A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Toyota » Corolla (2002-2006)

Corolla 1,4 VVTI Terra 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Hálás rizsrakéta

Szöveges ítélet

Szóval a történet ott kezdődik, hogy rá kellett döbbennem már nem akarok többet költeni a hűséges Samara-ra, elég volt a műanyagok állandó ciripelése, állandó aggódás a rohadások miatt.
Eldöntöttem megválok tőle, 3 nap alatt elvitték, sokan el se hinnék...
Sokat gondolkodtam milyen gép legyen, kezdetben szóba jött az Octavia, és más hasonszőrű járgányok.... még a G Astra-t is megnéztem. De rá kellett jönnöm, 1000km-en 1 liter olajfogyasztás az nem normális... bár sok gyártó szerint meg az, ja és a 10 literes városi fogyasztás se normális, meg hogy egy fürgébb 1.4 lealázza a komótos 1.6-ost, tovább nem ragoznám....
Először a Mazda volt szívem vágya, a legendás 323 2002-es gyártás utolsó darabja, tetszetős külső, de ott a bibi= sokat eszik az 1.6, ha nyomják neki, az 1,4 bizony harmatgyenge.... és minden darab hangsúlyozom, minden darab rohad!!!!!!!!!!!!! Nem akartam elhinni, de ez végleg elvágta nálam ezen japán csoda minden reményét,talán sose fogok már Mazda-t venni emiatt.

Így nem maradt más, mint a Toyota Corolla. Sokat gyötrődtem 1.4-1.6,
némi hezitálást követően végül a józan ész, és sok cikk, miszerint az 1,4 pörgetve maximálisan elég, nyomós érvnek bizonyult.
Akik ismernek tudják, ha én pénzt adok ki valamiért, akkor maximalista vagyok. A kocsivétel alapos utánajárást követően nagyon nyögvenyelősen akart összejönni.
A keresgélés a szokásos módon alakult, jött a vidéki nepper, rögtön lebukott, fel Pestre, hiszen az ember megpróbál hinni a mesének,hátha most már fölébredtek városi vagányaink, és korrekt a biznisz,de meg kellett állapítanom az élet az elmúlt 8 évben semmit sem változott.Sorozatos csalódásokat követően kezdtem elveszteni a türelmet, ilyenkor jön ugye a nagyon rossz döntés, az ember akkora kompromisszumot köt, hogy a végén a gatyája is rámegy.....
Végül végső elkeseredésemben föl megint a hahu-ra, ekkor már kénytelen voltam, (1 hónap kocsi nélkül már alig bírtam),egy picit feljebb tornászni az árat, és megláttam az én bordó csodámat.
Autószerelő lévén az eladó nem sokat adott a marketingre és nagyon szűkmarkúra vette a hirdetést, de mégis felhívtam, és amit hallottam az meggyőzött.
Mikor kinyitotta a garázst én azt hittem, hogy ilyen autó a világon nincs, ahogyan a nap rásütött,körbemértem, minden elem gyári sehol javítás, ritka hét évesen az ilyen, megalkudtam vártam még két hetet, míg megjött neki az új, aztán elhoztam.
Mikor a tulajjal beszélgettem az adásvétel után, ő azt mondta 7-et evett nála, tudtam ez a kocsi sokkal kevesebbel is eljár, ha minden rendben van,hazafele már kezdett csökkenni az átlag.
Olajcsere, szokásos dolgok, koreai Optimo K715, Total 0w30, Man filter, és minden, ami kellhet neki.
Ezek után a nyári legjobb átlagom 5,8 lett, harmada város, többi országút,
kint felnyomva 100-110-ig, városban ahol lehet kapcsolva 5-öt neki.
Pörgetni kell néha 4000-ig simán, máskülönben lelustul sógoroméké így járt, hihetetlen a két autó közti különbség, azt hinné az ember, hogy másik motor,pedig nem.
Baromira csöndes, bár a gumi utólag kicsit zajosabb az átlagnál, mégis úgy tűnik mérföldkő, rugózása kicsit kemény, de még pont jó, elrejti az úthibákat, nem versenyautó, de szereti a fordulatot.
Mindig olyan autóra vágytam, melynek becsukva az ajtaját hallja az ember ahogyan az puffan, hát igen ez nem egy G Astra, még 7 évesen sem.
Igaz még csak 7000 km-t tettem bele, de már most látom, hogy kivételes.
Télen felszökött az átlag 6,5-ig, igaz egyszer felment 6,8-ig de ennyi.
Nem zabál csöndes, villanymotorszerűen húz 3000 felett, alatta igaz kicsit erőtlen, de ezt az enyhe pörgetés észrevétlenné teszi.
Sokszor nem érti az ember minek kell 1,4-nél nagyobb, oké ha a klíma be van kapcsolva érezhetően gyengébb, de ettől eltekintve maximálisan elég, hip-hop és már 130,nincs pardon,vigyorogva tolja le a társakat az útról 160-nál,haz erre vágyunk, igaz ilyenkor a computer szerint már 8 körül eszik, de mégse 12-t.
Az egy év alatt semmi nem romlott el rajta, csak szokásos kopó alkatrész, fékbetét és szűrők,illetve cseréltem a gagyi Tungsgram H7-et.

