Falánk, bamba tengeri tehén
Szöveges ítélet
Embert nem hallottam, aki valaha azt mondta volna erre a tengeri tehén ábrázatú jószágra, hogy szép. De tipikus "kihagyhatatlan" vétel volt, szembejött a neten, Sol felszereltséggel, idős tulajoktól, kevés km-el, szerintem jobban vigyáztak rá, mint az unokákra. Mondogattam, hogy randa-randa, de jó még lehet, hiszen Toyota. Megvettem, gyakorlatilag új állapotban.
A legnagyobb bajom, hogy 170 centimmel képtelen vagyok elfogadható vezetőpozíciót előidézni az ülés és a kormány között. 40 perces budapesti út után olyan megtörten mászok ki belőle, mintha 8 órát vezettem volna. Háromféle hát- és fenékpárnát próbáltam ki eddig. Állítottam az ülést és kormányt a traktoros pozíciótól a nőgyógyászati szék heyzetig. Vagy pucsítasz benne, mint a pottyantós vécén, vagy nem éred el a kormányt. Semelyik autómmal nem volt ilyen bajom, pedig Ladám is volt. De ezt egyszerűen nem fehér emberre tervezték.
Ha elkezded használni, szép lassan felbukkannak az apró keservek is:
- Egy derékszögű 6. ker-i kanyar bevételéhez kb egy teljes fordulattal többet kell tekerni a kormányon, mint az amerikai kasznis Civicben. Meg ne próbáld 10 km/h-nál többel a műveletet, mert egyszerűen nem lesz elég időd ennyit tekerni rajta. Hasonló okokból a parkolás gimnasztikai gyakorlatnak is jó.
- A pillangókapcsoló néha hajlamos kinnhagyni az indexet, hiába tekered a kormányt, nem veszi vissza.
- A váltó hátramenetbe kapcsoláskor hörög, mint a fulldokló, hacsak nem teszed előtte 5-ösbe. Erre a játékra egy pesti parkoláskor nincs időd. Gyorsításkor egyesből kettesbe váltva akad, sportos indulást felejtsd el, hiába van nyomatékod, mire beenged a kettesbe, már megint alapjáraton a motor.
- Hátul gyakorlatilag nincs lábtér, de oda úgysem ül senki. Viszont a padlólemez hulláma vagy 15 centire felcsap középen, ezért pakolni sem lehet semmit a földre.
- A külső visszapillantó tükrök 100 fölött remegnek, mint az elefántfül, alig látsz valamit bennük.
- A fogyasztás botrányos: legkisebb fogyasztás, amit ki lehet autózni 7,2 liter, 120-al az autópályán, tojással a gázpedál alatt. 140-nél viszont már 8,5. Városban 9,5 liter-ig el sem pirul az egyhatos vvti csoda nyáron.
- Koncepciótlan a teljes műszerfal. A szemeddel teljesen máshol kell keresni, ha a sebességet, a fogyasztást, a hőmérsékletet, vagy az időt akarod megtudni. Mire megtalálod, ami kell, és újra kinézel, már rég az antennán lebegnek a bevállalósabb gyalogosok. Jut eszembe... 2004-ben külső antenna? Mire való az A oszlop?
- A fogyasztásmérő computer vicc. Csak használhatatlan adatokat közöl, azok sem igazak. Hogy még hány km-t tehetsz meg a maradékkal, vagy hogy hány liter maradt a tankban, soha meg nem tudhatod. Azt viszont igen, hogy az elmúlt 2 másodpercben a megtett út és elégett üzemanyag hányadosaként mennyi a 100 km-re vetített fogyasztás. Ez csak az alacsony vérnyomással küzködőknek hasznos adat, mert dugóban araszolva néha olyankokat ír ki, hogy 89 liter/100 km. Ráadásul a display vagy a computer adatokat mutatja, vagy a rádió frekit. A két számadat egy display-en, de teljesen másik kristályon jelenik meg, mégsem mutatja egyszerre. Ha bekapcsolod a rádiót a kormányról, akkor rögtön nyúlhatsz is a középkonzolra visszaváltani a computer nézetet, mert a computer és a rádió nézet között a kormányról nem tudsz váltani.
- Elsőre örülsz a kormányról irányítható audionak is, aztán rájössz, hogy a kormányról nem tudsz előre programozott rádióállomások között váltani, ugyanis a le-fel nyílra elindul frekvencia szkennelés. Ha a Jazzy és a Sláger a két kedvenc rádiód, kb 5 percig nyomogathatod.
- A lámpatest nagyon fura, nem csak előre világít, hanem csíkokban szór oldalra is. A ködlámpa csak kavicsfogónak jó, semmi hatása nincs. Ráadásul fura modellt fogtam ki, ugyanis a városi világítás "Off" állásában ég a városi világítás. Ha továbbkapcsolod "helyzetjelzőre", akkor csak a helyzetjelzők működnek, aztán "On" állásban újra ég a városi. Vagyis nem lehet teljesen kikapcsolni a világítást.
Minden autóban van valami jó, legyünk igazságosak: A Civic Sedanhoz képest sokkal ringósabb, lágyabb az útfekvése. A Thököly út átmeneti agyrázkódást okozott a Civicben, ebben csak egy mérsékelt gerincsérvre jó az élmény. A Corolla a kanyart is nagypapásabban kezeli: ahol a Civic már hordta ki a fenekét, ott ez stabilan követi az ívet. Hajszálnyit talán csendesebb is az autópályán - bár a fogyasztás tükrében úgysem lesz sok kedved nyomni neki.
Hibalista
- semmi
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (3) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (1) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 30000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 3000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Civic Sedan 1,4 | Következő autója? | Essen le a kezem, ha nem Hondát veszek |
Ennyire szerette | (3) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (3.8/10) |
