A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Toyota » Corolla (2002-2006)

Corolla Sedan 1.6 VVTi 

Az ítélet értékelése
3,0(3 db)

Falánk, bamba tengeri tehén

Szöveges ítélet

Embert nem hallottam, aki valaha azt mondta volna erre a tengeri tehén ábrázatú jószágra, hogy szép. De tipikus "kihagyhatatlan" vétel volt, szembejött a neten, Sol felszereltséggel, idős tulajoktól, kevés km-el, szerintem jobban vigyáztak rá, mint az unokákra. Mondogattam, hogy randa-randa, de jó még lehet, hiszen Toyota. Megvettem, gyakorlatilag új állapotban.

A legnagyobb bajom, hogy 170 centimmel képtelen vagyok elfogadható vezetőpozíciót előidézni az ülés és a kormány között. 40 perces budapesti út után olyan megtörten mászok ki belőle, mintha 8 órát vezettem volna. Háromféle hát- és fenékpárnát próbáltam ki eddig. Állítottam az ülést és kormányt a traktoros pozíciótól a nőgyógyászati szék heyzetig. Vagy pucsítasz benne, mint a pottyantós vécén, vagy nem éred el a kormányt. Semelyik autómmal nem volt ilyen bajom, pedig Ladám is volt. De ezt egyszerűen nem fehér emberre tervezték.

Ha elkezded használni, szép lassan felbukkannak az apró keservek is:

- Egy derékszögű 6. ker-i kanyar bevételéhez kb egy teljes fordulattal többet kell tekerni a kormányon, mint az amerikai kasznis Civicben. Meg ne próbáld 10 km/h-nál többel a műveletet, mert egyszerűen nem lesz elég időd ennyit tekerni rajta. Hasonló okokból a parkolás gimnasztikai gyakorlatnak is jó.

- A pillangókapcsoló néha hajlamos kinnhagyni az indexet, hiába tekered a kormányt, nem veszi vissza.

- A váltó hátramenetbe kapcsoláskor hörög, mint a fulldokló, hacsak nem teszed előtte 5-ösbe. Erre a játékra egy pesti parkoláskor nincs időd. Gyorsításkor egyesből kettesbe váltva akad, sportos indulást felejtsd el, hiába van nyomatékod, mire beenged a kettesbe, már megint alapjáraton a motor.

- Hátul gyakorlatilag nincs lábtér, de oda úgysem ül senki. Viszont a padlólemez hulláma vagy 15 centire felcsap középen, ezért pakolni sem lehet semmit a földre.

- A külső visszapillantó tükrök 100 fölött remegnek, mint az elefántfül, alig látsz valamit bennük.

- A fogyasztás botrányos: legkisebb fogyasztás, amit ki lehet autózni 7,2 liter, 120-al az autópályán, tojással a gázpedál alatt. 140-nél viszont már 8,5. Városban 9,5 liter-ig el sem pirul az egyhatos vvti csoda nyáron.

- Koncepciótlan a teljes műszerfal. A szemeddel teljesen máshol kell keresni, ha a sebességet, a fogyasztást, a hőmérsékletet, vagy az időt akarod megtudni. Mire megtalálod, ami kell, és újra kinézel, már rég az antennán lebegnek a bevállalósabb gyalogosok. Jut eszembe... 2004-ben külső antenna? Mire való az A oszlop?

- A fogyasztásmérő computer vicc. Csak használhatatlan adatokat közöl, azok sem igazak. Hogy még hány km-t tehetsz meg a maradékkal, vagy hogy hány liter maradt a tankban, soha meg nem tudhatod. Azt viszont igen, hogy az elmúlt 2 másodpercben a megtett út és elégett üzemanyag hányadosaként mennyi a 100 km-re vetített fogyasztás. Ez csak az alacsony vérnyomással küzködőknek hasznos adat, mert dugóban araszolva néha olyankokat ír ki, hogy 89 liter/100 km. Ráadásul a display vagy a computer adatokat mutatja, vagy a rádió frekit. A két számadat egy display-en, de teljesen másik kristályon jelenik meg, mégsem mutatja egyszerre. Ha bekapcsolod a rádiót a kormányról, akkor rögtön nyúlhatsz is a középkonzolra visszaváltani a computer nézetet, mert a computer és a rádió nézet között a kormányról nem tudsz váltani.

- Elsőre örülsz a kormányról irányítható audionak is, aztán rájössz, hogy a kormányról nem tudsz előre programozott rádióállomások között váltani, ugyanis a le-fel nyílra elindul frekvencia szkennelés. Ha a Jazzy és a Sláger a két kedvenc rádiód, kb 5 percig nyomogathatod.

- A lámpatest nagyon fura, nem csak előre világít, hanem csíkokban szór oldalra is. A ködlámpa csak kavicsfogónak jó, semmi hatása nincs. Ráadásul fura modellt fogtam ki, ugyanis a városi világítás "Off" állásában ég a városi világítás. Ha továbbkapcsolod "helyzetjelzőre", akkor csak a helyzetjelzők működnek, aztán "On" állásban újra ég a városi. Vagyis nem lehet teljesen kikapcsolni a világítást.

Minden autóban van valami jó, legyünk igazságosak: A Civic Sedanhoz képest sokkal ringósabb, lágyabb az útfekvése. A Thököly út átmeneti agyrázkódást okozott a Civicben, ebben csak egy mérsékelt gerincsérvre jó az élmény. A Corolla a kanyart is nagypapásabban kezeli: ahol a Civic már hordta ki a fenekét, ott ez stabilan követi az ívet. Hajszálnyit talán csendesebb is az autópályán - bár a fogyasztás tükrében úgysem lesz sok kedved nyomni neki.

Hibalista

- semmi

Ide hordtam szervizbe

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (3) Évjárat 2004
Kényelem (1) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (6) Km vásárláskor 30000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 3000
Szerviztapasztalat (5) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? Civic Sedan 1,4 Következő autója? Essen le a kezem, ha nem Hondát veszek
Ennyire szerette (3) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (3.8/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Toyota Corolla 2002 (2002 - 2006)

További ítéletek (411 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)