Ez nem csapda...5év 100e km
Szöveges ítélet
2004-ben jött el a nagy pillanat, előző autóm egy 1.4-es fábia 68 ló, 3évesen 60.000km-el már voltak nyűgjei (azért azt is szerettük), eljött a váltás ideje. Golf, Focus, Civic jött még számításba. A kifutó focus már uncsi volt, a golf tetszett, de irreálisan sok volt rá a casco, a honda csak 3 ajtósban tetszett, így maradt a corolla. Nem bántam meg.
Max. 4 milla volt, így választani kellett az 1.6-os moci, vagy a sol felszereltség között, az utóbbi lett, mert sokkal szebb a kárpit, és a digit klíma kellett.
Amikor átvettem, hihetetlen volt a minőségi ugrás a skodához képest.
A kocsi így 80e km után is nagyon egyben van, azok a kis belső zörejek amik korán jelentkeztek rossz úton, nem súlyosbodtak, újak nem jelentkeztek. Sokan panaszkodnak, hogy zörög a corollájuk, főleg középen a magnónál, meg toyota minőség így meg úgy…. Másik autónk egy hasonló korú clio. Azt vezetem két napig, utána átülök a corollába és mintha luxuslimuzin lenne, szal nem gáz az összeszerelési minőség szerintem.
Vezetni szerintem nagyon jó, stresszmentes, minden teszi a dolgát, a legjobb szerintem a váltó, bár lehetne kicsit kisebb a váltókar…, 4 ember kényelmesen elfér, a csomagtartó túl kicsi, de ezt tudtam a vételkor is.
A motort pörgetni kell, de akkor megy is kb. mint a többi 1.6-osok, pályán a 130-140 nagyon kényelmesen tartható. Nyáron a klíma kicsit megfogja de nem elviselhetetlen. Átlagfogyim 7 – 7.5 liter sok 130-as autópálya + pest belváros.
Az utasok dicsérik, hogy milyen csendes a kocsi, a futómű jó kompromisszum, nem sportos de cserébe bírja is a pesti utakat.
Még soha nem hagyott cserben, nem villognak a hibajelzők összevissza, ami manapság elég ritka(mint clio, fabia).
Nagyon megszerettem a kocsit, van vmi ebben a japán autó dologban, én sem tudom elképzelni, hogy a következő ne japó kocsi legyen valszeg honda vagy megint toyota, bár az auris nem igazán tetszik valszeg corolla verso lesz, mert úton van a gyerkőc)), de ezt a kocsit nem adjuk el, marad második autónak, mert nagyon leesett az ára, szerintem nagyon sokáig elketyeg ez még problémamentesen.
Update: Megvolt a 90e szervíz, sajna a szokásos dolgokon felül cserélni kellett az első fékbetéteket, és az első tárcsákat is. Megint toyota super, megint minden rendben volt, kivéve a számlát:). A tárcsa csere különben megoldotta a rossz úton elölről hallatszó kopogást, a kopott tárcsa miatt a féknyereg adta a hangot. Még két kis hiba van, az egyik a bal első ajtó nyitásérzékelője szarakszik (10 körül van egy új érzékelő) meg a magnó felől jön zaj rossz úton (valahonnan belülről, a műszerfal fentről lefelé történő nyomizásával nem rekonstruálható, szüntethető meg sajna), de ennél nagyobb bajom ne legyen. Különben hihetetlen hogy mennyire egyben van az autó, ahogy öregszik egyre jobban szeretem meg. Közelmúltban kellett 600 km-et autózni pályán, és a 140-150-et olyan kényelmesen tartotta a kis 1.4-es, hogy öröm volt nézni. Jó vétel volt na...:) a gyerkőc azóta már megszületett:)), a kocsicsere nem aktuális sajna, pedig elkéne a nagyobb csomitartó, ha bölcsebb lettem vona anno, kombit veszek, most meg az újból nincs ki érti ezt?
5 év 100e km után mérleget vontam, mert ha nem lenne ilyen bizonytalan a helyzet biztos nagyobbra váltanék, de most nem kockáztatok.
Az autó pont azt nyújtotta eddig, amire számítani lehetett vételkor. Nulla stressz mellett telt el ez a nem kis idő, maximálisan megbízható, gyakorlatilag csak fogyó, kopó alkatrészeket kellett cserélni. Ha nem ezt a márkát választottam volna, most már időszerű lenne a vezérlés csere, családi körben van pár majdnem egyidős, hasonló futásteljesítményű autó, azoknál már mind kellett vmit cserélni a futóműben, és a belsejük is leharcoltabb, bár lehet hogy én jobban vigyázok a totyára. Belül a kormány és a váltógomb fényesedett ki kicsit, egyébként minden gyári, a szövet is nagyon jól bírja a strapát. A belső zörgések nem váltak zajosabbá, így 100-nél már megbocsátóbb az ember, ezért kevésbé zavar.
A fogyasztásával nagyon elégedett vagyok, egyre kevesebb pesti dugózás (több bkv) miatt 6.8 – 7.2 között változik az átlag fogyim, mondjuk nem is nyomom neki. A kis 1.4-es nyomatékszegénysége autópályán (mikor kamion kihajt elém, és 80-ról kell a belsőben megindulni) néha nagyon zavaró, de lendületből vezetve ok. Kombit 1.6-os motorral kellett volna választani na…, majd legközelebb.
A kocsit tehát nagyon szeretem, marad biztos jópár évig még.
Hibalista
- A 15e kötelező szervízeken kívül, garanciában cseréltek pár műanyag cuccot (pl: ablaknál gumi kédert, szélvédő aljánál lévő műanyag alkatrészt, belülről ropogó hangra lettem figyelmes kb 45e km-nél + jobb első fényszórót) garancia idő után sajna furcsa hangja lett a motornak kigyorsításkor, egy motortartó bakot kellett cserélni 25.e volt, bal hátsó központizár rakoncátlankodik hidegben, különben az autó teljesen hibátlan, újszerű állapotban van, a 80e km nem viselte meg sem műszakilag, sem esztétikailag.
- jobb első ajtó mikrókapcsoló kb 5e.-Ft,
-
Ide hordtam szervizbe
Toyota Super végig. pontosak korrektek de kicsit drágák szerintem, garanciális cseréknél nem kellett harcolni, összességében a skoda/vw szervízek után egy más világ, már ezért megéri toyotát választani. A 90-e szervíz is a Supernél volt, most sem volt olcsó, de elégedett voltam. Sajna nekem nincs jó privát szerelő ismerősöm, akik vannak azoktól kérek árajánlatot, mindig azzal jönnek, hogy a márkaszervízben duplája lenne, közben ők nem gyári alkatrészeket raknak be, és kb 15%-al olcsóbbak csak, de ott nincs megvárás, fotelben újságolvasás és persze számla:)
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 5 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 100000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | fábia | Következő autója? | Toyota avensis, COV, új renault megane teccik még nagyon |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.4/10) |
