gondtalan évek
Szöveges ítélet
Amiért ezt a kocsit vettem 8 évnyi szuzukizás után, az els?sorban a japán autók megbízhatóságába és kifinomultságába vetett bizalom volt. A szukkik is elég megbízhatóak voltak, de szerettem volna egy kényelmesebb és biztonságosabb autót. Szétnéztem a japán autók közt, a Liana olyan batár jelleg? volt és a próbaúton elég zajosnak találtam, ezért kil?ttem, a Civic drága volt és formailag sem a régi, az Almera kicsinek bizonyult, f?leg hátul és az anyagválasztása is inkább a Suzukimat idézte. Mazdáéknál épp modellváltás volt, Lancert nem is lehetett kapni, így maradt a Corolla. Ami egyébként tetszett is, jókat hallottam róla egy ismer?s tulajtól és hát ki is próbáltam.
Osztottam-szoroztam, nézegettem, tapasztalatokat gy?jtöttem és a Corolla mellett döntöttem.
El?nyei: jó futóm?, stabil, eddig mindenhol elfordultam vele és egész kényelmes, jó és mintaszer?en adagolható fékek, jó váltó, bár a hátramenet kicsit akadozós, az ötödik fokozat lehetne kicsit rövidebb is, jó anyagok az utastérben, kifogástalan ergonómia, nekem megfelel? hifi, jó klíma, aminek használata nem gyengíti az autót (én legalábbis abszolut nem vettem észre), jó ülések, sajnos enyémben csak fel-le állítható kormány, megfelel? zajkomfort, szélzaj egész sokáig nuku, fogyasztás megfelel?, sok rövid úttal 6,7-7 körül, de hosszú távú útnál sikerült 6 lityó alatti átlagot is csinálni (500km-es út), finoman csukódó ajtók, elegend? pakolóhely az utastérben, teljes méret? pótkerék, klassz motor, sokan lefitymálják, mert 1,4-es de aztán elnézést kérnek. :) Ja és a lényeg, ez mindig indul, mindig megy és mindig megáll.
Hátrányai: a tompított fényszóró nem túl er?s, sokan cserélik is az izzót (lásd www.toyotaclub.hu), rádió felett kicsit eláll a m?szerfalborítás, rossz úton néha mocorgás a m?szerfal mögül.Apróságok: csomagtartósz?nyeget jó lenne, ha lehetne fent rögzíteni pótkerék kivételénél, hátsó utasoknak nincs pohártartó, esetleg egy könyökl? sem lenne rossz hátra, az els? ülések sínjének végén oldalt van egy m?anyag borító lemez ami feleslegesen nagyon kiáll és a kiszálláskor rúgdossák az utasok, a hátsó rendszámtábla-tartó csak felül két helyen van felfogatva ezért minden corolla-tulaj szivacsot dug a rendszámtábla mögé hogy ne zörögjön, na ezen is lehetne változtatni.
Szervíz eddig korrekt, 15 ezres szervíz 21000 pénz.
Gondolom a peugeot 307-tulajok irigykednek hogy a corolla-tulajok micsoda problémákkal fájdítják a fejüket :)
Hibalista
- elakadásjelz? kapcsolója beragadt, lehet én voltam kicsit figyelmetlen. :) 10 perc alatt szó nélkül kicserélték gariban
Ide hordtam szervizbe
Troska, Pécs
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2003 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 19000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Swift Sedan | Következő autója? | Toyota vagy Honda lesz |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.7/10) |
