japánból hozták be és a raktárban állt, de ők nem tartottak rá igényt, így nem kellett rá várnom 2 hetet se.:) Lehet hogy a pozitívumok valóban annak szólnak hogy japánban gyártott autót kaptam, de egyszerűen elnyűhetetlen jellege van az autónak és én nem kímélem. Sportosan vezetem, nyomom neki, gáz-fék gáz-fék. Ráadásul rajtam kívűl ketten is naponta használják, így elég sok Km-et ment egy év alatt. Ami a biztos hogy sokkal jobban megy mint az 1.4vvti, ez a dízelmotor etalon és könnyű. A gyorsulási adatok valóban nem jól szerepelnek a brossúrában, mert mi is 11 és 11.5 közé mértük ami csak 2 mp-val jobb mint a gyári adat. Utazósebessége 130-160 között van és rugalmas, a csúcsnyomaték pont a nagyon kézreeső használható tartományban jön le, ehhez van a váltó is igazítva(5seb. kézi) így nem kell figyelni ott tartományban legyen, ott van az mindig. A motor egészen kifinomult járású és 1-2 perc alatt olyan simán jár mint egy benzines. A hatékonyságának "hála" lassan melegíti az utasteret de az nem olyan baj. Fékek nagyon harapnak, ABS kicsit hamar kapcsol ami néha engem nagyon zavar mert az előre elgondolt, esetlegeses kiélezett helyzet egészen másképp alakul miatta. Ez már a ráncfelvart modell, én ültem az előzőben is, ahhoz képest a véáltó, fűtómű és a kezelőszervek jobbak. A kormány szokást igényel, mert 0 holtjátékkal rendelkezik és nagyon direkt. Ami esztétikai hiba az a zöld rádió középen, mert amúgy az egészen enyhén kékesfehér színű műszerfal nagyon klassz lenne. Sportban bőr a kormány és van itt ott króm betét, ülés nekem nagyon bejött. 190cm magas vagyok, úgyhogy ülés full le kell nyomni, szerintem e magasság felett lehet probléma.
Az autóban semmi nem romlott el, a harapós fékeknek és a vezetési stílusomnak köszönhetően 25000Km-nél betét csere volt. DE! Hangsúlyozom azoknak akik nem elég jártasak az Unióban, hogy az Unióban a fékbetétek UNIÓS szabvány szerinti összetétel alapján készülnek és kerülnek az autókba, így a fékek kb így fognak kopni az új kocsikban, ez nem kirívó eset.
A vicc az hogy én csak most érzem úgy hogy a motor-váltó bekopott igazán jól. Most szebben szól, jobban húz kevesebbet eszeget.
1.6-os autókat rugalmasságban kényelmesen ver, hangsúlyozandó hogy a használható tartományokban veri is azokat, legfeljebb 6-7 ezerig kihuzatva jobbak mint az 1.4D-4D. Plussz infó hogy a motor chip tuningal 110Le-t és 225Nm-t produkál ami 10-alá viszi a gyorsulást emellett maradnak EU-IV szabványban az emissziós adatok.:)
Városban lehet vele nyugodtan sportosan haladni.
Aki nem szereti, NE vegye ilyet könyörgöm csak hogy rosszat írhasson róla mert amúgy sem hihető. Az 1.4 D-4D a szakmában sajna egy etalon motor és mai napig a legkönyebb a maga 108kg-jával. (viszonyításnak a 1.3Mjet 138kg)
Nekem nagyon bejött és megbízom benne, ez egy nagyon eltalált autó ezzel a mototrral meg pláne!!
Hibalista
- Fékbetét - 25000Km-nél
Ide hordtam szervizbe
Toyota Pest - a legjobb márkaszervíz - időre menni - azonnal csak azzal az autóval foglalkoznak - készséggel állnak rendelkezésre
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 38000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | 1.8T | Következő autója? | Lexus (és dízel) |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.8/10) |
