Halk és takarékos
Szöveges ítélet
Elsősorban a jó híre miatt vettem ezt a kocsit, értve ez alatt a megbízhatóságot. Nekem a legfontosabb dolog ez, volt Citroen Xsara Break-em, tudom mi az, enni az ideget, hogy mi romlik már el megint. Ez előtt VW Golf IV 1.6 -om volt, ott meg a szervíz alkalmazottak bunkó magatartása üldözött el a márkától. Apukámnak ezelőtt Avensis-e volt, vittem időszakos átvizsgálás-olakcserére, hát ég és föld volt a Porsche Szegedhez képest. Ügyfélbarát, előzékeny bánásmód, ha időre hívtak, a munkát abban a pillanatban el is kezdték.
Mindenképpen dízelt kerestem, és japánt. Néztem a Mazda3-at, de drágállottam az 5000.000+ árát. (Apukámnak most Mazda6-ja van, nagyon jó autó) Azután kaptunk egy Toyota akciós finanszírozás brossúrát, hogy 3% THM-re adnak kölcsönt. Gondoltam, akkor a Toyotánál is szétnézek. Megtudtam, hogy a hatchback brit, a sedan és kombi török.
A hatchbackhez "SPORT" csomag néven 120.000 Ft.ért adtak oldalkötényt, ködlámpát, bőrkormányt, és kék színű üléshuzatot, a többihez ezt nem lehetett kérni. Így: brit gyártmány+sport= hatchback vétel.
Amit szeretek benne: extrém módon csendes a beltere, motor hang távoli, nyári gumival szinte nincs gördülési zaj. 120 km/h-nál enyhe szellő zaja hallható.
Akárhogy nyomom, 5.5 l dízelolajat fogyaszt. Nem kímélem, a nyomatékos fordulatszám-tartományt mindig kihasználom gyorsításnál városban, országúton 140 km/h-val megyek. Autópályán 160 km/h nál 6.5l/100 km.
Nagyon jó "összerakottság" érzet van a kocsiban, nincs semmi műszerfal zaj, ciripelés.
Az ülések kényelmesek, bár először furcsa volt megszokni a magas ülési pozíciót a Golf után, de 178 cm magasságomhoz kényelmes.
MMT váltósban gondolkodtam, de az egyik kereskedő elkottyintotta, hogy nem viszik, ezért nem azt vettem, hogy majd könnyebben el tudjam adni, ha arra kerül a sor. (3-4 év gondolom) De ha váltok vele, elfelejtem a hiányérzetem az MMT után, nagyon király gangolni vele, vajpuhán szopja be a fokozatokat.
Menetteljesítmény: 0-100 Km/h 11.5 sec, 2 sec-el jobb, mint a gyárilag megadott
Végsebesség: 180 Km/h, de vért fosik, hogy elérje 170-től. 160-ra ezzel szemben ultra virgoncul felmegy, élvezet vele menni, és ekkor is csendes, nagyon csendes.
Nagyon szeretem a műszerfal stílusát, ahogy először a vörös mutatók, majd a jéghideg fehér fényű háttérvilágítás bekapcsol.
Ami nem tetszik: nagyon kula minőségűek az eredeti hangszórók, ki is hajítottam, és raktam bele komponens szetteket.
Csomagtatrtó lehetne mélyebb befele.
Kicsi a kesztyűtartó és keveslem a tároló rekeszek számát is.
Összességében 95%-ig elégedett vagyok a kocsival, mindenben azt nyújtja, amire az előzetes adatgyűjtés során gondoltam, és különösen nagy nyugalommal tölt el a meghíbásodási statisztika, 3 év garancia és assistance szolgáltatás tudata.
Ennyi pénzért ezt a kocsit tartom a legjobb választásnak, nagyon szeretem, de remélem legközelebb tudok úgy 6 milliót szánni autóra és vehetek egy új Avensis sedánt. (3 év múlva)
Hibalista
- semmi
Ide hordtam szervizbe
Toyota Hómezővásárhely, még csak 1000 km-es átvizsgálás volt, de amikor odaértem, csinálták, nem várakoztattak.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 6000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | Golf IV 1.6 | Következő autója? | Toyota Avensis sedan dízel |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.5/10) |