A legtöbb színben unalmas, de ebben a bordóban meseszép, főleg ha le van mosva, apropó mosás, hihetetlen nehéz sima csapvízzel úgy lemosni, hogy ne legyen foltos ezt a metál színt, mindig újra át kell törölnöm, de megéri, olyankor mindig elvarázsol kicsit....
97e km után még mindig újszerűnek hat belseje, műszaki vizsgán bármilyen
szerelés nélkül ment át, de hát mit is várjon az ember egy japótól? Csak ajánlani tudom, de főként azt, adjunk picivel többet érte, és ne vegyük meg a lehúzós kereskedők sok 100000 km-t futott pörgetett órájú vackait.
Megéri, nekem megérte, nem bántam meg, ma is újra megvenném, mindenki csak csodálja 8 éves kora ellenére, és brutál módon tartja az árát, más olasz és francia autó ilyen idősen már lassan a kutyának se kell, csak ingyen.

Folyt. köv.

Az ítélet írása óta eltelt lassan egy fél év, de változatlan a tapasztalat, no hiba, csak indul és megy. Még mindig sokan megcsodálják, a villanyszerelő azt hitte róla hogy új, azért be kell, hogy valljam, egy polír óriásit dobott rajta. Annyira megtanultam vele bánni, hogy képes vagyok hihetetlen fogyasztásokat produkálni vele, gondolom most sokan kétkedve olvassák ezeket a mondatokat, Kecskemét-Szeged-Kecskemét az 5-ösön végig 90-100 körül hajtva a fedcomp szerint 5,4 2 személlyel. Mondják erre sokan, hogy ez biztos csalás, vagy a gép hazudik, pedig nem, többször ellenőriztem, valós az. Az árát még mindig nagyon tartja, és durva elfogynak a piacon a megbízható példányok, utánpótlás pedig nincs. Az idősödő európai a kutyának se kell, a japánt meg kitartják, ezt is megértem, áldom még ma is az agyamat, hogy a józan észre hallgattam.

















Hibalista

- Elgondolkodtató, hogy egy 100e km-t futott japán török összeszerelésű autóhoz nem kell 8 évesen hozzá nyúlni, más márkára ez aligha igaz, elég ha csupán kollégáim autóparkjára gondolok.

Ide hordtam szervizbe

Peugeot Józsi, korrekt, a francia családtagot is ő szervizeli,innen az ismertség.Maximálisan korrekt, nem húz le, odaadja az alkatrész árából a kedvezményét,legtöbbször én többet adok neki, mint amennyit kér.Csodálkozom manapság sírnak a szervizek, pedig csak arról van szó, hogy mindent brutál áron akarnak adni, nem értik , hogy ha az ember ugyanazt a minőséget harmad áron be tudja szerezni, akkor nem megy a szervízbe, főleg úgy, hogy közben látom mit is csinál a szerelő, és én tudom jól járok vele.

Értékelése: 9

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 2004
Kényelem (8) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 90000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 11000
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Samara Következő autója? Prius
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (9.6/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Toyota Corolla 2002 (2002 - 2006)

További ítéletek (411 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)