Ha nincsenek nagy elvárások, korrekt választás
Szöveges ítélet
Az autót az olcsó fenntartási költségek és az automata általi kényelem miatt vettem (na meg mert ekkora volt a büdzsé). A kényelem az elvárt szinten van, semmi gond, minden a helyén. Bár itt kell megjegyeznem, hogy érthetetlen miért kellett a solban külön gombra tenni a külső hőmérsékletet, amikor a rádió kijelzője meg üres (alacsonyabb felszereltségnél oda teszi a külső hőmérőt). Sok tárolórekesz van, ami jó, hallgatható minőségű a rádió, jó az esőérzékelő is, a fényérzékeny tükröt pedig kötelezővé tenném, mert nagyon kényelmes és szerintem biztonságos.
Ami nem olyan jó: a csomagtartót néha nehéz lezárni, csak az ajtóra merőleges mozdulattal hajlandó minden körülmények között bezáródni, de szerencsére a központi zár nem zár be, ha nyitva marad, így észreveszi az ember.
A váltó hozta a várt kényelmet, városi használat esetén szerintem balgaság nem megvenni (városon kívüli célra meg ne vegyen senki ilyen motort). Nem is veszek manuális autót ha tehetem.
Ajánlom a bézs belsőt, mert bár kényesebb, könnyen tisztítható és jelentőset dob mind a térérzeten, mind a hangulaton.
A motor jó tulajdonsága, hogy nagyon kulturált, nem rázza a kasztnit mint a PDTDI és társai, viszont a 90 lóerőhöz képest erőtlen picit. Hiányzik belőle úgy 20 ló ahhoz, hogy ne kelljen gyakran tövig taposni egy-egy kifordulásnál vagy sávváltásnál. Nem tudom, hogy mit vezettek mások, akik sportosnak nevezik, de attól messze van, viszont az elvárható és ésszerűen szükséges teljesítményt hozza.
Amivel nem vagyok teljesen kibékülve, az a fogyasztás. A számítógép ügyesen mindig kevesebbet mutat pár decivel, de a tankolásokból visszaszámolva bizony nem olyan remek a helyzet. Az is igaz, hogy nem nagy a különbség és igazából pár száz forintról van szó, de mégis zavaró. Szóval egyszer sikerült 90nel klíma nélkül 4,4et fogyasztania, de átlagos használatban (nem gyorsulgatok, nyugisan vezetek) 5,8-6,2 nyáron klímával 6,5-6,7. Ezeket az értékeket 140 körüli autpálya tempónál is tudja, viszont 150-160 körül már "drámai" ugrás van, lenyel 7-7,5 litert simán. Nekem a klímás 6,5 és az autópályás akár 7,5 (170nél 8!) nekem soknak tűnik, persze számításba kell venni a kis motort és a viszonylag nagy kasztnit, csodák pedig nincsenek. Kellemetlen, hogy a számítógép 6,5nél nem nagyon hajlandó többet mutatni, csak a kútnál jön a meglepi.
Próbáltam prémium (kénmentes) üzemanyaggal is, kb 1-2 decivel talán kevesebbet fogyaszt, de ezen nem térül meg a 20-30 forintos árkülönbség.
Az autó összeségében jó, elégedett vagyok vele, tudtam mit lehet tőle várni és azt hozza is. Kényelmes, korrekt kinézetű, az értékvesztése pedig csekély (bár az mmt az eladhatóságot rontja). Akit nem zavar, hogy a lámpánál az autók 90%a leveri - ezért én nem is gyorsulok - annak bátran ajánlom, meg lesz vele elégedve.
A szervíz azért kapott 9 pontot, mert még nem járt ott csak átadáskor, akkor korrektek voltak, bár kb 2 deci üzemanyag volt benne, ők maguk javasolták, hogy a legközelebbi kúthoz menjek, mert messzebb nem jutok el (ezzel ők máris spóroltak vagy 500 forintot egy 4,5 milliós autón-remek).
A turbó miatt vigyázni kell rá, ezt meg is teszem, más odafigyelést a fórumozók szerint sem igényel.
Kiváncsi leszek a 15ezres szervízre.
Hibalista
- Eddig semmi
Ide hordtam szervizbe
még nem kellett
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 7000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Lexus vagy Mondeo |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.9/10) |
