Egyszerűen csak "nagyon jó"
Szöveges ítélet
Nem olyan rég vettem, szinte új. Kicsit törötten jött Belgából, szépen megcsinálva az első sárvédő és az ajtó. Szinte még új az illat is benne. Kint kölcsönzős autó volt, csak 18 ezret tettek bele, aztán valaki egy kicsit meghúzta. Tüzetesen átnéztem az autót, ha jól van megcsinálva, akkor nincs benne semmi, hogy valamelyik elem cserélve volt. Ennek semmi belső sérülése nem volt, az elvégzett munka pedig hibátlan. Így kb 1 milkával került kevesebbe, mint itthon az új.
Sok autóm volt már, német, japán, francia, olasz. A franciákat szerettem a kényelmes futómű miatt, de mindig volt valami apró bosszantó autó. Ugyanez az olaszokkal, azok viszont nagyon jó tulajdonságokkal rendelkeztek a vezetés terén. A német autó meg unalmas volt. Aztán japán autók jöttek, és hiába hoznak lázba az olasz formák, a japánok megbízhatósága nagyon megveri bármelyik autót. Volt Nissanom, most 230 ezer van benne, minden apró gond nélkül. Mitsubishi is, szinte ugyanez.
Azért vettem most Toyotát, hogy kipróbáljam, tényleg olyan megbízható, mint amennyire elvannak ájulva tőle. Már-már kicsit ömlengősen elvannak ájulva. Én nem ájultam el, csak egyszerűen fejet hajtottam azelőtt, hogy ebben az autóban szinte minden hibátlanul és bazi jól működik.
Kockakövön vagy rossz úton ez az autó olyan csendben van, hogy már szinte zavaró. A futómű jó, bár néha egy picit megdob a hátulja. Szerintem a kombi a legpofásabb, szép.
A legnagyobb felszereltséggel vettem, 8 légzsák, ABS, ESP, hifi, auto klíma, esőérzékelő, automatikus sötétedő visszapillantó meg miegymás, nagy pakolós könyöklő. Nagyon tetszik a relatív egyszerű, de mégis nemes belső kialakítás, szép a fémszínű középső konzol, bőrkormány, szép króm díszítések stb. A klíma nagyon jó, a hifi pedig szerintem pont kielégítő, nagyon igényes vagyok a szép hangokra, és ezt be tudtam állítani úgy, hogy jónak találjam.
Az 1,4-es motor jó! Eddig csak 2.0-es vagy nagyobb dízeleim voltak. Persze ez egy picit más, 1800-as fordulatig jobban kell nyomni, aztán szinte ott van, mint az előzőek. És bazi halk! Én eléggé nyomom neki, itt a városban (BP) eddig kb 6,2 jött ki. Azt viszont észrevettem, hogy picit füstöl, de csak váltásnál, az is 1-2-3 között. Egy motorspecialista ismerősöm mondta, az a gond a mai kis löketű dízelekkel, hogy nagyon ki vannak hegyezve, ezért nem olyanok, mint a régiek, hogy a 2,2-es motor fél vagy egymilliót is elketyeg nyugodtan, hanem ezek talán 200-ig, aztán kipurcannak. Nem tudom, majd meglátja az, aki megveszi tőlem később.
Ajánlani azoknak tudnám, akik mint én, több típusú autó után, szinte már megunva a bazi nagy választékot, egy igen józan döntéssel egy jó, megbízható és kellemes autót vennének. Mindezt igen magas minőségben, megfizethető áron. Nagyon jó választás a Corolla erre, van 3-5 ajtós, sedan és kombi, mindenki eldöntheti mekkora és milyen motorral kell. De hatalmas ovációkat ne várjon izgalmas kialakítású design elemektől. Egyszerűen cool és nagyon nagyon jó.
Ja, és ha valaki külföldön vesz autót, ne feledje a papírjait, mert bármely EU-ban vett autó garanciája itthon is érvényes! A fura csak az, hogy a belgák 5 év garit adnak rá, mi csak 3-at. Hiába, tényleg messze vagyunk Brüsszeltől:o) Nem tudom mi a fenéért nem adhatjuk mi is 5 évre, csak 3-ra, ha az autó ugyanaz. Persze, megmagyarázzák a rosszabb minőségű utakkal, de magyar mentalitás, mindent megpróbálunk átalakítani úgy, hogy jobban járjunk, miközben inkább veszítünk.
Hibalista
- Semmi, de keveset vezettem még.
Ide hordtam szervizbe
Sakura - ok
Értékelése: 9
Másik szerelő értékelése
Aranykezű Dió Gabi
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 18000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 1000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Berlingo | Következő autója? | Honnan tudjam? |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.8/10) |
